שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > היועמ"ש אישר: מתווה העלאת שכר המינימום במשק ל-5,000 שקל יעוגן בחקיקה

חדשות

היועמ"ש אישר: מתווה העלאת שכר המינימום במשק ל-5,000 שקל יעוגן בחקיקה, צילום: צילום: Getty images Israel
היועמ"ש אישר: מתווה העלאת שכר המינימום במשק ל-5,000 שקל יעוגן בחקיקה
06/01/2015, עו"ד אורי ישראל פז

היועץ המשפטי לממשלה קבע כי אין מניעה להגיע להסכם מחייב בין המדינה לבין ההסתדרות הכללית החדשה בעניין הגדלת שכר המינימום בשלוש פעימות, שכן נציגי המדינה הסכימו למתווה זה ערב הבחירות. על פי המתווה שגובש, שכר המינימום יעלה לסך של 5,000 שקל בתחילת 2017

לאחר ביקורת ציבורית נוקבת בכלי התקשורת, היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין אישר היום (ג', 6.1) לעגן בחקיקה עוד בתקופת הבחירות את המתווה שסוכם בין נציגי המדינה לנציגי הסתדרות העובדים הכללית החדשה להעלאת שכר המינימום לסך של 5,000 שקל. לפי המתווה, שכר המינימום יעלה בשלוש פעימות – הפעימה הראשונה תחל ב-1 לאפריל 2015.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

ב-25 בדצמבר מסר וינשטיין חוות דעת לראש הממשלה ובה קבע כי אין מניעה להמשך קיום הידברות לצורך הגעה להסכם מחייב בין המדינה לבין ההסתדרות הכללית החדשה בעניין הגדלת שכר המינימום ל-5,000 שקל בשלוש פעימות, כל זאת בשל העובדה כי נציגי המדינה הסכימו למתווה זה ערב הבחירות. כמו כן, קבע וינשטיין כי במסגרת ההסכם יסוכם גם קצב הפעימות ומשכן. בחוות הדעת ששיגר לחברי הממשלה הדגיש היועץ המשפטי לממשלה כי במסגרת הסכם זה, לא ניתן בתקופה זו לעסוק בקיבוע שכר המינימום במשק לשיעור של 52% מהשכר הממוצע במשק, לאחר סיומן של שלוש הפעימות בשנת 2017 ואילך, בין היתר בשל כך שבעניין זה לא גובשו הסכמות ערב הבחירות.

בעקבות חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, התקיימה ישיבה בהשתתפות מנכ"לית משרד האוצר, הממונה על השכר, הממונה על התקציבים ויו"ר הסתדרות העובדים הכללית החדשה. בישיבה גובשו הסכמות בעל פה, העולות בקנה אחד עם חוות דעתו של וינשטיין, ולכן הוחלט לאמץ את ההוראות הכלולות בעניין זה בהסכם הקיבוצי הכללי שנחתם ב-2 בדצמבר בין ההסתדרות הכללית לבין לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים. באופן זה תתבצע העלאה לסכום של 4,650 שקל החל מה-1 באפריל 2015, העלאה לסכום של 4,825 שקל החל מה-1 ביולי 2016 והעלאה לסכום של 5,000 שקל החל מה-1 בינואר 2017.

על פי המתווה שאושר היום, ההסכמות שהושגו בישיבה יסוכמו במסמך עקרונות בין הצדדים אשר יעוגן בהחלטת ממשלה, ויעוגנו בחקיקה ממשלתית שתקודם בתקופת הבחירות.

כפי שדווח לאחרונה בפורטל תקדין, הגישה התנועה למשילות ודמוקרטיה עתירה דחופה לבג"ץ נגד היועץ וינשטיין בטענה כי שורת החלטות שלו מהשבועות האחרונים מצרות את צעדי הממשלה והמגזר הציבורי בתקופת הבחירות לכנסת ה-20. בעתירה מונה התנועה למשילות שורה של הגבלות שהטיל וינשטיין על תפקודה השוטף של הממשלה. כך, למשל, בשבועות האחרונים מנע היועץ המשפטי לממשלה משרי הממשלה השונים קבלת החלטות בעניין ההסדר להעלאת שכר המינימום במשק, עצר לחלוטין את הליכי מינוי מפכ"ל המשטרה ונציב שירות בתי הסוהר והקפיא את המינויים למועצות הדתיות ואת ההחלטות בעניין עתידו של ערוץ 10.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

התנועה למשילות ודמוקרטיה עתרה לבג"ץ: וינשטיין גוזר שיתוק על הממשלה

 

 ביהמ"ש העליון: מעסיק המעכב תשלום שכר מינימום לא יוכל לחמוק מסנקציה פלילית 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:141
קומיט וכל טופס במתנה