שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בן הזוג לשעבר התעשר, הגרושה ביקשה פיצוי על 12 שנים של מזונות נמוכים

חדשות

בן הזוג לשעבר התעשר, הגרושה ביקשה פיצוי על 12 שנים של מזונות נמוכים , צילום: צילום: Getty images Israel
בן הזוג לשעבר התעשר, הגרושה ביקשה פיצוי על 12 שנים של מזונות נמוכים
05/01/2015, ליאור שדמי שפיצר

בתביעה שהגישה טענה האישה כי היא גידלה את בנה בדוחק וצברה חובות רבים כתוצאה מדמי המזונות הנמוכים שקיבלה. לדברי עו"ד דפנה זיס, שייצגה את הנתבע, "אישור הגדלת תשלום מזונות רטרואקטיבית עלול לפתוח פתח לגל של תביעות מצד נשים גרושות ואמהות חד הוריות"

בית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע דחה תביעה לתשלום דמי מזונות רטרואקטיבית שהגישה אישה נגד בעלה לשעבר, שהפך לאדם אמיד שנים 12 שנה לאחר הפרידה, והורה על הגדלת דמי המזונות רק מיום הגשת התביעה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בני הזוג ניהלו חיים משותפים במשך עשר שנים כידועים בציבור, ונולד להם ילד משותף. לאחר הפרידה, טוענת האישה, הגבר לא שילם לה מזונות עבור בנם הקטין בצורה סדירה, התואמת את צרכיו ואת רמת הכנסותיו. האישה טענה בתביעתה כי בן זוגה לשעבר סיפר לה לאורך השנים כי הוא מוגדר פושט רגל בלשכת ההוצאה לפועל, ולכן אין ביכולתו בשלב זה לשלם מזונות לבנם, אך הוא הבטיח כי ברגע שיוכל לעמוד בכך כלכלית, הוא ידאג לשלם מזונות לילד והיא הראשונה שתקבל ממנו כספים.

עוד טענה האישה כי כתוצאה מהמזונות הנמוכים שקיבלה, היא נאלצה לגדל את הקטין בדוחק, נטלה הלוואות רבות ונפתחו נגדה תיקים רבים בהוצאה לפועל עקב חובות שצברה. אולם, ברבות השנים הפך בן הזוג לשעבר לאדם אמיד מאוד, המכהן כמנכ"ל מצליח ומוערך בחברה מובילה במשק.  לטענת התובעת, הגבר התעשר הודות לתמיכתה בו במשך חייהם המשותפים, ועל כן דרשה את הגדלת המזונות רטרואקטיבית.

בכתב ההגנה טען הגבר, באמצעות עו"ד דפנה זיס, כי הוא שילם לאישה מדי חודש סכומים הולכים וגדלים במזומן, שתאמו את יכולתו הכלכלית ואת צרכי הקטין. "אין ספק שהיה ברור לאשה כי גם לו היתה תובעת את הגבר בבית משפט, לא היו נפסקים לה מזונות גבוהים מאלה שממילא שילם, ואף סביר שהיו נפסקים מזונות נמוכים יותר מאלה ששילם בפועל לאור המצב הכלכלי שבו היה שרוי בזמנו", טענה עו"ד זיס. "מטרתה היחידה של האשה היא לסחוט עתה את הגבר כלכלית, בכל אמצעי העומד לרשותה, בחוסר תום לב, שלא כדין וללא הצדקה, מתוך סחטנות לשמה. לא מקובל שאשה תגיש תביעה למזונות באיחור של 12 שנה ותטען כי אמנם קיבלה בעבר מזונות – אך הם לא הספיקו לה".

לטענת עו"ד זיס, אישור הגדלת תשלום מזונות רטרואקטיבית עלול לפתוח פתח לגל של תביעות מצד נשים גרושות ואמהות חד הוריות, שיטענו טענות דומות כגון "דמי המזונות ששילמת לא הספיקו לכן עליך לשלם עכשיו 'השלמת מזונות' עבור השנים שחלפו".

"ניתן לחייב אב שמצבו הכלכלי השתפר בתשלום מזונות גבוהים יותר אך ורק מיום שמצבו הכלכלי השתפר", מסבירה עו"ד זיס, "וגם זאת כשהדבר עולה עם צרכי הקטינים בפועל, תוך התחשבות ביכולתה הכלכלית של האם, אך לא יעלה על הדעת לחייב אב לשלם בדיעבד 'השלמות ותוספות' לדמי המזונות ששילם בעבר".

בית המשפט קיבל את טענותיו של הגבר וחייב אותו במזונות גבוהים יותר רק מיום הגשת התביעה .

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:28
קומיט וכל טופס במתנה