שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > התנועה לאיכות השלטון מבקשת מהיועמ"ש למנוע את שחרורה המוקדם של אתי אלון

חדשות

התנועה לאיכות השלטון מבקשת מהיועמ"ש למנוע את שחרורה המוקדם של אתי אלון, צילום: צילום: Getty images  Israel
התנועה לאיכות השלטון מבקשת מהיועמ"ש למנוע את שחרורה המוקדם של אתי אלון
29/12/2014, ליאור שדמי שפיצר

עו"ד אליעד שרגא: "הציבור בישראל עדיין מלקק את פצעיו מפרשת בנק המסחר, כאשר מכוניות מתפוצצות ברחובות כחלק ממלחמות הארגונים שנבנו בכספו שלו, והועברו לו על ידי אתי אלון. שחרורה המוקדם של אלון, ללא כל התנגדות מצד המדינה, יהווה שלב חדש ברמיסת אמונו של הציבור ברשויות אכיפת החוק"

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ב', 29.12) ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין בקריאה לערער על החלטת ועדת השחרורים לקבל את בקשתה של אתי אלון לניכוי שליש מתקופת מאסרה. התנועה הדגישה בפני היועץ המשפטי לממשלה כי השפעתה של מעילת הענק בבנק המסחר לא הסתכמה רק בלקוחות הבנק – עוצמתה והמעורבים בה הפכו אותה לציון דרך בתולדות הפשיעה הכלכלית ובעיצוב מפת הפשיעה בישראל, לאחר שהתברר כי הכספים שהעבירה אלון לאחיה שמשו לבנייתן, התעצבותן והתעצמותן של מארג המשפחות השולטות עד היום בפשע המאורגן בישראל.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בשנת 2002 נחשפה באחת מפרשות המעילה הגדולות ביותר בישראל מעילת ענק של כ-254 מיליון שקל שאותם גנבה אתי אלון בשיטתיות, במשך חמש שנים, מלקוחות הבנק למסחר, כדי לממן את חובות ההימורים שצבר אחיה, עופר מקסימוב, בעולם התחתון.

המעילה שנחשפה הביאה לקריסתו של הבנק למסחר, ובסופו של דבר עלתה למדינה – שהיתה ערבה לאזרחים שהפקידו בו את כספם, ניצולי שואה ברובם – חצי מיליארד שקל המשולמים עד היום מכספי הציבור.

בשנת 2003 הורשעה אלון בשורה של עבירות חמורות, בהן קשירת קשר לביצוע פשע, גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיו, מסמך והפרת אמונים בתאגיד, ונידונה ל-17 שנות מאסר.

במכתבה ליועץ המשפטי לממשלה טענה התנועה לאיכות השלטון כי "מעשיה של אלון גרמו להזרמת כספים לארגוני הפשיעה ולסיכון שלום הציבור לנוכח התעצמותן של משפחות הפשע במדינת ישראל וניהול המאבקים ביניהן תוך פגיעה ממשית באזרחים חפים מפשע. שחרורה המוקדם של אתי אלון כמוהו כפגיעה נוספת בכל אותם אזרחים. אנו סבורים כי בשעה זו, על המדינה לחתור להשבת אמונו של הציבור במערכות אכיפת החוק והענישה, לייצר גורם הרתעה אמיתי וחזק, ולהבהיר כי על פשיעה כה חמורה בעלת השלכות משנה רבות כל כך, יש לשלם את מלוא המחיר – ומחובתה של המדינה לוודא כי אכן כך ייעשה".

לדברי עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, " הציבור בישראל עדיין מלקק את פצעיו מהמכה הקשה בה הוכה בפרשת בנק המסחר, כאשר מכוניות מתפוצצות ברחובות כחלק ממלחמות הארגונים שנבנו בכספו שלו, והועברו לו על ידי אתי אלון. שחרורה המוקדם של אלון, ללא כל התנגדות מצדה של המדינה, יהווה שלב חדש ברמיסת אמונו של הציבור בישראל ברשויות אכיפת השלטון והחוק"

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:57
קומיט וכל טופס במתנה