שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום חמור נגד עורך דין ששלח יד בכספי הנאמנות של לקוחותיו במשך 15 שנה

חדשות

כתב אישום חמור נגד עורך דין ששלח יד בכספי הנאמנות של לקוחותיו במשך 15 שנה, צילום: צילום אילוסטרציה: Getty images Israel
כתב אישום חמור נגד עורך דין ששלח יד בכספי הנאמנות של לקוחותיו במשך 15 שנה
25/12/2014, עו"ד אורי ישראל פז

עו"ד יצחק כהן, בעל משרד עצמאי בראשון לציון, מואשם שהציג בפני לקוחותיו מצב שווא לפיו הוא מפקיד ומנהל את כספי הנאמנות שלהם בפיקדון נושא ריבית גבוהה, בעוד שבפועל הוא השתמש בכספים אלה לכיסוי הוצאות וחובות משרדו וצרכיו האישיים

כתב אישום חמור הוגש נגד עו"ד יצחק כהן מראשון לציון בגין שליחת יד בכספי נאמנות של לקוחותיו בהיקף של כ-15 מיליון שקל במשך כ-15 שנים. פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ה', 25.12) לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום נגד עו"ד כהן, בן 52, בגין 27 אישומים של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וגניבה בידי מורשה ו-11 אישומים של הוצאת שיק ללא כיסוי. בנוסף, מואשם עו"ד כהן גם בשימוש במרמה, עורמה ותחבולה (ריבוי עבירות) - עבירה לפי סעיף 220(5) לפקודת מס הכנסה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

כהן, בעל משרד עצמאי בראשון לציון החל משנת 1998, ייצג לקוחות בעיקר בענייני מקרקעין, דיני משפחה וכינוס נכסים. במסגרת זו, טען בכתב האישום, קיבל לידיו סכומי כסף גבוהים, של כעשרות עד מאות אלפי שקלים בכל עסקה, מידי לקוחותיו או בעבורם, כדי שיחזיק בהם בנאמנות לטובתם, בהתאם לתנאי העסקות וההסכמים שערכו.

עו"ד כהן הציג בפני לקוחותיו מצג כוזב לפיו הוא מפקיד ומנהל את כספי הנאמנות שלהם בהתאם לחוק ולכללי לשכת עורכי הדין החלים על כספי נאמנות. אולם בפועל, במהלך תקופה של כ-15 שנים, משנת 1999 ועד למעצרו בנובמבר 2014, הוא נהג לגנוב מלקוחותיו את כספי הנאמנות שהפקידו בידיו, ולהשתמש בהם לכיסוי הוצאות וחובות משרדו, לכיסוי חובות לבנקים ולמלווים חוץ בנקאיים מהם לווה, לתשלום עודף ללקוחותיו בגין עיכוב בהעברת כספי הנאמנות ואי-עמידה בהתחייבויותיו ולכיסוי צרכיו האישיים.

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד קרן ענבר פישביין, עולה כי במספר מקרים הציג עו"ד כהן בפני לקוחותיו מצג כוזב לפיו כספי הנאמנות מוחזקים בפיקדון נושא ריבית גבוהה, כדי לשכנעם להסכים להותיר את כספי הנאמנות בידיו מעבר לזמן הנדרש על פי העסקה שערכו, ועל מנת להסתיר מהם שלמעשה כספי הנאמנות כבר אינם בידיו. מעת לעת נהג עו"ד כהן  לדווח ללקוחות אלה דיווחים כוזבים בדבר הקרן והפירות המופקדים לכאורה בחשבון הנאמנות, ואף נהג להעביר לידיהם תשלומים שונים שהציג בכזב כפירות הקרן, בעוד שלמעשה הכסף כלל לא היה בחשבון. בחלק מהמקרים הוא אף מסר ללקוחותיו שיקים, למרות שידע שהשיקים לא יכובדו על ידי הבנק.

כאשר הגיע המועד שבו היה עליו להשיב ללקוח מסוים את כספו, גנב עו"ד יצחק כהן את כספי הנאמנות של לקוח אחר והעבירם ללקוח הראשון. לטענת הפרקליטות, בהתנהלות זו עלה בידיו להמשיך ולעסוק כעורך דין לאורך התקופה.

"על מנת להציג בפני לקוחותיו מצג כוזב לפיו הוא פותח עבורם חשבון נאמנות ספציפי, ועל מנת שיוכל להמשיך להתנהל באופן המתואר במסגרת חשבון הנאמנות בבנק דיסקונט, נהג הנאשם לרשום, בחשבון זה, כנהנה את הלקוח שלזכותו מופקדים כספי הנאמנות", מתואר בכתב האישום. "כאשר התקבלו כספי נאמנות עבור לקוח נוסף, נהג הנאשם לבטל את רישומו של הלקוח הקודם כנהנה, ולרשום תחתיו כנהנה את הלקוח הבא. באופן הזה נחזה חשבון הנאמנות בדיסקונט להיראות כחשבון נאמנות עבור לקוח ספציפי".

עו"ד יצחק כהן קיבל במרמה וגנב מלקוחותיו כספי פיקדונות שהופקדו בידיו בנאמנות בסך של כ-15 מיליון שקל, מתוכם החזיר ללקוחות כשישה מיליון שקל בלבד. כמו כן, הוא אף ביצע עבירות מס ולא שילם מס הכנסה על הכנסותיו בסכום של כתשעה מיליון שקל.

הפרקליטות ביקשה לשחרר את עו"ד כהן בתנאים מגבילים. עד להגשת כתב האישום הנאשם שוחרר בתנאי מעצר בית מלא בביתו תחת פיקוח מלא וצמוד של אחת הערבות, הפקיד ערבות בסך 150 אלף שקל וערבות צד ג' בסך של 750 אלף שקל של שתי ערבות. עו"ד כהן גם חתם על התחייבות עצמית בסך 750 אלף שקל. מעבר להתחייבויות הללו, נאסר עליו לעסוק במקצוע עריכת הדין למשך 180 יום והוא הורחק פיזית ממשרד העצמאי או ממה שקשור לפעילות המשרד למשך 180 יום (למעט מתן מענה לפניות מצד הנאמן).

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:227
קומיט וכל טופס במתנה