שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נשיא בית המשפט העליון: לא אנקוט צעד כלשהו לפסילת כהונתו של השופט דנציגר

חדשות

נשיא בית המשפט העליון: לא אנקוט צעד כלשהו לפסילת כהונתו של השופט דנציגר, צילום: השופט יורם דנציגר. צילום: אתר בתי המשפט
נשיא בית המשפט העליון: לא אנקוט צעד כלשהו לפסילת כהונתו של השופט דנציגר
24/12/2014, כתב תקדין

עמדתו של השופט גרוניס ניתנה בתשובה ליו"ר תנועת אומ"ץ אריה אבנרי, שדרש להשעות את השופט בשל מעורבותו בפרשת השחיתות של ראש עיריית בת ים לשעבר שלומי לחיאני: "היועמ"ש החליט לסגור את התיק בעילה של חוסר אשמה, לאחר שכל החומר הרלוונטי היה בפניו"

נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס סבור כי אין לנקוט צעד כלשהו בעניין פסילת כהונתו של השופט יורם דנציגר. כך הודיע בשמו של הנשיא גרוניס עוזרו המשפטי הבכיר עו"ד רון גולדשטיין בתשובה לאריה אבנרי, יו"ר תנועת אומ"ץ, בעקבות הדרישה להשעות את השופט דנציגר בשל מעורבותו בפרשת השחיתות של ראש עיריית בת ים לשעבר שלומי לחיאני.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

"כפי שוודאי ידוע לך, היועץ המשפטי לממשלה החליט לסגור את התיק בעניינו של כבוד השופט יורם דנציגר בעילה של חוסר אשמה", ציין בתשובה בשם הנשיא גרוניס עוזרו המשפטי הבכיר גולדשטיין. "אין ספק שהחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה נתקבלה לאחר שכל החומר הרלוונטי היה בפניו. אין בידיעה העיתונאית אליה התייחסת כדי לשנות מכך. בנסיבות אלה אין מקום לנקוט צעד כלשהו בעניינו של השופט דנציגר".

כפי שדווח לאחרונה בפורטל חדשות תקדין, בתלונה שהוגשה לנציבות הביקורת על מערך התביעה, בעקבות תוכנית התחקירים "המקור" של ערוץ 10 (בהנחיית רביב דרוקר ורזי בקראי), טענה תנועת אומ"ץ כי אף שתיקו של השופט דנציגר בעניין קשריו עם לחיאני נסגר מחוסר אשמה, הפרקליטה שטיפלה בתיק, עו"ד דנה נאמן, התכוונה לסגור אותו מחוסר ראיות, ולחסום את דרכו של דנציגר בחזרה לעליון. עורכת הדין נאמן שינתה את מסקנתה, כפי ששודר בתוכנית, וקבעה את סגירת התיק "מחוסר אשמה" בעקבות פנייתו של וינשטיין.

השופט דנציגר הופיע ברשימת 247 עדי התביעה שאמורים היו להעיד נגד לחיאני, בכתב האישום שהוגש נגדו. כתב האישום מייחס ללחיאני קבלת שוחד של 900 אלף שקל מבעלי עסקים בעלי עניין בעיריית בת-ים, אילוץ תשעה עובדי עירייה ליטול הלוואות של 50 אלף שקל מהבנק ולהעביר אליו את הכספים (שלימים החזיר ללא רישום) ופעילות בניגוד עניינים כבעל מניות בחברה המפיצה מקומון בעיר כשהעירייה פרסמה מודעות במקומון. לימים חתמו סנגוריו של לחיאני על הסדר טיעון עם הפרקליטות, שבמסגרתו הוטל על לחיאני קלון ועבודות שירות. בימים אלה תלוי ועומד ערעור לבית המשפט העליון שהגישה הפרקליטות על קולת עונשו.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

תלונה לגרסטל על התנהלות לא ראויה של הפרקליטות בתיקו של השופט דנציגר

 

דנציגר מגבה את גרוניס שנותר בודד נגד פסילת כהונת ראשי ערים מואשמים

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:134
קומיט וכל טופס במתנה