שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > גם ב-2013: עוה"ד מככבים ברשימת מעלימי המס ומשלמי הכופר של רשות המסים

חדשות

גם ב-2013: עוה"ד מככבים ברשימת מעלימי המס ומשלמי הכופר של רשות המסים, צילום: צילום: istock
גם ב-2013: עוה"ד מככבים ברשימת מעלימי המס ומשלמי הכופר של רשות המסים
24/12/2014, עו"ד אורי ישראל פז

בין משלמי הכופר ברשימה שפרסמה רשות המסים למחצית הראשונה של 2013: חברת ג'יימס ריצ'רדסון, יבואן רכבי אספנות, אנשי קבע בצה"ל שמסרו הצהרה כוזבת על מגורים ביישוב המזכה בהטבת מס, ובעלי קבוצת הכדורסל מכבי חיפה, שנחשד בפיצול משכורות שחקנים זרים ועריכת חוזי שכר כפולים

חברת ג'יימס ריצ'רדסון, העוסקת במכירת מוצרים לנוסעים לחו"ל בחנויות הדיוטי פרי, שילמה כופר מס בסך של למעלה מ-10 מיליון שקל, וכל אחד ממנהליה – גיורא פרנקל ויצחק פישר – שילמו כופר מס בסך 100 אלף שקל. הכופר הושת בשל חשד לאי-דיווח על חוסרים במחסן ובהתחמקות ממסי יבוא כתוצאה ממעשים אלו בין השנים 2011-2006, בסכום גבוה שאינו ידוע במדויק. כך נחשף בקובץ החלטות ועדות הכופר למחצית הראשונה של שנת 2013, שמפרסמת רשות המסים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

החלטה וקביעת סכום כופר המס מול חברת ג'יימס ריצ'רדסון התקבלו נוכח הנסיבות המיוחדות: העבירות בוצעו על ידי שני עובדים בכירים שפוטרו מהעבודה בעקבות ביצוע העבירות האמורות, העבירות בוצעו על ידי העובדים שלא בידיעת בעלי המניות וגורמים אחרים בחברה, החברה והעובדים החשודים שיתפו פעולה בחשיפת הליקויים, החברה הסכימה לשלם את המס והכופר וחסכה זמן רב שהיה כרוך בניהול הליך מורכב מאוד, החברה מעסיקה כ-3,000 עובדים והגשת כתב אישום נגד החברה עלול היה לגרום לשלילת הזיכיון לנהל את מחסן הרישוי ולפיטורי המוני עובדים (החלטת כופר מע"מ ומכס 41/13).

קובץ ההחלטות מכיל 110 החלטות חדשות, ובכלל זה בעניינם של 13 אנשי קבע ממספר יחידות בצה"ל שהצהירו הצהרה כוזבת על מגורים לכאורה ביישוב המזכה בהטבת מס, מקרה שהתגלה בעקבות חקירת המשטרה הצבאית.

בנוסף, הושת כופר בסך חצי מיליון שקל על בעלי קבוצת הכדורסל מכבי חיפה, ארנון שירן שוורצברד, בגין פיצול משכורות שחקנים זרים בשנים 2012-2013 ועריכת חוזי שכר כפולים בסך של כ-1.7 מיליון שקל. סכום הכופר נגזר מסכום המס הנחסך (החלטת כופר מס הכנסה 13/ 43).

הושת גם כופר בסך חצי מיליון שקל על בכיר בחברת אשב"ל, שנחשד באי-דיווח על מלוא שכרו בסכום כולל של 4.5 מיליון שקל (החלטת כופר מס הכנסה 13/ 18). כופר בסך 300 אלף שקל הושת על מייצא יהלומים לחו"ל, עזרא כהן, הנחשד בהשמטת הכנסות בסך של 828 אלף שקל (החלטת כופר מס הכנסה 13/ 5).

הושת כופר בסך רבע מיליון שקל על יוסף אבצוק, איש עסקים עצמאי שנחשד באי-דיווח על קבלת דיבידנד מחו"ל בסך של כשני מיליון דולר (החלטת כופר מס הכנסה 13/ 21). כופר בסך 180 אלף שקל הושת על מרצה באוניברסיטה, יוסף פליסקין, שנחשד באי-דיווח על הכנסות מריביות ומשכר דירה בחו"ל בסך 1.8 מיליון שקל (החלטת כופר מס הכנסה 13/ 23).

כופר בסך 215 אלף שקל הושת על יבואן רכבי אספנות כתחביב, תומר זהבי, שנחשד בהגשת נתוני יבוא כוזבים תוך הנמכת מחירי היבוא כדי להתחמק מתשלום מס בסכום של כ-430 אלף שקל (החלטת כופר מע"מ ומכס 51/13). על אספן אחר מאזור המרכז, רפאל שרגא, שהתחמק מתשלום מס בהיקף של 337 אלף שקל, הושת כופר בסכום שאותה הוא התחמק לשלם (54/13).

כמו בדוחות הקודמים, גם ברבעון הנוכחי "מככבים" עורכי דין מעלימי מסים: עו"ד זידאן טאטור זידאן, מאזור הצפון, נחשד בהעלמת הכנסת בשנים 2006-2010 בסך של 300 אלף שקל, והושת עליו כופר בסך 150 אלף שקל בהמלצת הפרקליטות. עו"ד אברהם נמרודי, מאזור הדרום, שנחשד בדיווח כוזב במכירת נכס מקרקעין ממנו הופחת סכום המכירה והועלם סך של כ-90 אלף שקל, חויב בכופר בסך 90 אלף שקל, בהתאם למצבו האישי.

עו"ד מוחמד חלאילה, מאזור הצפון, נחשד בהעלמת הכנסות בשנים 2006-2008 מעמלות של ניכיון צ'קים בחשבונו הפרטי בסך של 165 אלף שקל, והושת עליו כופר בסך 40 אלף שקל בלבד לפי המלצת היחידה החוקרת.

מכוח חוקי המס רשאי המנהל להטיל על אדם כופר כחלופה להליך הפלילי נגדו. לצורך כך קיימות ברשות ועדות כופר הדנות בנושאי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין וועדות כופר הדנות בנושאי מע"מ, מכס ומס קניה. סכום הכופר המוטל הוא בנוסף לסכום המס שמשולם בהליך אזרחי.

לצורך גיבוש שיקול הדעת המנהלי נשקלים, בין השאר, חומרת העבירה, מידת מעורבותו של החשוד בביצוע העבירה, הרשעות קודמות, תשלומי כופר בעבר, מצב אישי, בני משפחה התלויים בחשוד, העניין הציבורי בהעמדה לדין, הסרת המחדל, האם מדובר בעבירה של מייצג במסגרת מילוי תפקידו, האם מדובר בתחום שיש בו חובת אמון או נאמנות, הצורך בהרתעה באותו ענף, קיום עבירות לפי חוקים אחרים מעבר לעבירות לפי דיני המס ועוד.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

עורך דין שהעלים הכנסות ישלם רבע מיליון שקל כופר לרשות המיסים

 

הצצה נדירה: אסטרולוגית, כירורג ועו"ד העלימו מסים? חויבו בכופר מס

 

בתפילין, במטוס הפרטי ודרך המטפלת: רשות המסים נלחמת במבריחי הכספים

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:222
קומיט וכל טופס במתנה