שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בעלי "הקבביטר" הגיש כתב אישום פלילי נגד הזמר אבי ביטר שכינה אותו עבריין

חדשות

בעלי "הקבביטר" הגיש כתב אישום פלילי נגד הזמר אבי ביטר שכינה אותו עבריין, צילום: אבי ביטר. צילום מסך מתוך כתבה של חדשות ערוץ 2
בעלי "הקבביטר" הגיש כתב אישום פלילי נגד הזמר אבי ביטר שכינה אותו עבריין
22/12/2014, ליאור שדמי שפיצר

איש העסקים אבי צביר הגיש קובלנה פלילית פרטית נגד הזמר בעילה של לשון הרע, שבמרכזה המסעדה "קבביטר" שבבעלותו שביטר שימש פרזנטור שלה. לטענת צביר, ביטר לא עמד בתנאי החוזה וסולק מהמקום, ובתגובה פתח במסע הכפשות והשמצות בפייסבוק ובכלי התקשורת, לפיו המסעדה נלקחה ממנו על ידי פושעים

איש העסקים אבי צביר הגיש בסוף השבוע האחרון בבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום פלילי נגד הזמר אבי ביטר, בגין לשון הרע. כתב האישום הוגש בדרך של קובלנה פרטית לאור העובדה כי ביטר הוא פושט רגל. במרכז הקובלנה עומדת המסעדה "קבביטר" שבבעלות צביר, שביטר שימש פרזנטור שלה. לטענת צביר, ביטר ערך מסע הכפשות והשמצות על המסעדה בפייסבוק ובראיונות שנתן לכלי תקשורת שונים, תוך שהוא מציג מצג שווא לפיו העסק היה בבעלותו ונלקח ממנו על ידי עבריינים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בקובלנה טען צביר, באמצעות עו"ד רון לוינטל, כי הוא זה שנחלץ לעזרתו של ביטר בעת שנכנס לחובות ואף סייע לו בשיקום. כחלק מתהליך זה, פתח צביר מסעדה בשם "קבביטר" – הקבב של ביטר. המסעדה הייתה רשומה על שמו של צביר, מאחר שביטר הוא פושט רגל ואינו יכול להיות בעלים של מסעדה או בית עסק כל שהוא. על כן, הציע צביר כי הוא יפתח מסעדה על שמו, ימכור בה את המנות וכל תפקידו של ביטר יהיה לבוא לשם לכמה שעות כל יום ולארח אנשים. דברים אלו מעוגנים בהסכם בכתב שנעשה בין השניים.

עוד נטען בקובלנה כי בשלב מסוים הפסיק ביטר לתפקד – הוא חדל להגיע במועדים שסוכמו, לעתים לא בא ופעמים אחרות הלך מוקדם, לא הביא איתו אורחים נוספים ולקח שתיה מהבר ללא אישור לצריכתו הפרטית, עד שצביר סיים את העסקתו.

בתגובה לכך, טוען צביר, פתח ביטר במסע הכפשות על המסעדה ועל צביר עצמו, בעמוד בפייסבוק שלו, וכן באתרים וואלה, מאקו ובתוכנית הטלוויזיה "מדברים על זה" בערוץ 2, וטען כי צביר הוא פושע שלקח ממנו בכוח ובמרמה את המסעדה שלו. בעמוד הפייסבוק שלו כתב ביטר: "בוקר טוב לכל אוהבי ומעריצי, נא לא להתקרב לקבביטר. אני לא שם בגלל אנשים פושעים שלקחו לי את המקום ומשתמשי בשמי וגזלו ממנו אמון וכסף. העניין בטיפול בית המשפט". הפרסום נחשף ל-3,248 העוקבים של העמוד, ו-70 מהם אף בחרו בפונקציית share על מנת לשתף את קוראיהם ולהפיץ את הפרסום למעגלים נוספים. לטענת צביר, הפרסום זכה מיד לתגובות מצד אנשים רבים, וכן לתשומת הלב של כלי התקשורת, אשר מיהרו להתייחס לדברים ולבקש לראיין את ביטר, שמצדו ניצל את הבמה שניתנה לו כדי לפגוע במכוון ובזדון בשמו.

לדברי עו"ד רון לוינטל, המתמחה בלשון הרע ומייצג את צביר, "מרשי אינו עבריין ואינו פושע, ויש לו את כל האסמכתאות לפיהן שילם את כל המשכורות. הוא ודאי לא 'לקח' לביטר את המסעדה, שמעולם לא הייתה בבעלותו והדבר מעוגן בהסכם בכתב. ביטר הוא פושט רגל ולכן אי אפשר להגיש נגדו תביעה אזרחית והוא מוגן מפניה במסגרת ההליך, אבל אינו מוגן מפני הליכים פליליים באמצעותם נמצה את הדין".

עו"ד לוינטל בחר להגיש קובלנה פלילית פרטית, המאפשרת לתובעים לפתוח בהליך פלילי נגד נתבעים, בדומה להליך שפותחת המשטרה או הפרקליטות. בהליך פלילי של לשון הרע אפשר להרשיע את הנאשם,  להטיל עליו קנס, לדרוש מאסר על תנאי ולאחר מכן גם לתבוע אותו בתביעה אזרחית על בסיס ההליך הפלילי.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:21
קומיט וכל טופס במתנה