שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לראשונה: מעסיק יחויב לעדכן מועמד שהיה בראיון על התקדמות הליכי המיון

חדשות

לראשונה: מעסיק יחויב לעדכן מועמד שהיה בראיון על התקדמות הליכי המיון, צילום: ראיון עבודה. צילום אילוסטרציה: istock
לראשונה: מעסיק יחויב לעדכן מועמד שהיה בראיון על התקדמות הליכי המיון
18/12/2014, עו"ד אורי ישראל פז

תיקון חדש לחוק מטיל חובה על המעסיק למסור למועמד לעבודה הודעה על התקדמות הליכי המיון לתפקיד לפחות אחת לחודשיים מהמועד שבו השתתף לראשונה בראיון או בבחינה. בנוסף, חובה עליו למסור הודעה למועמד על אי-קבלה בתוך 14 ימים מהמועד שבו אדם אחר התקבל לאותה עבודה

בתיקון חדש לחוק, שהתפרסם שלשום (ג', 16.12) וייכנס לתוקף ביום 30.1.15, הורחב חוק הודעה לעובד (תנאי עבודה) כך שיחול גם על מועמד לעבודה ועל הליכי מיון לעבודה. לפי החוק החדש, מעסיק חייב לעדכן מועמד שהיה בראיון או בבחינה כל חודשיים על התקדמות הליכי המיון לתפקיד ולהודיע על אי קבלה לעבודה. נקבע פטור לעבודה של עד שלושה ימים, לעבודה בענף ההסעדה או למעסיק שמעסיק עד 25 עובדים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בדברי ההסבר להצעת החוק, נטען כי התיקון נועד להפחית את אי-הוודאות הכרוכה בהליכי מיון וקבלה לעבודה ולאפשר למועמדים שטורחים להגיע לראיון או לבחינה לקבל מידע בכתב על התקדמות הליכי המיון.

התיקון החדש מטיל חובה על המעסיק למסור למועמד לעבודה הודעה על התקדמות הליכי המיון לפחות אחת לחודשיים מהמועד שבו המועמד השתתף לראשונה בראיון או בבחינה. בנוסף, חובה עליו למסור הודעה למועמד על אי-קבלה בתוך 14 ימים מהמועד שבו אדם אחר התקבל לאותה עבודה.

החוק אינו חל לגבי עבודות שתקופת העבודה בהן אינה עולה על 30 ימים, על עבודות בענף ההסעדה ועל עבודות אצל מי שמעסיק לא יותר מ-25 עובדים. שר הכלכלה הוסמך לקבוע בתקנות, באישור ועדת העבודה הרווחה והבריאות, סוגי עבודות ומקומות עבודה שלגביהם לא תחול חובה זו.

על הפרת החובה ניתן להגיש תובענה לבית הדין האזורי לעבודה שמוסמך לפסוק פיצויים גם על נזק לא ממוני וכן לתת צו לתיקון ההפרה.

 

ספר החוקים 2481

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:232
קומיט וכל טופס במתנה