שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בית הדין לעבודה בירושלים הקפיא מכרז למינוי מנהל מחוז חרדי בירושלים

חדשות

בית הדין לעבודה בירושלים הקפיא מכרז למינוי מנהל מחוז חרדי בירושלים , צילום: צילום: istock
בית הדין לעבודה בירושלים הקפיא מכרז למינוי מנהל מחוז חרדי בירושלים
17/12/2014, עו"ד אורי ישראל פז

התנועה לאיכות השלטון טענה בתביעה לביטול המרכז כי מדובר במכרז בלתי חוקי הפוגע בעיקרון השוויון, שכן הוא מאפשר את מינויו לתפקיד ניהולי במערכת החינוך של אדם אשר אינו עומד בתנאי הסף לדרגה זו – תואר שני וניסיון ניהולי בחינוך. ביה"ד דחה את התכנסותה של ועדת הבוחנים למכרז עד לדיון בתביעה

בית הדין לעבודה בירושלים הקפיא מכרז למינוי מנהל מחוז חרדי במשרד החינוך, בעקבות תביעה שהגישה אתמול (ג', 16.12) התנועה לאיכות השלטון. בית הדין הורה כי עד למועד הדיון בתביעה, ב-29 בדצמבר 2014, לא תתכנס ועדת הבוחנים לבחירת הזוכה במכרז.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בבקשה למתן צו המורה על ביטול מכרז פומבי לקליטת מנהל מחוז חרדי במשרד החינוך, שהוגשה נגד המשרד ונציבות שירות המדינה, נטען כי המכרז הוא בלתי חוקי, נוגד את הדין ופוגע בעיקרון השוויון. זאת, שכן הוא מאפשר את מינויו של אדם אשר אינו עומד בתנאי הסף הקבועים לתפקיד בדרגה זו.

מנהל מחוז חרדי במשרד החינוך אמור היה להוציא לדרך חדשה את חזונו של שר החינוך היוצא שי פירון בדבר שילוב מערכת החינוך החרדית בתוך מערכת החינוך הכללית, חזון העומד בקנה אחד עם מדיניות הממשלה לשילובה של החברה החרדית בחברה האזרחית כולה.

לטענת התנועה לאיכות השלטון, אין מדובר בפעם הראשונה שבוטל המכרז כי דרישות הסף שבו לא כללו דרישה לניסיון בניהול חינוכי והשכלה פדגוגית. התביעה מציינת כי על אף חשיבותו הרבה של התפקיד, שהוא תפקיד ניהולי במערכת החינוך, מנסים במשרד החינוך בפעם השנייה לאפשר לאדם אשר אינו עומד בתנאי הסף הקבועים למשרות בדרגת בכירות מסוג זה להתמנות לתפקיד, באשר הם מייצרים חלופה המייתרת למעשה את דרישת הסף לניסיון ניהולי בתחום החינוך, וכן מבטלים את החובה בתואר שני או בחלופה אחרת המקבילה לו. "ביטול זה צורם אף יותר, שעה שמכרז מנהל המחוז החרדי הינו היחידי מתוך רשימת מכרזים הקולטים מנהלים באותה דרגה, ואשר בכולם קיימות הדרישה לניסיון ניהולי בתחום החינוך ולתואר שני, ללא חריגים. חלופת הניסיון הניהולי שאינו בתחום החינוך הינה חריגה וייחודית למכרז זה", נטען בתביעה.

בכתב התביעה, שעליו חתומים עורכי הדין אליעד שרגא ותומר נאור, נטען עוד כי לאחר סיומה של התביעה הראשונה, "לצערה הרב של התובעת, הלקחים אכן הופקו, אולם לא הלקחים להם פיללה. במקום בו נתבקשו הנתבעות לקדם המנהל התקין, נדמה כי הלקח היחיד שהופק הינו כיצד במקום בו נחסמה פעם אחת דרכם של המשיבים למינוי שאינו תקין מהדלת הראשית, ינסו הנתבעים לקדם את אותו המינוי דרך חרך קטן בחלון הבית".

בעקבות הבקשה, השעתה נשיאת בית הדין לעבודה בירושלים, השופטת דיתה פרוז'ינין, את התכנסותה של ועדת הבוחנים למכרז עד אשר יתקיים דיון בתביעה.

 

פ"ה 34576-12-14

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:183
קומיט וכל טופס במתנה