שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > קריאה לחנויות אפליקציות: חייבו מפתחים להפנות למדיניות פרטיות טרם ההתקנה

חדשות

קריאה לחנויות אפליקציות: חייבו מפתחים להפנות למדיניות פרטיות טרם ההתקנה, צילום: צילום: Getty images Israel
קריאה לחנויות אפליקציות: חייבו מפתחים להפנות למדיניות פרטיות טרם ההתקנה
10/12/2014, עו"ד אורי ישראל פז

במסגרת פעילות אכיפה משותפת לרשויות הגנת מידע בעולם נמצא כי 85% מהאפליקציות שנבחנו לא הסבירו באופן ברור כיצד נאסף המידע האישי ולמי יועבר המידע. ראש הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע: "עקרון יסוד בשמירה על פרטיות הוא להבהיר למשתמש איזה מידע נאסף עליו ולאיזו מטרה, ולקבל את הסכמתו לכך"

רשות הגנת המידע בישראל, הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע, בשיתוף עם רשויות הגנת מידע מהעולם, קוראת לחנויות אפליקציות (app stores) מובילות לחייב מפתחי אפליקציות להפנות למדיניות פרטיות עוד בטרם התקנת האפליקציה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

במסגרת פעילות אכיפה של הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע (רמו"ט) יחד עם רשויות להגנת מידע נוספות בעולם, נשלח מכתב לשבע חנויות של אפליקציות (app stores) מובילות (אפל, גוגל פליי, בלקברי, נוקיה, מיקרוסופט, אמזון וסמסונג), הקורא להן לחייב מפתחי אפליקציות להפנות למדיניות פרטיות, עוד בטרם התקנת האפליקציה על ידי המשתמש. הפנייה למדיניות פרטיות היא הכרחית על מנת ליידע את המשתמש על מידע אישי שייאסף ממנו ולאלו מטרות ולאפשר לו להחליט האם הוא מסכים לכך, אם לאו עוד טרם הורדת האפליקציה.

המכתב הוא חלק מפעילות האכיפה המשותפת ל-26 רשויות הגנת מידע אישי ופרטיות מרחבי העולם, בה השתתפה גם רמו"ט, שהתמקדה באיסוף מידע אישי על ידי אפליקציות. במסגרת פעילות האכיפה המשותפת נבדקו 1,200 אפליקציות (ישראליות ובינלאומיות), ונמצא שכ-85% מהן לא הסבירו באופן ברור כיצד נאסף המידע האישי, השימושים שיעשו במידע ולמי יועבר המידע.

מהבדיקה שערכה הרשות בישראל, במסגרת פעילות האכיפה הבינלאומית, עלה כי 70% מהאפליקציות אינן מפרטות מדיניות פרטיות בטרם התקנה, במקרים בודדים צוינה מדיניות הפרטיות באפליקציה בצמצום, ורוב האפליקציות מפנות לאתר האינטרנט או לחלוטין אינן מתייחסות לנושא הגנת הפרטיות. נוסף על כך, עלו שאלות לגבי נחיצות ההרשאות המתבקשות ביחס לפעילות האפליקציה.

לדברי עו"ד אלון בכר, ראש הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע: "עקרון יסוד בשמירה על פרטיות הוא להבהיר למשתמש איזה מידע נאסף עליו, איזה שימוש ייעשה בו ולאיזו מטרה, ולקבל את הסכמתו לכך. הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע פועלת רבות כדי לקדם ולהטמיע את ערך הפרטיות בקרב הציבור ובכל מישורי החיים. רמו"ט רואה חשיבות רבה בשיתופי פעולה בינלאומיים במסגרת המאבק הגלובלי לחיזוק הגנת המידע האישי".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:227
קומיט וכל טופס במתנה