שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הצעת החוק האחרונה של הכנסת ה-19: נפגע עבירה יוכל לבחור את מין החוקר

חדשות

הצעת החוק האחרונה של הכנסת ה-19: נפגע עבירה יוכל לבחור את מין החוקר, צילום: הכנסת. צילום: רון פז
הצעת החוק האחרונה של הכנסת ה-19: נפגע עבירה יוכל לבחור את מין החוקר
10/12/2014, ליאור שדמי שפיצר

הצעת החוק שאושרה היום במליאה בקריאה שנייה ושלישית חלה על חקירות בחשד לעבירות מין, מניעת הטרדה מינית וזנות. ח"כ יפעת קריב: "נכחתי בחקירה של בחורה שהגישה תלונה על סרטון מביך שהופץ בוואטסאפ. האזנתי לשאלות שהיו מאוד אינטימיות ומביכות. אני בטוחה שחוקרת אישה תקל על ההליך

דיוני מליאת הכנסת ה-19 ננעלו הבוקר עם כניסתה של הצעת חוק זכויות נפגעי עבירה של ח"כ יפעת קריב (יש עתיד). הצעת החוק, שאושרה היום (ד', 10.12) בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, נועדה להעניק לנפגע זכויות אשר יגנו עליו וישמרו על ביטחונו בהליך הבירור הפלילי והאזרחי, בין השאר לנפגע עבירת מין.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

הצעת החוק קובעת זכות נוספת לנפגע עבירת מין לבחור את מין החוקר שיחקור אותו. זאת, שכן חקירה בדבר עבירת מין, שבה נדרש לעיתים נפגע העבירה לחשוף פרטים קשים ואישיים, עלולה להיות חוויה קשה עבורו, המצטרפת לפגיעה הקשה שחווה בשל העבירה. החוקר שיחקור את נפגע העבירה יחויב ליידע את הנחקר על זכותו לבחור את מינו של החוקר. הצעת החוק תחול על חקירות בחשד לעבירות מין, מניעת הטרדה מינית וזנות.

ח"כ יפעת קריב שיזמה את הצעת החוק סיפרה בוועדה: "נכחתי בחקירה של בחורה שהגישה תלונה על סרטון מביך שהופץ בוואטסאפ. האזנתי לחקירה ולשאלות שהיו מאוד אינטימיות ומביכות. אני בטוחה שחוקרת אישה תקל מאוד על ההליך הקשה לנפגעת העבירה". קריב ציינה לשבח את חוקרי המשטרה שנענו לבקשתה ומינו חוקרת שתחקור את המתלוננת.  

ח"כ אורי מקלב, שניהל את הדיונים בהצעת החוק בוועדה, אמר כי "החוק הוא חוק טוב וראוי. הדבר היה צריך להיות מובן מאליו, ובמיוחד בנושאים אישיים רגישים. חבל שהיה צורך לקבוע בחוק את ההבדל בין המינים, הבדל שמובנה בטבע".

ראש מדור נפגע עבירה במשטרה, סנ"צ מאיר ברקוביץ, ציין בדיון כי "האינטרס של המשטרה הוא שהמתלוננים יוכלו לשבת מול חוקר/ת כבקשתם וירגישו נוח לגולל את מה שאירע להם באופן חופשי.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:228
קומיט וכל טופס במתנה