שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נדחה ערעורו של פקיד במזכירות ביהמ"ש המחוזי שגנב כספים בסיוע "נט המשפט"

חדשות

נדחה ערעורו של פקיד במזכירות ביהמ"ש המחוזי שגנב כספים בסיוע "נט המשפט", צילום: בית המשפט המחוזי בתל אביב. צילום: אתר בתי המשפט
נדחה ערעורו של פקיד במזכירות ביהמ"ש המחוזי שגנב כספים בסיוע "נט המשפט"
08/12/2014, עו"ד לילך דניאל

המערער, ששימש פקיד במדור ערעורים במזכירות ביהמ"ש המחוזי בת"א, הפיק דו"ח ממערכת נט המשפט אודות תיקים שהטיפול בהם הסתיים אך טרם הוחזרו לצדדים אגרות ביהמ"ש או הפקדונות, וזייף מסמכי הרשאה לזיכוי חשבון בנק, שבהם מופיעים פרטיו במקום פרטי הזכאים. העליון דחה את ערעורו על גזר הדין – שנת מאסר בפועל ופיצוי לאוצר המדינה

בית המשפט העליון דחה את ערעורו של פקיד לשעבר במזכירות בית המשפט המחוזי בתל אביב, שהורשע בעבירות גניבה וזיוף בידי עובד ציבור לאחר שגנב כספים מקופת בית המשפט באמצעות הפקת דו"ח ממערכת "נט המשפט", ולאחר מכן זייף מסמכי בית משפט שבאמצעותם העביר לחשבונותיו אגרות או פיקדונות שהיו אמורים להיות מוחזרים למתדיינים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

המערער הורשע בהתאם להודאתו בהסדר טיעון בעבירות של גניבה בידי עובד ציבור, זיוף בידי עובד ציבור מתוך כוונה לקבל באמצעותו דבר והפרת הוראה חוקית. על פי עובדות כתב האישום, במועדים הרלוונטיים שימש המערער פקיד במדור ערעורים במזכירות בית המשפט המחוזי בתל אביב, ובמסגרת תפקידו היה אחראי על יישום החלטות שיפוטיות בדבר החזרת כספים לצדדים בהליכים משפטיים.

בשלב מסוים, החליט המערער לגנוב כספים מקופת בית המשפט ולשם כך הפיק דו"ח ממערכת "נט המשפט" אודות תיקים שהטיפול בהם הסתיים אך טרם הוחזרו לצדדים אגרות המשפט או הפיקדונות. בהתאם לכך, זייף המערער ב-16 הזדמנויות מסמכי בית משפט שכותרתם "הרשאה לזיכוי חשבון בנק" והוסיף את פרטי חשבון הבנק שלו במקום פרטי חשבון הבנק של הזכאים באופן הנחזה להיראות כאילו הזכאים מבקשים להעביר את הכספים המגיעים להם לחשבונותיו. במעשים אלו גנב המערער מקופת בית המשפט 37,251 שקל, אך עקב גילוי מעשי הזיוף על ידי עובדי בנק הדואר לא נמסרו לו כ- 21,800 שקל וכספים אלה הוחזרו לקופת בית המשפט.

נוסף לאמור, הפר המערער הוראה חוקית לאחר שהפר צו הרחקה שניתן נגדו ממזכירות וגזברות בית המשפט במסגרת ההליך הפלילי שנוהל נגדו. במסגרת גזר הדין, ציין בית המשפט כי מעשי המערער גרמו לפגיעה באמון הציבור, בטוהר המידות ובבית המשפט. לאחר שקילת השיקולים לקולא ולחומרא, גזר בית המשפט על המערער שנת מאסר בפועל, שמונה חודשי מאסר על תנאי וכן תשלום פיצוי בסך 20 אלף שקל לאוצר המדינה.

בית המשפט העליון דחה את הערעור על פסק הדין וקבע כי המקרה אינו נמנה עם המקרים החריגים המצדיקים את התערבותה של ערכאת הערעור בעונשים שגזרה הערכאה הדיונית. השופטים אסתר חיות, אליקים רובינשטיין ונעם סולברג ציינו כי אין צורך להכביר מילים על הפגיעה שגרם המערער לאמון הציבור במערכות השלטון בכלל ובבתי המשפט בפרט כאשר שלח ידו בכספיהם של מתדיינים, כאשר לא אחת נפסק שחומרתה של עבירת הגניבה בידי עובד ציבור כפולה ומכופלת ונובעת הן מעצם הפגיעה ברכוש והן מהפרת חובות האמון והנאמנות שחב בהן עובד הציבור.

עוד נפסק כי עבירות הפוגעות בטוהר השירות הציבורי ראויות לענישה הולמת שתשקף את חומרתן. חומרה נוספת במעשי המערער מצא בית המשפט בהיותו עובד ציבור במערכת בתי המשפט. מלבד זאת, צוין כי בית המשפט המחוזי שקל בגזר דינו את נסיבותיו האישיות של המערער ושיקולים נוספים לקולא אותם העלה בערעור, ונסיבות אלו אף הביאו אותו לגזור את הדין ברף התחתון של מתחם העונש ההולם שנקבע. לאור האמור, קבעו השופטים כי עונשו של המערער לא חרג מהענישה המקובלת והראויה בנסיבות העניין, ולכן אין מקום להתערב בגזר הדין. הערעור נדחה.

 

ע"פ 3912/14

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:189
קומיט וכל טופס במתנה