שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > צוות ההגנה של ראש הממשלה לשעבר: אולמרט לא יעיד בערעור בפרשת טלנסקי

חדשות

צוות ההגנה של ראש הממשלה לשעבר: אולמרט לא יעיד בערעור בפרשת טלנסקי , צילום: צילום: Getty images Israel
צוות ההגנה של ראש הממשלה לשעבר: אולמרט לא יעיד בערעור בפרשת טלנסקי
03/12/2014, עו"ד אורי ישראל פז

הפרקליטות תבקש להציג את הקלטות ואת יומנה של שולה זקן על מנת להוכיח כי נעשה שימוש פרטי בכספים שהוחזקו אצל עו"ד אורי מסר. בכוונת סנגוריו של אולמרט להעיד מטעמו מומחה שחזור חקירתי, שיעיד על מחיקה של הקלטות רבות על ידי זקן, דבר שעשוי להשפיע על קבילותן ועל המשקל שיש לתת להן

צוות ההגנה של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט סבור כי אין בעדותה של שולה זקן (והראיות שהוגשו בעדותה) כדי לשנות מהזיכוי של אולמרט בפרשת טלנסקי. לכן הודיעו אתמול (ג', 3.12) סנגוריו של אולמרט, עורכי הדין אייל רוזובסקי ואלי זוהר, כי אולמרט לא יעיד בפרשה. בכוונת צוות ההגנה של אולמרט להעיד מטעמו רק את יואב זילברשטיין, מומחה שחזור חקירתי, שיעיד על מחיקה של הקלטות רבות על ידי זקן, דבר העשוי לסייע לאולמרט בהגנתו מפני ההאשמות החמורות.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

"לנוכח הנחיית בית המשפט העליון שהדיון יצומצם, ומתוך רצונה של ההגנה להביא עניין זה לגמר במהירות האפשרית ולמנוע עינוי דין נוסף, ובכפוף לטענות הקבילות שהעלתה ההגנה, מודיעה ההגנה כי אין היא רואה מקום להביא עדים נוספים וזאת למעט חוות דעתו של מר יואב זילברשטיין שעוסקת בקלטות בקבילותן ובמשקל שיש ליתן להן אם יקובלו כראיה", נטען בהודעה שהוגשו לשופטים יעקב צבן, משה סובל ורבקה פרידמן-פלדמן.

במסגרת הליך הערעור שהגישה הפרקליטות לבית המשפט העליון על זיכויו של אולמרט בפרשת טלנסקי, ביקשה הפרקליטות לקעקע את הנחת היסוד של הזיכוי, לפיה קיימת אפשרות שכל כספי הקופה שהוחזקה אצל חברו, עו"ד אורי מסר, היו "כספים פוליטיים". הפרקליטות חלקה וחולקת על הנחה זו, ובית המשפט העליון התיר לה בצעד חריג להציג את הקלטות של שיחות הטלפון בין זקן לאולמרט ואת יומנה של זקן, כדי שתוכל להפריך את ההנחה העובדתית האמורה של שופטי המחוזי ולהצביע על כך שבכספי הקופה אצל מסר נעשה שימוש לצרכיו הפרטיים של אולמרט.

"אנו קובעים כי התיק יוחזר לבית המשפט המחוזי, לשם שמיעת עדותה של זקן בקשר להגשת הקלטות... ובקשר להגשת היומנים בלבד", קבע הרכב השופטים שדן בערעור. כעת טוענים סנגוריו של אולמרט כי הוא העיד במשך 24 ישיבות בסאגה הראשונה של פרשת טלנסקי, ובפסק הדין זוכה.

בכוונת הפרקליטות להעיד כמומחית מטעמה את שרונה כהן.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

תיק טלנסקי נפתח מחדש – המחוזי יבחן את הקלטות והיומן שמסרה שולה זקן 

 

 

הפרקליטות מערערת על זיכויו של אולמרט בפרשות טלנסקי וראשונטורס 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:170
קומיט וכל טופס במתנה