שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לקראת מערכת בחירות חדשה: קריאה לחשיפת כל הסכם קואליציוני או אופוזיציוני

חדשות

לקראת מערכת בחירות חדשה: קריאה לחשיפת כל הסכם קואליציוני או אופוזיציוני, צילום: הכנסת. צילום: רון פז
לקראת מערכת בחירות חדשה: קריאה לחשיפת כל הסכם קואליציוני או אופוזיציוני
03/12/2014, עו"ד אורי ישראל פז

התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול לראשי הסיעות, היועמ"ש והיועץ המשפטי של הכנסת בקריאה לחשוף כל הסכם אשר עשוי להשפיע על התנהלותה של הממשלה או הכנסת. יו"ר התנועה עו"ד אליעד שרגא: "הסכמים והסכמות אינם יכולים להיסגר מתחת לשולחן, חסויים מעיני ציבור הבוחרים״

התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול (ג׳, 2,12) לראשי הסיעות, היועץ המשפטי לממשלה והיועץ המשפטי של הכנסת בקריאה לחשוף את כל ההסכמים וההסכמות בין ראשי המפלגות מכוח העיקרון החקיקתי המחייב להעביר הסכמים אלו למזכיר הכנסת.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

הפנייה נעשתה לראשי הסיעות: לראש הממשלה ויו"ר מפלגת הליכוד בנימין נתניהו, לשרת המשפטים ויו"ר מפלגת התנועה ציפי לבני, ליו"ר האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג, לשר האוצר ויו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד, לשר הכלכלה, שירותי דת, ירושלים והתפוצות ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, ליו"ר מפלגת מרצ ח"כ זהבה גלאון, ליו"ר מפלגת ש"ס ח"כ אריה דרעי; ליו"ר מפלגת יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן, וכן ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, והיועץ המשפטי של הכנסת, עו״ד אייל ינון.

בפנייה קוראת התנועה לפרסום כל הסכם קואליציוני או אופוזיציוני אשר עשוי להשפיע על התנהלותה של הממשלה או הכנסת. דרישה זו מתחייבת לשיטתה מכוח העיקרון החקיקתי, לפיו יש להעביר למזכיר הכנסת כל הסכם בכתב אשר נחתם בקשר לכינונה של ממשלה או הבעת אי אמון בה. כמו כן, פרסום זה אף מתחייב לאור אדניה היסודיים ביותר של שיטתנו המשפטית, לפיהם לאור העובדה שמדובר במידע ציבורי יש להביאו לידיעת הציבור הרחב. בפנייה נטען עוד כי מכיוון שהצדדים להסכם הם נציגי ציבור וחותמים עליו בתור נאמניו, מן הראוי כי ההסכמות הללו יפורסמו לכלל אזרחי המדינה אשר העניקו להם את המנדט לפעול כנציגיהם. 

מעבר לכך, נטען בפנייה כי חובת פרסום זו אף מתבקשת, בהיותה תנאי בסיסי למימוש חופש הביטוי ועל מנת לאפשר לאזרחי המדינה לבקר באופן מיטבי את התנהלות נבחריהם ובייחוד כדי להגשים בצורה מיטבית ומושכלת את זכות הבחירה המוקנית להם.

לדברי עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, "הסכמים והסכמות אינם יכולים להיסגר מתחת לשולחן, חסויים מעיני ציבור הבוחרים. התנהלות פוליטית כזו פוגעת בכנסת ובאמון הציבור בה״.

אם ההסכמים לא ייחשפו, צפויה להיות מוגשת עתירה לבג"ץ בנושא. 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:213
קומיט וכל טופס במתנה