שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שופט ביהמ"ש העליון סלים ג'ובראן: "האוכלוסייה הערבית בישראל מופלית לרעה"

חדשות

שופט ביהמ"ש העליון סלים ג'ובראן: "האוכלוסייה הערבית בישראל מופלית לרעה", צילום: השופט סלים ג'ובראן. צילום: יחסי ציבור
שופט ביהמ"ש העליון סלים ג'ובראן: "האוכלוסייה הערבית בישראל מופלית לרעה"
27/11/2014, עו"ד אורי ישראל פז

השופט ג'ובראן דיבר אתמול בהשתלמות השנתית של הפרקליטות באילת, שנשאה את הכותרת "להיות בן מיעוטים בארצנו", ולא חסך ביקורת גם ממנהיגי המגזר: "קיימים פערים בחינוך, בתעסוקה, בהקצאת קרקעות. מנהיגי הציבור הערבי צריכים גם הם לקחת אחריות, להיאבק ולדרוש את צמצום הפערים"

"הערבים בישראל מופלים לרעה", הלין שופט בית המשפט העליון, סלים ג׳ובראן, בנאום שנשא אתמול (ד', 26.11) בהשתלמות השנתית של הפרקליטות באילת תחת הכותרת "להיות בן מיעוטים בארצנו". השופט ג׳ובראן מנה את התחומים בהם קיימת אפליה בין האוכלוסייה היהודית והערבית: "קיימים פערים בחינוך, בתעסוקה, בהקצאת קרקעות לבניית והרחבת יישובים, מחסור באזורי תעשייה, מחסור בתשתיות, בשילוט בדרכים בערבית יש שגיאות רבות ועוד... כשאני בא בטענות לממסד אני בא בטענות גם לעצמנו – מנהיגי הציבור הערבי צריכים גם הם לקחת אחריות ולטפל בבעיות של המגזר הערבי. גם הם צריכים להיאבק ולדרוש ולהיפגש עם שרים על מנת לצמצם את הפערים".

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

לצד כל אלה מנה השופט ג׳ובראן גם את ההישגים והקדמה של החברה הערבית: "בנושא החינוך יש לנו בתי ספר טובים, אבל מדובר בביה״ס של הכנסייה ולא החינוך הממלכתי. יש התקדמות בתחום הרפואה – הרפואה הציבורית פתחה את שעריה בפני המגזר הערבי. יש שיפור ניכר מבחינת מעמד האישה – היום יש יותר סטודנטיות ערביות, בדואיות ודרוזיות".

השופט ג'ובראן הודה למשרד המשפטים על היוזמה של הכנס, וציין כי "לא זכור לי על כנס בסדר גודל כזה שהנושא המרכזי שלו הוא החברה הערבית בישראל. הגיע הזמן שהנושא הזה יעלה על סדר היום הציבורי ונדבר עליו, לטוב ולרע, מתוך מורה לקדם תהליך של הידברות ושוויון בין שני הצדדים".

עוד הוסיף ג'ובראן כי: "יכולתי לדבר על השוויון שעות רבות וימים שלמים, אבל אני רוצה לצטט ממגילת העצמאות ואתם תשפטו: מגילת העצמאות דיברה במפורש על השוויון ולצערנו זה לא מתממש בשטח. פסקה אחת מדוח ועדת אור שמסכמת: אזרחי המדינה הערבים חיים במציאות בהם הם מופלים לרעה".

"דו-קיום זה ניסיונות למצוא דרכים לחיות ביחד וליהנות מזה. מילות המפתח הן: כבוד הדדי וסובלנות. אם ניישם אותן בשטח, מצבנו יהיה טוב יותר. ובשביל זה צריך להיפגש האחד עם השני, להסיר מחסומים ודעות קדומות. הן באמצעות בתי ספר משותפים והן על ידי מפגשים בין המנהיגים", סיכם השופט ג'ובראן.

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:77
קומיט וכל טופס במתנה