שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בדיקת רקמות באוסטרליה אפשרה לצעירה גרמנייה לכפות מזונות על אב ישראלי

חדשות

בדיקת רקמות באוסטרליה אפשרה לצעירה גרמנייה לכפות מזונות על אב ישראלי, צילום: צילום: istock
בדיקת רקמות באוסטרליה אפשרה לצעירה גרמנייה לכפות מזונות על אב ישראלי
23/11/2014, ליאור שדמי שפיצר

גבר ישראלי ניהל רומן עם צעירה גרמניה, אך כשנכנסה להריון ניתק איתה כל קשר והתכחש לאבהותו, על אף בדיקת רקמות ופסק דין של בימ"ש בגרמניה המחייב אותו במזונות. ביהמ"ש בארץ דרש בדיקת רקמות חוזרת לגבר, שעקר בינתיים לאוסטרליה. הפתרון נמצא בחוק הבינלאומי, הרואה בקונסוליה טריטוריה ישראלית

בדיקת רקמות באוסטרליה אפשרה לצעירה גרמנייה לכפות תשלום מזונות על אב ישראלי,

אזרח גרמניה, שניהל עמה רומן בעודו נשוי. בית המשפט לענייני משפחה הורה לגבר שהתכחש לאבהותו לעבור את הבדיקה בקונסוליה הישראלית באוסטרליה, המהווה טריטוריה ישראלית לכל דבר, וזו הוכיחה כי הוא אכן האב.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

רומן בין צעירה גרמנייה לגבר ישראלי אזרח גרמניה התפתח בעודו נשוי לאחרת. לדברי הצעירה הגרמנייה, הגבר הבטיח לה כי הוא עומד להתגרש מאשתו, וכי ברצונו להקים עמה משפחה חדשה. לאור הצהרות אלו, לא השתמשו השניים באמצעי מניעה והצעירה נכנסה להריון.

משנודע לו על הריונה, ניתק הגבר את כל קשריו עם האישה ואף התכחש לאבהותו כשנולדה בתו. לאחר שהתעלם מהפצרותיה החוזרות ונשנות של האישה להכיר באבהותו, החליטה הצעירה לפנות לבית המשפט בגרמניה ולתבוע מהגבר תשלום מזונות.

במסגרת תביעת האבהות, זומן הגבר לבדיקת רקמות, שהעלתה כי הוא אכן אבי הילדה. בית המשפט הגרמני פסק כי אליו לשלם דמי מזונות חודשיים לבתו, אך הוא סירב לכבד את ההחלטה ונסע לאוסטרליה, שם הוא מועסק עד היום על ידי חברת הייטק ישראלית.

הצעירה פנתה באמצעות עו"ד חוה קליין לבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב וביקשה לאמץ את פסק הדין הגרמני, במטרה לאלץ את האב לשלם מזונות דרך בית משפט ישראלי, וכך לקבל את המזונות מהמוסד לביטוח לאומי או מעיקול משכורותיו ורכושו.

השופטת ורד שביט פינקלשטיין דחתה את הבקשה לאימוץ פסק הדין הגרמני כמחייב, בנימוק שגם אם הוא יתקבל כפסק דין תצהירי שיקבע כי הגבר הוא אכן האב, לא ניתן יהיה לכפות באמצעותו תשלום מזונות. לשיטתה של השופטת, הכרזת אבהות על כל השלכותיה ניתן לכפות רק באמצעות בדיקת רקמות נוספת שתתקיים בישראל, אף שמדובר בבדיקה מיותרת ובטרטור נוסף לקטינה ולאמה.

עו"ד קליין הגישה בקשה נוספת לביצוע בדיקת רקמות, אולם הגבר סירב להגיע מאוסטרליה ולהתייצב לבדיקה, אף שהוא מגיע לישראל מספר פעמים בשנה. עורכת הדין לא ויתרה ופנתה בבקשה נוספת – הפעם להורות לגבר להתייצב לביצוע הבדיקה בקונסוליה הישראלית באוסטרליה. זאת, שכן הקונסוליות הזרות נחשבות על פי החוק הבינלאומי לטריטוריה של המדינות שאותן הן מייצגות, כך שבדיקת אבהות שתילקח בקונסוליה הישראלית, כמוה כבדיקה שבוצעה בישראל.

השופטת שביט פינקלשטיין נעתרה לבקשה, והגבר התייצב לבדיקה הנוספת שהוכיחה כצפוי שהוא אכן האב. למרות זאת, הוסיף הגבר לחמוק מתשלום המזונות והחל למלט רכוש מחשש שיעוקל, ואף הערים קשיים על רישום הילדה כאזרחית ישראלית, דבר שעשוי היה להקל עליה לקבל תשלום מהביטוח הלאומי.

לדברי עו"ד קליין, "חוסר שיתוף הפעולה של האב וניסיונותיו הנלוזים לחמוק מחובת המזונות המוטלת עליו לא יעזרו לו. ניתן לגבות מהאב מזונות גם הוא לא מגיע ארצה, וזאת באמצעות זרועות ההוצאה לפועל, וכן בעיקול משכורותיו מהחברה הישראלית שבה הוא עובד".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:26
קומיט וכל טופס במתנה