שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום נגד שלושה אוהדי מכבי ת"א בכדורגל בגין קריאות גזעניות כלפי שחקן

חדשות

כתב אישום נגד שלושה אוהדי מכבי ת"א בכדורגל בגין קריאות גזעניות כלפי שחקן, צילום: צילום: Getty images Israel
כתב אישום נגד שלושה אוהדי מכבי ת"א בכדורגל בגין קריאות גזעניות כלפי שחקן
23/11/2014, ליאור שדמי שפיצר

השלושה, הנמנים עם קבוצת אוהדים המכנה עצמה "פנטיקס" מואשמים כי הגיעו למשחק אימון ללא קהל בין מכבי לבין קבוצת הפועל פתח תקווה, קיללו וקראו קריאות גזעניות כלפי שחקן הקבוצה מהראן ראדי. הפרקליטות: "מדובר בקבוצת אוהדים חסרי כל רסן, כשניסיונות שונים למיגור תופעות אלימות אלו העלו חרס"

שלושה אוהדי מכבי תל אביב בכדורגל מואשמים בעבירה על חוק איסור אלימות בספורט בשל התבטאויות גזעניות שקראו לעבר שחקן הקבוצה מהראן ראדי במהלך משחק אימון של הקבוצה מול קבוצת הפועל פתח תקווה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

ב-10 ביולי 2014 נערך משחק אימון ללא קהל בין קבוצת מכבי תל אביב בכדורגל לקבוצת הפועל פתח תקווה במגרש בקרית שלום בתל אביב. בסמוך לתחילת המשחק, הגיעו מספר אוהדי מכבי ובהם הנאשמים, על מנת לצפות במשחק. לאחר שלא הותרה כניסתם למגרש, הם התמקמו על דיונת חול בסמוך אליו, שממנה ניתן לצפות במתרחש על המגרש.

על פי כתב האישום, במהלך המשחק, במספר הזדמנויות קראו האוהדים והנאשמים קריאות גזעניות כלפי שחקן קבוצת מכבי מהראן ראדי, כדוגמת "תנו לצה"ל לנצח לזיין את הערבים", "יא ערבי יא מחבל", "ראדי, איך ההריסות בעזה?" . בכך עברו הנאשמים על סעיף 15 לחוק איסור אלימות בספורט. קריאות אלה, שנמשכו למעלה מחצי שעה, היו תכופות ביותר, כל מספר דקות, כשבין קריאה לקריאה קיללו הנאשמים עם האוהדים גם שחקן נוסף של הקבוצה.

תיק החקירה נפתח בעקבות מספר רב של אירועים אלימים שבהם היו מעורבים אוהדי הקבוצה, המכנים עצמם "פנטיקס", והנאשמים ביניהם. האוהדים היו מגיעים למשחקים ואימונים של הקבוצה, קוראים קריאות גזעניות, מקללים שחקנים אשר אינם מתנהלים לפי רוחם ונוהגים באלימות. "מדובר בקבוצת אוהדים חסרי כל רסן", טענה הפרקליטות, "כשניסיונות שונים למיגור תופעות אלימות אלו העלו חרס".

בבקשה למתן צו הרחקה לנאשמים ממגרשי הכדורגל צוין כי במטרה לצמצם את מקרי האלימות ולהבטיח שהמפרים יובאו לדין, נאלצה הנהלת המועדון, מזה תקופה ארוכה, לשכור צוות גדול ומורחב יותר של מאבטחים, לסגור אימונים לקהל, לצלם ולתעד את ההתפרעויות של האוהדים – ועדיין לא היה בכל אלו כדי לרסן ולהרגיע את האלימות של הנאשמים.

הפרקליטות ציינה כי בחקירתו מסר שחקן קבוצת מכבי תל אביב מהראן ראדי כי זה תקופה ארוכה הוא סובל מאמירות גזעניות בלתי פוסקות. ראדי מתאר כי גם מחוץ לגבולות המגרש הוא סובל מקללות של חברי קבוצת הפנטיקס ואמירות גזעניות, שהתגברו בתקופת מבצע צוק איתן.

הנאשמים עצמם קשרו עצמם לאירוע בחקירותיהם והודו באמירות הגזעניות שנאמרו כלפי ראדי, כמיוחס בכתב האישום, ואף זיהו עצמם בסרטון האירוע שהוצג להם. בנוסף, בטלפונים הניידים שלהם נמצאו קבוצת וואטסאפ שבהן הם חברים הכוללות מספר רב של חברים אוהדי הקבוצה. בקבוצות אלו נמצאו התכתבויות גזעניות וקריאה לשלוח לראדי מסרי נאצה פוגעים יותר מקריאות "מוות לערבים".

הפרקליטות ציינה כי הנאשמים היו מעורבים באירועים אלימים נוספים במהלך משחקים ואימונים של מכבי, בהם אירועים של תקיפת אוהדים מקבוצות אחרות, ירידה למגרש בזמן האימון וקריאות גזעניות כלפי שחקני הקבוצה.

"המשיבים ואוהדים נוספים, חברי ה'פנטיקס' טעו לחשוב שיוכלו לנהוג במהלך האימונים והמשחקים ככל העולה על רוחם, להנחיל אוירה אלימה וגזענית במגרש ולהוביל לכך שיחליטו אילו שחקנים ישחקו בקבוצה", נכתב בבקשה לצו הרחקה. "העובדה כי המשיבים נהגו כאמור כאשר היו אינספור פניות אליהם מטעם המועדון והשחקנים בבקשה לחדול מהתנהגות האלימה וכן בזמן שהם רואים את כמות האבטחה, קריאות המאבטחים והשימוש במצלמות – ממחישה את העובדה כי ישנו בסיס סביר לחשש כי המשיבים עלולים להתנהג בעתיד באופן אלים תוך הפרת הסדר הציבורי באירועי ספורט וכן להתבטא התבטאויות גזעניות".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:252
קומיט וכל טופס במתנה