שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת יצחק כהן החשוד בעבירות מין פורש מתפקידו

חדשות

נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת יצחק כהן החשוד בעבירות מין פורש מתפקידו, צילום: השופט יצחק כהן. צילום: אתר בתי המשפט
נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת יצחק כהן החשוד בעבירות מין פורש מתפקידו
20/11/2014, עו"ד אורי ישראל פז

לטענת סנגורו, עו"ד דוד ליבאי, השופט כהן כופר בחשדות המיוחסים לו ומאמין כי לא יועמד לדין, אך החליט לפרוש לאחר התלבטות קשה, נוכח התמשכות חקירתו ומתוך התחשבות בטובת בית המשפט המחוזי היקר ללבו, והוא מבקש למנות במקומו נשיא חדש

נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, השופט יצחק כהן, החשוד בעבירות מין, התפטר אמש (ד', 19.11) מתפקידו. השופט כהן הודיע על פרישתו לשרת המשפטים ציפי לבני ולנשיא בית המשפט העליון, ד"ר אשר גרוניס.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

את התפטרותו נימק בכך שהוא פורש לאחר התלבטות קשה ובשים לב להתמשכות חקירתו. בהודעה מטעמו של כהן נכתב כי הוא משוכנע שאם תיק החקירה יועבר לפרקליטות המדינה, יהיה ביכולתו לשכנע את היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין כי בהתחשב בחומר החקירה אין מקום להעמידו לדין.

החשדות נגד הנשיא כהן החל להתפרסם רק עם הגשת מועמדותו לשיפוט בבית המשפט העליון. בעקבות הפרסומים וחקירת המשטרה, הודיעו השרה לבני והנשיא גרוניס על הסרת שמו של השופט כהן מרשימת המועמדים לבית המשפט העליון.

זמן קצר לאחר מכן ביקש השופט כהן מהנשיא גרוניס לאשר לו לצאת לחופשה, וביקש להקדים את חופשתו המתוכננת לרגל חתונת בתו. לפני חודשיים אישר היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לחקור את השופט כהן תחת אזהרה. השרה לבני ביקשה מהנשיא גרוניס להביא לסיום כהונתו של השופט כהן, אך זה נמנע מהפעולה הדרמטית, כנראה בשל חזקת החפות.

לאחרונה פורסם כי המשטרה צפויה להמליץ להעמיד לדין את כהן בחשד לביצוע עבירות מין בשתי מתלוננות. השופט כהן חשוד בהטרדות מיניות ובביצוע מעשים מגונים במספר נשים שעבדו במחיצתו ברבות השנים במערכת המשפט. בידי המשטרה חמש עדויות, מהן שתיים-שלוש שלא חלה עליהן התיישנות. אחת העדויות היא של פרקליטה שעבדה במחוז הצפון של פרקליטות המדינה, אשר טענה בעבר באוזני מקורביה כי הנשיא כהן הטריד אותה. בהמשך, הצהירה שאין בדעתה להתלונן ואף ביקשה ממקורביה שלא יעשו זאת בשמה. היא טענה כי אם תיפתח חקירה נגד השופט כהן, היא לא תשתף פעולה. לכן הגיע פרקליט המדינה דאז, עו"ד משה לדור, למסקנה שאין להעביר את המידע לחקירת המשטרה, והורה על סגירת התיק.

כיום יש בידי חוקרי המשטרה תלונות של שתי נשים נוספות, המשתייכות למשפחתו של השופט כהן, שטענו כי הטריד אותן מינית וביצע בהן מעשים מגונים לפני כ-20 שנה. לימים התברר כי בין שתי המשפחות שורר סכסוך קשה, ועלה החשד כי התלונות הוגשו במסגרת הסכסוך הפנים-משפחתי.

לפני שלושה שבועות עומת השופט כהן לראשונה בחדר החקירות עם המתלוננת נגדו. כהן הכחיש בתוקף את החשדות נגדו וטען לחפותו. לדבריו, מדובר בעלילה מצד בן משפחה שאיתו הסתכסך על רקע כספי.

סנגורו, עו"ד פרופ' דוד ליבאי, מסר כי השופט כהן החליט לפרוש לאחר התלבטות קשה, "בשים לב להתמשכות חקירתו, למיצוי הזכויות ולימי החופשה להם הוא זכאי ומתוך התחשבות בטובת בית המשפט המחוזי היקר לליבו". לדברי פרופ' ליבאי, השופט כהן מבקש לאפשר למנות נשיא אחר במקומו, דבר שלא היה אפשרי כל עוד הוא שהה בחופשה. עו"ד ליבאי הדגיש עוד כי השופט כהן שיתף פעולה עם חוקרי המשטרה והשיב לכל השאלות שנשאל. לדבריו, השופט כופר בחשדות המיוחסים לו, משום שלא ביצע את העבירות הנטענות כלפיו. השופט כהן גם מאמין כי אם וכאשר יועבר התיק ליועץ וינשטיין – הוא יצליח לשכנעו כי אין מקום להעמידו לדין.

מי ימונה במקומו של השופט כהן לנשיא בית המשפט המחוזי בנצרת? הנשיא הבא של בית המשפט המחוזי בנצרת ייבחר בידי השרה לבני, בהתייעצות עם הנשיא גרוניס, ללא צורך באישור הוועדה למינוי שופטים. סגני הנשיא כיום הם השופטים תאופיק כתילי, אברהם אברהם ובנימין ארבל. ייתכן שהנשיא החדש יוקפץ בכלל מבית משפט מחוזי אחר, כפי שקרה לאחרונה עם מינויו של השופט אביחי דורון, המשמש נשיא בתי משפט השלום במחוז דרום מזה כשנתיים, לכהונת נשיא בתי משפט השלום במחוז תל אביב.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:165
קומיט וכל טופס במתנה