שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בית המשפט העליון יעביר מחר לראשונה שידור וידאו ניסיוני של דיון בבג"ץ

חדשות

בית המשפט העליון יעביר מחר לראשונה שידור וידאו ניסיוני של דיון בבג"ץ, צילום: בית המשפט העליון. צילום: שפרה לויתן
בית המשפט העליון יעביר מחר לראשונה שידור וידאו ניסיוני של דיון בבג"ץ
17/11/2014, עו"ד אורי ישראל פז

השידור הניסיוני ייערך במסגרת דיון בעתירתם של הפרופסורים משה גביש, מרדכי שגב, אסא כשר ורות בן ישראל, המבקשים לבטל את הסעיף המאפשר לחייב עובד בגיל הפרישה לפרוש מעבודתו. ההליך שישודר יישמע בפני הרכב מורחב של שבעה שופטים

יותר מחודשיים לאחר הצלחת הפיילוט שהעביר שידור שמע ישיר של דיון בבית המשפט, יעביר בית המשפט העליון לראשונה שידור וידאו. השידור הניסיוני ייערך מחר (ג', 18.11), בשעה 9:00, במסגרת תיק בג"ץ 9134/12. בעתירה חוקתית זו מבקשים הפרופסורים משה גביש, מרדכי שגב, אסא כשר ורות בן-ישראל לבטל את סעיף 4 לחוק גיל פרישה, התשס"ד-2004, הקובע כי "הגיל שבהגיעו אליו ניתן לחייב עובד לפרוש מעבודתו בשל גילו, הוא גיל 67 לגבר ולאישה".

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

העתירה לבג"ץ, שהוגשה נגד הכנסת והטכניון, עוסקת בשאלה העקרונית האם ניתן לחייב בני אדם שפועלים ללא דופי לפרוש בגיל 67. לטענת העותרים, התשובה לכך היא שלילית ומדובר באפליית אזרחיה המבוגרים של המדינה.

ההליך שישודר יישמע בפני הרכב מורחב של שבעה שופטים: המשנָה לנשיא, השופטת מרים נאור, והשופטים אליקים רובינשטיין, אסתר חיות, יורם דנציגר, ניל הנדל, עוזי פוגלמן ופרופ' דפנה ברק-ארז. השידור הניסיוני יבוצע באמצעות ובסיוע לשכת העיתונות הממשלתית.

נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, החליט על ביצועו של שידור הווידאו הניסיוני, לאחר שביום 9.9.2014 התקיים בהצלחה פיילוט בו הועבר שידור ישיר של דיון באמצעות ערוץ שמע (אודיו) בלבד, ולאחר תהליך בחינה והפקת לקחים.

אות הווידאו מהדיון יופץ במדיות שונות ויהיה זמין לצפייה בשידור ישיר. באתר הרשות השופטת (http://www.court.gov.il) יוקם דף אינטרנט ייעודי שדרכו יוכל כל גולש לצפות בדיון בשידור חי. קישור לדף הייעודי יוצב בדף הבית ביום הדיון.

כמו כן, כל מערכות התקשורת המעוניינות בכך (רדיו, טלוויזיה ואינטרנט) יוכלו לקבל אף הן אות שידור לטובת העברת הדיון בשידור חי ועל מנת להקליטו. "מובהר בזאת כי ההיתר לצילום השידור ניתן אך למערך הדוברות וההסברה של הרשות השופטת, ולא לכל גורם אחר", קבעה השופטת נאור. "על כן, אף בהליך זה יחול איסור לצלם או לבצע הקלטה קולית של הדיון, כמקובל".

 

בג"ץ  9134/12

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

פיילוט ראשון מסוגו: העליון יאפשר לכלי התקשורת להעביר דיונים בשידור ישיר

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:32
קומיט וכל טופס במתנה