שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בעקבות עדותה של שולה זקן: דרישה להעמיד לדין את עו"ד אורי מסר בפרשת המעטפות

חדשות

בעקבות עדותה של שולה זקן: דרישה להעמיד לדין את עו"ד אורי מסר בפרשת המעטפות, צילום: צילום: Getty images Israel
בעקבות עדותה של שולה זקן: דרישה להעמיד לדין את עו"ד אורי מסר בפרשת המעטפות
13/11/2014, עו"ד אורי ישראל פז

בפנייתה לפרקליט המדינה וליועמ"ש טוענת תנועת אומ"ץ כי נוכח חומרי החקירה החדשים שסיפקה מזכירתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, אין עוד חסר בראיות להוכחת מעורבותו הפעילה, ידיעתו ושותפותו של עו"ד מסר במעשים הפלילים לכאורה

שולה זקן גם נגד אורי מסר: בעקבות עדותה הדרמטית של שולה זקן בבית המשפט המחוזי בירושלים בימים האחרונים, תנועת אומ"ץ דורשת מפרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לבחון מחדש את ההחלטה שלא להעמיד לדין את עו"ד אורי מסר בפרשות "מעטפות הכסף" (הקופה הסודית) ו"מרכז ההשקעות".

לאחרונה פורסמו בכלי התקשורת חלק מהעדויות וחומרי החקירה החדשים שסיפקה מזכירתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שולה זקן, במסגרת הסכם עד המדינה שנערך עימה. "על פניו, ועל יסוד אותם פרסומים, עולה כי אם היה חסר כלשהו בראיות להוכחת מעורבותו הפעילה, ידיעתו ושותפותו של עו"ד מסר במעשים הפליליים לכאורה, הרי שחסר זה מולא (ואף למעלה מכך)", טוען עו"ד גד מינא מטעם אומ"ץ בפנייתו לרשויות האכיפה, ומציג לדוגמא את טענת הפרקליטות בתשובה לבג"ץ כי לא הוכח שעוה"ד מסר ידע מה מקור הכספים כאשר על פי פרסומים שונים של חומרי החקירה שסיפקה זקן, עורך הדין מסר "ידע גם ידע".

"למרות זאת, באופן תמוה ועל אף שמדובר בפרשה בעלת חשיבות ציבורית רבה שעניינה מרמה, הפרת אמונים והשחתה של המנהל התקין, לא הוחלט, למיטב ידיעת מרשתנו, לפתוח מחדש את החקירה כנגד עו"ד אורי מסר", טוען עוה"ד מינא במכתבו ליועץ וינשטיין.

בנובמבר 2009 הודיעה הפרקליטות על סגירת תיקו של עו"ד מסר בכל הנוגע לפרשות "מרכז ההשקעות" ו"טלנסקי", בנימוק עיקרי של העדר ראיות מספיקות. העתירה לבג"ץ, שהגישה תנועת אומ"ץ נגד ההחלטה על סגירת התיקים, נדחתה על הסף.

השופט סלים ג'ובראן פסק, בהסכמת הנשיא אשר גרוניס והשופט צבי הנדל, כי החלטת הפרקליטות נראית על פני הדברים סבירה. "מקובלת עלינו עמדת המשיבים כי הם בחנו לעומק את חומר הראיות בעניינו של אורי מסר, ובשים לב לאבחנה המשמעותית בינו לבין מר אולמרט ולהלכות הפסוקות בכל הנוגע לעבירת הפרת האמונים, לא נראה כי העותרת העמידה במסגרת עתירתה בסיס לטענה כי החלטה להימנע מלהעמיד את מסר לדין הינה בלתי סבירה באופן קיצוני. לא די בטענה כי האמור בכתב האישום שהוגש נגד מר אולמרט מעמיד בסיס להעמדתו של מסר לדין. ההחלטה של המשיבים במקרה זה בחנה את מגוון השיקולים, תוך אבחנה בין מר אולמרט לבין מסר, על רקע ייחודה של עבירת הפרת האמונים" (בג"ץ 1334/10).

כעת, כאמור, דורשים בתנועת אומ"ץ לפתוח מחדש את החקירה כנגד עו"ד אורי מסר לאור הראיות החדשות שהוצגו על ידי זקן.

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:3
קומיט וכל טופס במתנה