שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עו"ד אפי נווה: "נכון לעת הזו, אין טעם לחפש את העתיד במקצוע עריכת הדין"

חדשות

עו"ד אפי נווה: "נכון לעת הזו, אין טעם לחפש את העתיד במקצוע עריכת הדין", צילום: עו"ד אפי נווה. צילום: עידן מילמן
עו"ד אפי נווה: "נכון לעת הזו, אין טעם לחפש את העתיד במקצוע עריכת הדין"
13/11/2014, ליאור שדמי שפיצר

במחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין היו שבעי רצון מהפרסום על ירידה ממשית במספר הסטודנטים למשפטים: "הקמפיין שלנו לבלימת הצפת המקצוע נושא פרי. קשה להפנים שמקצוע עריכת הדין שהיה בעבר אקסקלוסיבי הפך למקצוע רווי אבטלה המוצף בעורכי דין צעירים המחפשים פרנסה ללא הצלחה"

במחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין הגיבו בסיפוק לכתבה שפורסמה אתמול בעיתון "כלכליסט", לפיה מספר הסטודנטים למשפטים מצוי במגמת ירידה ממשית. "הקמפיין שלנו לעצירת הצפת המקצוע נושא פרי", כתב יו"ר מחוז תל אביב והמרכז עו"ד אפי נווה, בהודעה שנשלחה לעורכי הדין במחוז. "מזה למעלה משנתיים שאנחנו מנהלים מסע הסברה נמרץ שקורא לסטודנטים לא לחפש במקצוע עריכת הדין עתיד נכון לעת הזו. הסיבה – המקצוע רווי ומוצף בעורכי דין צעירים המחפשים פרנסה ללא הצלחה".

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בהודעה ששלח תיאר עו"ד נווה את המצב הקשה שאליו נקלע מקצוע עריכת הדין: "קשה להפנים שמקצוע עריכת הדין שהיה בעבר אקסקלוסיבי וגבולותיו היו מוגדרים וקשים להשגה הפך למקצוע רווי אבטלה. מידי שנה מצטרפים אלפי עורכי דין לשוק. הצפת המקצוע היא איום אסטרטגי על מקצוע עריכת הדין, שפרץ גבולות והפר את האיזון הנדרש בין היצע לביקוש".

לדברי עו"ד נווה, "מחוז תל אביב והמרכז, יחד עם מחוזות הלשכה, נרתמו לטובת העניין ויחד הובלנו קמפיין ציבורי שיביא למודעות של המצב הכאוטי המאיים על המקצוע, כבודו ויוקרתו. במסגרת הקמפיין, הנמשך גם בעיצומם של ימים אלה, קראנו לעורכי הדין להעסיק עורכי דין צעירים ולא מתמחים, ביקשנו להעלות את רף הכניסה לפקולטות שונות, שינוי מבחני הלשכה לרבות הגשת בג"צ תקדימי נגד המועצה להשכלה גבוהה, בתקווה שזו תתעשת ותבצע את תפקידה העיקרי – שמירה על צביונם הייחודי של המקצועות החופשיים בדגש של פיקוח יסודי על מספר הסטודנטים בפקולטות למשפטים".

הכתבה שהתפרסמה אתמול בעיתון כלכליסט והנתונים המפורטים בה מלמדים לטענת נווה על מגמה חשובה ומעניינת: מספר הסטודנטים למשפטים מצוי במגמת ירידה ממשית ויותר ויותר סטודנטים מחפשים את עתידם במקצועות חופשיים אחרים. "נכון לעת הזו, אין טעם לחפש את העתיד במקצוע עריכת הדין", מסכם נווה.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

פתרון להצפת המקצוע? "העדיפו את עורכי הדין הצעירים על פני העסקת מתמחים"

 

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:87
קומיט וכל טופס במתנה