האפוטרופוס הכללי פרופ' דוד האן: "על כאב הלב של קרובי הנפטר איננו יכולים להקל אך אנחנו בהחלט יכולים לסייע בפישוט ההליכים, ייעולם ובהנגשת השירות לכלל הציבור. בימים אלו אנו יוזמים קידום של תיקון תקנות הירושה כך שתופחת האגרה ב15% למגישים באופן מקוון"
כחלק מהמאמצים לשיפור השירות לאזרח, חנך האפוטרופוס הכללי שירות חדש המאפשר הגשת בקשה מקוונת למתן צו ירושה או לצו קיום צוואה. שירות זה, אשר פותח בשיתוף עם "ממשל זמין", נועד להקל על מגישי הבקשה ולהביא לקיצור משמעותי בזמני הטיפול. הטופס המקוון מאפשר, בין היתר, להגיש את הבקשה על צרופותיה בכל עת מרחוק ללא צורך להגיע למשרדי הרשם לענייני ירושה או לסניף הדואר, ולקבל חיווי מידי על קבלת הבקשה וכן עדכונים שוטפים על סטטוס הטיפול בה.
לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן
המערכת מאפשרת הן הגשת בקשה לצו ירושה, המוגשת במקרים בהם המנוח לא הותיר צוואה או במקרים בהם הצוואה אינה חלה על כל הרכוש, והן הגשת בקשה לצו קיום צוואה, כאשר המנוח הותיר אחריו צוואה.
לדברי מנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור, "משרד המשפטים הציב את שיפור השירות לציבור וצמצום הבירוקרטיה כיעד אסטרטגי בכל תחומי הפעילות והממשקים לציבור הרחב. אנחנו פועלים לקדם יעד זה במגוון דרכים, שאחת המרכזיות שבהן היא מעבר לעבודה מקוונת מרחוק באמצעים טכנולוגיים מתקדמים באופן החוסך את הצורך להגיע למשרדים למתן השירות. זהו פתרון מצוין ויעיל הן לאזרח והן למערכת. אני מברכת את אגף האפוטרופוס הכללי ואגף מערכות מידע במשרד המשפטים ואת יחידת 'ממשל זמין' במשרד האוצר על שהוציאו את הפרויקט מן הכוח אל הפועל. בכוונתנו להמשיך ולקדם את שיפור השירותים בערוצי פעילות רבים נוספים במסגרת תכנית העבודה של משרד המשפטים לשנים הבאות".
האפוטרופוס הכללי פרופ' דוד האן אמר כי "שירות זה הנו נדבך נוסף במסגרת המגמה לשיפור מתמיד בשירות לציבור של האפוטרופוס הכללי והכונס הרשמי, המאפשר זמינות לקבלת שירות בכל עת מהבית. הדברים מקבלים משנה תוקף כאשר מדובר בהליכים בענייני ירושה אחר קרוב שנפטר, שכן העיסוק בנושא כרוך ברגישות מיוחדת. לצערנו על כאב הלב איננו יכולים להקל אך אנחנו בהחלט יכולים לסייע בפישוט ההליכים, ייעולם ובהנגשת השירות לכלל הציבור. במקביל בימים אלו אנו יוזמים קידום של תיקון תקנות הירושה כך שתופחת האגרה ב15% למגישים באופן מקוון ".