שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בעקבות דבריו של אולמרט: קריאה ליועמ"ש לחקור את החשדות נגד אהוד ברק

חדשות

בעקבות דבריו של אולמרט: קריאה ליועמ"ש לחקור את החשדות נגד אהוד ברק, צילום: צילום: Getty images Israel
בעקבות דבריו של אולמרט: קריאה ליועמ"ש לחקור את החשדות נגד אהוד ברק
10/11/2014, עו"ד אורי ישראל פז

בהקלטות שמסרה שולה זקן, המצויות בידי הפרקליטות, נשמע ראש הממשלה לשעבר אומר כי השר ברק לקח שוחד הנאמד במיליונים בעסקאות נשק שבהן היה מעורב. עו"ד אליעד שרגא: "במידת הצורך יש להעניק לאולמרט מעמד של עד מדינה כדי להגיע לשורשם של דברים ולמגר את תופעת השוחד בצמרת השלטון"

הפורום המשפטי למען ישראל, תנועת אומ"ץ והתנועה לאיכות השלטון פנו ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בדרישה לחקור את החשדות לקבלת שוחד לכאורה על ידי שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק. זאת, בעקבות הפרסומים בסוף השבוע במספר כלי תקשורת כי בהקלטות שמסרה שולה זקן, המצויות בידי הפרקליטות, נשמע ראש הממשלה לשעבר אומר כי השר ברק לקח שוחד הנאמד במיליונים בעסקאות נשק שבהן היה מעורב, וכי הכספים הללו מוחזקים בחשבונות בנק זרים, תוך הסתייעות במידע שהגיע לידיו מראש המוסד.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

עו"ד יוסי פוקס, יו"ר הפורום המשפטי למען ישראל, כתב ליועץ וינשטיין כי "מדובר בהאשמות חמורות ביותר אשר נאמרו על ידי ראש ממשלה לראשת לשכתו, במצב של מסיח לפי תומו כאשר לא עלה על דעתו שהשיחות מוקלטות וככל שיש אמת בהאשמות אלו, הרי שמדובר בעבירות חמורות אשר לא התיישנו ויהיה צורך להעמיד לדין את ברק בגין ביצוע עבירות אלו".

בהקלטות נשמע אולמרט אומר כי "אהוד ברק לוקח שוחד במיליונים ובעשרות מיליונים, הוא יגמור בבית סוהר, ראש המוסד אמר לי... הוא לוקח שוחד, אין עסקת נשק לישראל שהוא לא ... כולם יודעים את זה".

אריה אבנרי, יו"ר הנהלת תנועת אומ"ץ, ציין בפנייתו ליועץ המשפטי לממשלה כי "משמעות דבריו של אולמרט לגבי ראש המוסד הם חמורים (וכנראה שמדובר בראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, שכיהן בתקופתו של אולמרט) שבא אליו ומסר לו דיווח בנדון מבלי שיינקטו צעדים כלשהם ומבלי שהדבר יבוא לידיעת רשויות אכיפת החוק".

נוכח מחול השדים שמתרחש עכשיו סביב פרשה זו, פנו אומ"ץ והפורום המשפטי בבקשה ליועץ וינשטיין שיורה על פתיחת חקירה במסגרתה ייגבו העדויות וכל הנוגעים בדבר, בהם אהוד ברק, ראש המוסד, אהוד אולמרט וגופי מכירת הנשק של ראשי משרד הביטחון.

"לא יעלה על הדעת שפרשה חמורה מעין זו תישאר פתוחה לאורך זמן ותדיר שינה מעיניהם של רבים וטובים", ציין אבנרי בפנייתו לווינשטיין, והזכיר כי בשעתו פנה אליו בבקשה לחקור גם את שאלת העברת שדות הגז המצויים בבעלות משולשת של הרשות הפלסטינאית, בריטיש גז, מרטין שלף על ידי ברק, בתקופת כהונתו כראש הממשלה, וללא אישורה של הממשלה. "מפרשה זו גם נודף לכאורה חשד לקבלת טובת הנאה הן ממרטין שלף שתרם בשעתו לעמותות ברק והן לשותפים האחרים בחברת הגז", ציין אבנרי. "הגיע הזמן שגם פרשה זו תיחקר באורח יסודי על ידי המשטרה".

בפורום המשפטי טוענים כי גם אם יתברר שאין שחר לדבריו של אולמרט על קבלת השוחד במיליונים על ידי שר הביטחון דאז ברק, כפי שהגיב ברק להקלטות, הרי גם אז חייבת להיות אמירה ברורה של מערכת התביעה, השוללת מכל וכל את החשדות הללו, כדי למנוע את אותה פגיעה באמון הציבור במערכות השלטון. לכן ביקש עוה"ד פוקס מהיועץ וינשטיין "להנחות את יחידת להב 433 של משטרת ישראל, האמונה על המאבק בשחיתות הציבורית, לחקור באופן יסודי את הפרשה הזו".

התנועה לאיכות השלטון פנתה אף היא ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לחקור את ההאשמות החמורות, והדגישה כי "ניסיונות העבר מלמדים אותנו כי התעלמות מחשדות חמורים לא גורמת להם להתמוסס ולהיעלם, אלא רק לפגיעה באמון הציבור ולנזק למדינה, לחברה ולחשודים עצמם".

עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, אמר כי "אסור להתעלם מחשדות חמורים כאלו, יש לחקור את הנושא ביסודיות ובמידת הצורך אף להעניק למר אהוד אולמרט מעמד עד מדינה כדי להגיע לשורשם של דברים ולמגר את תופעת השוחד בצמרת השלטון."

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:253
קומיט וכל טופס במתנה