שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אושר בטרומית: עוסקים יחויבו לשלוח התראה טרם נקיטת הליכים לגביית חוב

חדשות

אושר בטרומית: עוסקים יחויבו לשלוח התראה טרם נקיטת הליכים לגביית חוב, צילום: צילום: Getty images Israel
אושר בטרומית: עוסקים יחויבו לשלוח התראה טרם נקיטת הליכים לגביית חוב
02/11/2014, ליאור שדמי שפיצר

התיקון לחוק הגנת הצרכן שיזם ח"כ בועז טופורובסקי נועד לשים סוף לתופעה שבה אדם פותח את תיבת הדואר ומגלה שיש לו חוב שהוא כלל לא ידע על קיומו והוא תפח עם השנים. מכתב ההתראה שיישלח לצרכן יציין את שם העוסק, פירוט החוב והוכחה לקיומה של עסקה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון – משלוח התראת תשלום לצרכן), התשע"ד-2014 של ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד). התיקון לחוק מציע לחייב עוסקים לשלוח התראת תשלום לצרכן אשר לא שילם חיוב במועד שנקבע, בטרם נקיטת הליכים לגביית החוב, לרבות הליכים משפטיים.

 

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן



בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "לאחרונה אנו עדים לתופעה לפיה צרכנים רבים מקבלים מכתבים מאיימים מעורכי דין, הנשלחים במסגרת הליכי גבייה הנעשים באופן לא תקין. כמו כן, צרכנים מקבלים מכתבים מאיימים במסגרת הליכי גבייה בהוצאה לפועל, פעמים רבות על לא עוול בכפם, תוך שהם אינם מכירים כלל את החברה אשר בשמה טוענים עורכי הדין לחוב. נוסף על כך, כאשר מנסים החייבים לכאורה, ליצור קשר עם עורכי הדין הם נתקלים בבירוקרטיה סבוכה, ביחס מזלזל ובאיומים חסרי תקדים בדרישה לתשלום החוב".

הצעת החוק נועדה להסדיר את אופן משלוח הדרישות לתשלום החוב. על פי המוצע, לפני כל נקיטת הליך גבייה, לרבות נקיטה בהליכים משפטיים, העוסק יהיה חייב לשלוח לצרכן מכתב ובו יופיעו שם העוסק, פירוט החוב ואופן חישובו והוכחה לקיומה של עסקה בין העוסק לצרכן.

לדברי ח"כ טופורובסקי, "ההצעה באה לשים סוף לתופעה הולכת ומתרחבת שבה אדם פותח את תיבת הדואר ומגלה שיש חוב שהוא כלל לא ידע על קיומו ותפח לאורך השנים. האזרח יכול או לשלם, או לקחת עורך דין שגם עולה כסף".
35 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכלכלה להמשך טיפול.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:94
קומיט וכל טופס במתנה