שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אושר בכנסת: חוק חופש המידע יחול גם על האוניברסיטאות והמכללות הציבוריות

חדשות

אושר בכנסת: חוק חופש  המידע יחול גם על האוניברסיטאות והמכללות הציבוריות , צילום: צילום: Getty images Israel
אושר בכנסת: חוק חופש המידע יחול גם על האוניברסיטאות והמכללות הציבוריות
28/10/2014, ליאור שדמי שפיצר

הצעת החוק של ח"כ מיקי רוזנטל, שאושרה לקריאה שניה ושלישית, קובעת כי המוסדות להשכלה גבוהה אשר המדינה משתתפת בתקציבם ייחשבו כרשות ציבורית לעניין חוק חופש המידע, לרבות בכל הנוגע לניהול ענייניהם הכספיים. רקטור הקריה האקדמית קרית אונו, פרופ' דודי שוורץ: "הציבור זכאי לשאול לאן הולך הכסף שהמדינה משקיעה באוניברסיטאות"

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה אתמול (יום ב', 27.10) לקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק של ח"כ מיקי רוזנטל, הקובעת שחוק חופש המידע יחול גם על האוניברסיטאות והמכללות הציבוריות המתוקצבות.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

חוק חופש המידע מונה רשימה של גופים המוגדרים כ"רשות ציבורית" שעליה חלים הוראות החוק. בשנת 2005 אישרה ועדת חוקה של הכנסת תקנה הקובעת כי מוסדות להשכלה גבוהה, אשר המדינה משתתפת בתקציבם, ייחשבו כרשות ציבורית לעניין תחולת הוראות חוק חופש המידע, בכל הנוגע לניהול ענייניהם הכספיים, למעט בשני עניינים: גילוי זהות תורמים אשר אינם מעוניינים בגילויים וכן מידע על תקציבים ומענקים למחקר מסוים, שמסירתו עלולה לחשוף מחקר שאינו ידוע לציבור באופן שיפגע בו.

הצעת החוק מבקשת לקבוע כי חוק חופש המידע יחול על מוסדות להשכלה גבוהה שהמדינה משתתפת בתקציבן, וזאת לא רק לעניין ניהול ענייניהם הכספיים כפי שהדבר כיום, אלא לכל דבר ועניין. למעט מידע שיש בגילויו פגיעה מהותית בחופש האקדמי. ח"כ רוזנטל הסכים להוסיף להצעתו ולעגן בחוק את הפטורים מחופש המידע שהותקנו בתקנות בעניין הליכי שיפוט וקידום אקדמיים, ובנושא זהות תורמים ופגיעה במחקרים.

המועצה להשכלה גבוהה דרשה להחיל את הצעת החוק גם על המוסדות האקדמיים הלא מתוקצבים. נושא זה עמד במרכז הדיון שנערך אתמול, וכן בדיון הקודם שנערך בחודש שעבר. פרופ' דודי שוורץ, רקטור הקריה האקדמית קריית אונו ונשיא ועד המוסדות הלא מתוקצבים, התנגד להחלת הצעת החוק על המוסדות הלא מתוקצבים. לדבריו, די לראות את תוצאות הסקר שפורסם בימים האחרונים, שנערך בקרב כ-12 אלף סטודנטים ולפיו דורגו המכללות הלא מתוקצבות, לפני האוניברסיטאות. "הציבור אכן זכאי לשאול להיכן הולך הכסף הרב שהמדינה משקיעה באוניברסיטאות", אמר שוורץ.

נוכח המחלוקת בשאלה האם להחיל את הצעת החוק גם על המוסדות הבלתי מתוקצבים, ביקש ח"כ מיקי רוזנטל להעלות להצבעה את הצעתו המקורית כפי שזו אושרה בקריאה הראשונה ללא הסעיף המחיל את ההצעה על מוסדות אלו.

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:95
קומיט וכל טופס במתנה