שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עו"ד ששימש כונס נכסים מואשם בגניבת 17 מיליון שקל שקיבל לידיו בנאמנות

חדשות

עו"ד ששימש כונס נכסים מואשם בגניבת 17 מיליון שקל שקיבל לידיו בנאמנות, צילום: צילום: Getty images Israel
עו"ד ששימש כונס נכסים מואשם בגניבת 17 מיליון שקל שקיבל לידיו בנאמנות
27/10/2014, עו"ד אורי ישראל פז

עו"ד דוד לוי, בן 59 מרעננה, ייצג את רשות המיסים בתיקי הוצאה לפועל לשם גביית חובות של נישומים. בתקופה זו, על פי כתב האישום, גנב כספים שקיבל לידיו ממכירה ומימוש נכסי חייבים, ושלשל אותם לכיסו במקום להעבירם לתיקי ההוצל"פ

עורך הדין דוד לוי, בן 59 מרעננה, מואשם בגניבה בידי מורשה של למעלה מ-17 מיליון שקל ועבירות מס נוספות. מכתב האישום, שהוגש היום (יום ב', 27.10) באמצעות עו"ד נעם עוזיאל מפרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה, עולה כי בין השנים 2001-2011 ייצג עוה"ד לוי את רשות המיסים בשלל תיקי הוצאה לפועל לשם גביית חובות של נישומים עבור הרשות. בתקופה זו גנב סך של כ-16 מיליון שקל, אותם קיבל לידיו הנאמנות, ממכירה ומימוש נכסי חייבים, אולם לא העבירם לתיק ההוצאה לפועל ולרשות המיסים, אלא שלשל אותם לכיסו.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בשנת 1999 נכרת חוזה בין משרד האוצר, נציבות מס הכנסה לבין עו"ד לוי לקבלת שירותים משפטיים, במיקור חוץ, לאיתור ומימוש נכסי קרקעות של חייבים, לשם גביית חובות נישומים לאוצר המדינה, כולל הליכים בהוצאה לפועל. בשנת 2005 נכרת חוזה חדש בין רשות המיסים לבין עו"ד לוי לקבלת שירותיו, והסכם זה הוארך מעת לעת.

בהסכמים נקבעו תפקידיו של לוי, חובותיו וזכויותיו, התחייבויות רשות המיסים וכן נקבע אבחנה בין הוצאות אשר יחולו על רשות המיסים והוצאות אשר יחולו על עורך הדין. נקבע גם מנגנון שכר הטרחה לעורך הדין, כשיעור מהכספים המתקבלים מפעולות מימוש הנכסים וכן הסדרי תשלום שכר טרחה במקרים שבהם מסתיים הטיפול בפשרה שאין עמה מימוש נכסים.

החל ממועד כריתת ההסכם הראשון שימש עו"ד לוי ככונס נכסים מטעם רשויות המס, על פי מינוי רשמי ההוצאה לפועל, בשלל תיקים אשר נוהלו בלשכות ההוצאה לפועל השונות. עו"ד לוי מונה ככונס נכסים על נכסי חייבים בתיקים השונים, פעל ומכר נכסי חייבים לכיסוי חובותיהם לרשויות המס. תמורת מימוש ומכירת הנכסים הייתה משולמת לו בצ'קים בנקאיים.

הכספים התקבלו אצל עו"ד לוי, בהיותו כונס נכסים, על מנת שיעבירם לתיקי ההוצאה לפועל או לזוכה בתיקי ההוצאה לפועל. אלא שעל פי כתב האישום, לוי שלח יד בכספים שקיבל ממימוש ומכירת הנכסים, בהיקף של קרוב ל-16 מיליון שקל, והעביר כספים מחשבונות הנאמנות לחשבונות בנק אחרים בשליטתו, אשר שימשו אותו לצורך ניהול משרדו ולצרכיו האישיים.

מכתב האישום עולה כי עו"ד לוי נטל כספים שהתקבלו ממכירת נכסים, מחשבונות הנאמנות, לדבריו, לכיסוי הוצאות משרדו וכמקדמות על חשבון שכר הטרחה שציפה לקבל בעתיד ממכירת נכסים בתיקים אחרים, כאלה אשר טרם הייתה עילה למכרם או שטרם נמכרו.

בשני מקרים אחרים ובמסגרת תפקידו כמנהל שני עיזבונות שונים, גנב עו"ד לוי מעל 866 אלף שקל שהחזיק אצלו בנאמנות, כתוצאה ממכירתן של דירות מהעיזבונות שניהל בערים חולון ואילת.

נוסף לכך, עו"ד לוי סיכם עם מתלונן אחר שיטפל עבורו במכירת וילה בהרצליה. לאחר שחברה מסוימת הגישה הצעה לרכישת הווילה אך לא עמדה בהצעתה, חילט ממנה עו"ד לוי ערבות בנקאית בסך של 110 אלף דולר, שהם כ-390 אלף שקל. עו"ד לוי לא העביר את הכספים לבעל הווילה אותו ייצג, אלא גנב את הכספים שהוחזקו אצלו בנאמנות.

כספי הגניבה ששלשל עו"ד לוי לכיסו הפרטי הם בבחינת הכנסה אשר נצמחה לו מעסקו ועליה היה מחובתו לדווח לרשויות המס. עו"ד לוי מואשם אף בהשמטת ההכנסות הללו מדוחותיו, במרמה ובמטרה להתחמק ממס.

טרם נמסרה תגובה מעו"ד דוד לוי, המייצג את עצמו. תגובתו תפורסם מיד עם קבלתה במערכת. בעבר הגיב לוי לחשדות ואמר לעיתון "גלובס" כי הוא נרדף בשל העבודה שפעל לחשיפת מחיקת חובות מס בהיקף של מיליארדי שקלים לבעלי הון ולמשפחות הפשע על ידי בכיר ברשות המסים. לטענתו, התברר לו כי בכירים במשטרה שותפים להתארגנות פלילית זו, וכל מי שפועל לחשיפתה "מוציאים עליו חוזה והוא נרדף עד חורמה".

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

השופט אילן שיף: מצר להיפרד מכס השיפוט בגזר דין ששולח עו"ד לכלא

 

 

הושעה עו"ד מיכאל שר המואשם בגניבה מלקוחותיו מעל 2 מיליון שקל

 

 

כתב אישום חמור נגד עו"ד: שלשל לכיסו מעל 2 מיליון שקל מכספי הלקוחות

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:128
קומיט וכל טופס במתנה