שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תלונה לנציבות הביקורת על התביעה נגד התנהלות הפרקליטות בפרשת הרב פינטו

חדשות

תלונה לנציבות הביקורת על התביעה נגד התנהלות הפרקליטות בפרשת הרב פינטו, צילום: צילום: Getty images Israel
תלונה לנציבות הביקורת על התביעה נגד התנהלות הפרקליטות בפרשת הרב פינטו
26/10/2014, עו"ד אורי ישראל פז

בתלונה שהוגשה ללשכת השופטת בדימוס הילה גרסטל, טוענת תנועת אומ"ץ כי תגובת עו"ד חני אופק-גנדלר ממחלקת הבג"צים בפרליטות המדינה, בשתי עתירות שהוגשו בפרשת הרב יאשיהו פינטו, כללה אי דיוקים מהותיים שיש בהם לכאורה ניסיון מודע להטעות את שופטי בית המשפט העליון

תלונה הוגשה נגד עו"ד חני אופק-גנדלר ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה בשל התנהלות לא תקינה לכאורה בפרשת הרב והניצב. תנועת אומ"ץ הגישה את התלונה ללשכת השופטת בדימוס הילה גרסטל, נציבת הביקורת על מערך התביעה, בטענה כי בכתבת תחקיר שפורסמה הבוקר בפורטל News1, נכתב כי עוה"ד אופק-גנדלר, המייצגת את פרקליטות המדינה בשתי עתירות שהוגשו בפרשת הרב יאשיהו פינטו, הטעתה את שופטי בג"ץ.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בתלונה נטען בעקבות הכתבה כי תגובת הפרקליטות בשתי העתירות של תנועת אומ"ץ והתנועה לאיכות השלטון כוללת מספר אי-דיוקים מהותיים שיש בהם לכאורה ניסיון מודע להטעות את בית המשפט העליון. כך, טענה הפרקליטות בין היתר שראש יאח"ה, תת ניצב אפרים ברכה, הקליט את כל שיחותיו עם הרב פינטו שמחשיד אותו בקבלת שוחד, אך בפועל מתברר שרק חלק מהשיחות הוקלטו.

זאת ועוד, הפרקליטות טוענת בין השאר שהקשרים שהיו בין הרב פינטו ובין תנ"צ ברכה היו ידועים ולכן קיומן של אלפי שיחות בין הקצין הבכיר לבין הרבנית פינטו אינו מצדיק חקירה. אולם בפועל מתברר כי הפרקליטות התייחסה בתגובתה רק לקשרים בין הקצין לבין הרב ולא בינו ובין הרבנית.

נקודה נוספת המועלית בתלונה היא שהפרקליטות טענה כי תנ"צ ברכה נחקר חקירה מעמיקה, בעוד שבפועל מתברר כי הייתה רק בדיקה שנעשתה על ידי פקודיו של ברכה, והחקירה לא הועברה לידי המחלקה לחקירת שוטרים, כפי שנעשה לגבי ניצב מנשה ארביב, לשעבר מפקד 433, המעורב אף הוא בפרשה.

עוד טענה הפרקליטות כי הרב פינטו קיבל אישור מחוקרי ה-FBI להעביר כספים לתנ"צ ברכה, בעוד שבפועל מתברר שהרב פינטו לא טען שקיבל אישור כזה. למעשה, הרב פינטו טען שרק יידע את החוקרים על כך שהוא מעביר כספים לברכה, והוא עשה זאת שלושה חודשים לפני הצעת השוחד שהביאה להעמדתו לדין.

תנועת אומ"ץ מבקשת מהשופטת גרסטל לבדוק את ייבדק ביסודיות ובמהירות, עוד לפני שתתקבל הכרעת בג"ץ בשתי העתירות האלה.

בתוך כך, יו"ר תנועת אומ"ץ אריה אבנרי פנה גם לשרת המשפטים ציפי לבני בבקשה לעכב את מועמדותה של עו"ד אופק-גנדלר לתפקיד השיפוטי שעליו היא מתמודדת מזה כשנה בכהונה בבית המשפט המחוזי בירושלים, כל עוד לא יתבררו העובדות בפרשת הרב והניצב.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

הסדר טיעון לרב יאשיהו פינטו: הפרקליטות תבקש שנת מאסר בפועל בגין שוחד

 

פרשת הרב והניצב: מפקד 433 חשוד שקיבל טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:105
קומיט וכל טופס במתנה