שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מחיר הבגידה: מכירת מכונית אספנים בפרוטות, ריקון החשבון והחלפת המנעול

חדשות

מחיר הבגידה: מכירת מכונית אספנים בפרוטות, ריקון החשבון והחלפת המנעול, צילום: צילום: Getty images Israel
מחיר הבגידה: מכירת מכונית אספנים בפרוטות, ריקון החשבון והחלפת המנעול
13/10/2014, ליאור שדמי שפיצר

פרסום מודעת מין בשם הבעל באתר של הקהילה הגאה, מכירת המכונית בדולר אחד וחסימת הגישה לחשבון הבנק הן רק כמה מהדרכים היצירתיות שנקטו נשים כנקמה על הבגידה בהן. עו"ד אבי גפן, מומחה לדיני משפחה, מזהיר מפני הסדרים פיקטיביים לצרכי מס שעלולים להפוך את הנקמה לכואבת במיוחד

 

"יום אחד אתה מתעורר ומגלה שאתה כבר לא שולט בחיים שלך, ולמעשה אתה מחוק כלכלית – באופן מילולי ביותר. אתה ניגש לבנק והכספומט בולע לך את הכרטיס. אתה ניגש למסוף האוטומטי של הבנק לגלות את יתרתך והמסוף אומר שלא ניתן לראות את פרטי החשבון. אתה ממהר לאתר הבנק באינטרנט ומנסה לגלוש לחשבונך ומגלה שהגישה אליו נחסמה. אחוז אמוק אתה ממהר לסניף ושם מתברר לך שאשתך הפעילה עיקול על כל הכספים בחשבונות שלך וגם שינתה את ההגדרות של משיכת הכספים, כך שכל משיכה מחייבת את חתימתם של שני בעלי החשבון – שלך ושלה – ולמעשה אתה לא יכול לעשות שימוש אפילו לא בשקל אחד מהכספים שצברת עד כה בחשבון המשפחתי. מאדם שיש לו כמעט הכל, הפכת לאדם מעוקל, והכל בגלל שאשתך כבר לא אוהבת אותך יותר". התרחיש הנ"ל שמתאר עו"ד אבי גפן קרה ללא מעט גברים שניהלו מערכות יחסים מחוץ לנישואים ונשותיהם גילו אודות הרומן והגישו את נקמתן קרה ואכזרית.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

לדברי עו"ד גפן, נקמת הנשים הנבגדות מגוונת מאוד, רובן כואבות ביותר ומכוונות בעיקר אל כיסם של הבעלים הבוגדים. באחד המקרים, מספר עו"ד גפן, התעורר יום אחד ב', בעל חברה קבלנית בינונית, פתח עיתון וגילה כי החברה שלו, שאותה בנה אביו בעשר אצבעותיו, עומדת למכירה. מודעת ענק על המכירה התנוססה באחד העיתונים הכלכליים הפופולאריים, והמימון לרכישת המודעה נעשה מכספי החברה. החברה שבה שימשה אשתו של ב' כפקידה נרשמה על שמה מטעמי מס, וזו העמידה אותה למכירה לא בכדי – לאחר יותר מ-15 שנות נישואים, גילתה האישה כי בעלה נהנה משני תלושי שכר – האחד הולך לכלכלת ביתם והשני מתחזק מאהבת צעירה באחד ממושבי השפלה. "סיפורו של ב' סימפטי יחסית והסתיים בנזק של כמה עשרות אלפי שקלים", אומר עו"ד גפן. "נקמה יותר מפולפלת היתה זו של אשתו של ר', תושב גוש דן בן ה-40, שגילתה כי הוא נהג לבגוד בה עם אחת מחברותיה הטובות. בתגובה פרסמה האישה מודעה באתר ידוע של הקהילה הגאה, בה מצולם גבר צעיר ומסוקס המציע מסאג' מפנק שאינו משתמע לשני פנים. ר' החל לקבל שיחות תכופות בשעות הקטנות של הלילה מגברים זרים שדיברו איתו במתק שפתיים על אותה מודעה שפרסם ושאלו אותו אם הוא מקבל. רק לאחר מספר שיחות הזויות הבין ר' את שאירע".

"מי שבוגד מאבד את הבית"

סיפור או אגדה אורבנית מחו"ל מדגים צורת נקמה מאוד רווחת גם בישראל – מכירת רכוש משותף בפרוטות, תוך הסבת כאב לבעל החומרני. לדברי עו"ד גפן, בתחילת ימיה של זירת המסחר האינטרנטית איביי, מספרים על מכונית אספנות מפוארת שפורסמה יום אחד במחיר הנמוך באופן משמעותי ביותר ממחיר המחירון – דולר אחד בלבד. רבים מהגולשים חשבו כי מדובר בהונאה, אך אחד מהם שהיה זריז מספיק זינק על המציאה ורכש את המכונית. הוא התמלא שמחה והתפעלות כשנודע לו שהוא אכן בעליה החדש של המכונית המושקעת. לאחר מספר ימים, כאשר הסיפור הגיע לעיתונות, התברר לו כי מכירת הרכב לא נעשתה למטרות רווח, אלא למטרות הפסד כואב. לבעליו. הבעלים המקוריים של רכב האספנות, איש עסקים מבוסס, חזר מנסיעת עסקים וגילה לתדהמתו כי הרכב האהוב עליו, זה שהקדיש לו שבתות ארוכות לטיפולים ונסיעות איטיות בשכונה – נעלם כלא היה מהחנייה הפרטית. אשתו, שעזבה את הבית עם חפציה, השאירה לו על המקרר פתק שהסביר בדיוק מה עלה בגורלה של מכוניתו. במשפט הגירושין הסבירה שהבעל טיפל במכונית והקדיש לה הרבה יותר זמן ואהבה מאשר לה עצמה, והגיע הזמן שהוא ישלם את המחיר על התנהגותו.

עו"ד גפן מספר כי סיפור דומה התגלגל גם אל משרדו: ע', גבר אמיד ונהנתו, התקשר אליו בוקר אחד כולו נרגש ונרעש. לדבריו, הוא יצא כבכל שנה לחופשה עם חבריו ברומניה, שכללה כמו תמיד גם הזמנת נערות ליווי למלון, אך ששב מחופשתו וניסה להיכנס לדירה, גילה כי המנעולים הוחלפו וגם השלט על הדירה. השלט החדש הכריז על זוג דיירים שונים לחלוטין, אשר פתחו את הדלת כדי לראות מי מנסה לפרוץ אליהם הביתה. להפתעתו, גילה ע' כי אשתו הזועמת רוקנה את הבית לחלוטין מחפציו והשכירה אותו לזוג צעיר וסימפטי. במסרון ששלחה לו העבירה האישה מסר חד וברור, כהקדמה למה שצפוי לו במאבק הגירושין המכוער: "מי שבוגד מאבד את הבית".

העלמות המס יעלו ביוקר

"כאשר אחד מבני הזוג גורם לנזק כלכלי לצד השני – הוא גורם למעשה לנזק כלכלי לעצמו ולילדיו, כיוון שהרכוש המשותף אמור להתחלק שווה בשווה בין בני הזוג", אומר עו"ד גפן. "לעתים רגש הנקמה כל כך גדול, עד שההשלכות הכלכליות העתידיות פחות נחשבות בעיני בן הזוג הנוקם, או שהוא כלל אינו ער להן".

לדבריו, נקמות רבות הפוגעות בעיקר בכיסם של הבעלים – ובצורה כואבת ביותר – מתאפשרות על רקע הסדרים פיקטיביים שבני הזוג רוקמים ביניהם כדי להימלט מתשלום מס או בשל חובות הרובצים עליהם. במקרים רבים בני זוג, החוששים שנושים או בנקים עלולים לעקל חלק מרכושם בשל צבירת חוב, מתגרשים פיקטיבית – על הנייר בלבד – ומעבירים לידי האישה את הרכוש שאותו הם רוצים למלט מידי הנושים. כאשר הזוגיות דועכת, לעתים קרובות הנשים שולפות את הסכם הגירושין הפיקטיבי וטוענות בצדק – "זה הבית שלי".

כך אירע למשל במקרה של בני זוג שחתמו על הסכם גירושין פיקטיבי שבמסגרתו העבירו על שם האישה את הבעלות על הפנטהאוז המפואר שבו התגוררו. כעבור מספר שנים, כאשר פרץ משבר אמיתי בין השניים, גילה הבעל בוקר בהיר אחד אדם זר בביתו, שהציג עצמו כבעלים החדשים של הפנטהאוז שרכש את הדירה מהאישה. לדברי עו"ד גפן, לבעל לא נותר אלא למהר לבית המשפט ולנסות להוכיח כי ההסכם בין השניים היה פיקטיבי.

במקרים אחרים, מספר עו"ד גפן, נשים המתוודעות לאורך השנים לשיטות המתוחכמות יותר או פחות שבהן מעלימים בעליהן כספים מפני רשויות המס, מרימות טלפון ל"קו הצדק" של מס הכנסה ושופכות את כל מה שהן יודעות. "האישה הנבגדת מתעוררת בוקר אחד בזעם, לאחר שהבעל החליט לפרק את החבילה או למסר רומן שהיה לו עם אישה צעירה, ומבקשת לקבור את בעלה בחקירות מס ממושכות, שבסופן הוא ייאלץ לשלם את רוב כספו לרשויות המס ולעתים אף לשבת תקופה בכלא. זאת, גם כאשר הנקמה הזו עלולה להחריב את עתידה הכלכלי ועתידם של ילדיה", אומר עו"ד גפן. "חלוקת המשאבים במשפחות שהעלימו כספים רבים עם השנים מצטמצמת עד מאוד, ורוב הכספים והנכסים שבבעלות בני הזוג עלולים למצוא את עצמם בסופו של יום מועברים לרשויות המס. כתוצאה מכך, המזונות שהאב יוכל לשלם לאשתו ולילדיו והנכסים שבהם יוכלו השניים להתחלק מצטמצמים באופן משמעותי ולפעמים אף נמחקים לחלוטין".

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

גירושין בעשירון העליון: נשות מיליונרים עוסקות בעיצוב פנים כדי לזכות בדירה

 

תופעה חדשה: המאהבים מפסיקים להסתתר ונוטלים חלק פעיל בגירושין

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:141
קומיט וכל טופס במתנה