שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לקוח שרכש תוספי תזונה שלא שיפרו את מצבו הבריאותי יקבל את כספו חזרה

חדשות

לקוח שרכש תוספי תזונה שלא שיפרו את מצבו הבריאותי יקבל את כספו חזרה, צילום: צילום אילוסטרציה: Getty images Israel
לקוח שרכש תוספי תזונה שלא שיפרו את מצבו הבריאותי יקבל את כספו חזרה
12/10/2014, עו"ד לילך דניאל

הלקוח טען כי הוא חזר והתריע בפני החברה כי לא חלה הטבה במצבו, אך שוכנע שוב ושוב לרכוש כדורים נוספים בסכום מצטבר של כ-7,000 שקל. ביהמ"ש לתביעות קטנות קיבל את גרסתו כי החברה התחייבה להשיב לו את כספו אם הטיפול לא יצליח, וקבע כי מצבו הבריאותי לא השתפר ואף הוחמר

 

בית המשפט לתביעות קטנות קיבל חלקית תביעתו של לקוח שרכש תוספי תזונה מחברת "קלוריד" לצורך טיפול בבעיות לחץ דם וברכיים, אולם אלו לא שיפרו את מצבו הרפואי גם לאחר שרכש להצעת החברה כדורים נוספים. בית המשפט שוכנע כי החברה היא שפנתה לתובע מיוזמתה בהצעה לרכוש את הכדורים, והתחייבה כי אם הטיפול לא יצליח כספו יושב לו. לפיכך, והיות ומהמסמכים הרפואיים עלה שמצבו של התובע לא השתפר ואף הוחמר, תשיב לו החברה את הכסף ששילם בסך של 7,000 שקל.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

על פי הנטען בכתב התביעה, בחודש מאי 2013 התקשרה לתובע נציגה מטעם הנתבעת, חברת "קלוריד", והציעה לו לרכוש כדורים להורדת לחץ הדם, ריפוי הסחוס בברכיים, שיפור כוח הגברא וניקוי מערכת הגוף. לפי דברי הנציגה, הטיפול אמור היה להימשך כארבעה חודשים ואם הוא לא יועיל כספו של התובע יוחזר לו במלואו. התובע הסכים להצעה ושילם עבור הכדורים סכום של 4,000 שקל.

בחלוף מספר ימים התקשרה לתובע שוב נציגת החברה, ומשטען כי לא חל שיפור במצבו אמרה לו כי עליו לרכוש כדורים מסוג נוסף בסכום של 2,000 שקל, שכן הטיפול יצליח רק בשילוב שני סוגי הכדורים. התובע הסכים להצעה, אך משפנה לחברה וטען שוב כי אין שיפור במצבו התבקש להמתין עד לסוף הטיפול. לאחר חודשיים נוספים בהם לא חלה הטבה כלשהי במצבו, ביקשה נציגת החברה מהתובע לרכוש כדורים נוספים בסכום של 1,000 שקל והבטיחה כי יראה שיפור משמעותי. התובע רכש את הכדורים, ולטענתו נטל אותם מדי יום ובהתאם להוראות המפורטות שקיבל, אלא שבחלוף ארבעה חודשים בהם לא חל שיפור במצבו פנה לחברה בבקשה לקבל את כספו חזרה, בשל אי הצלחת הטיפול ועגמת הנפש הרבה שנגרמה לו. .

לטענתו, בדיקות שערך לא הראו שיפור בלחץ הדם וברכיו נותרו כואבות, אך למרות ששלח את התוצאות לחברה כפי שנדרש – פניותיו להשבת כספו לא נענו. בתביעה שהגיש עתר התובע לפצותו בסכום של 9,500 שקל, בטענה כי החברה הוליכה אותו שולל וסחטה ממנו כספים עבור כדורים שלא הועילו כלל. התובע הוסיף כי לאחרונה אף גילה שמשרד הבריאות הורה לחברה להוריד את הפרסומים שבהם היא מייחסת סגולות ריפוי למוצריה.

קלוריד טענה בתגובה כי התובע רכש ממנה תוספי תזונה החל משנת 2011, וכי אלו סייעו לו לשביעות רצונו המלאה ולא בכדי החליט להמשיך לרכוש את מוצריה. כן נטען כי מעולם לא ניתנה לתובע התחייבות לפיה יושבו לו סכומים אם לא יהא שבע רצון, ולא קיים מסמך התחייבות כלשהו מצדה להשבת כספים.

הרשמת הבכירה סיגל אלבו קיבלה את התביעה וקבעה כי על החברה להשיב לתובע את כספו. לאחר שמיעת העדויות, העדיפה הרשמת את גרסת התובע לפיה אכן הובטח לו על ידי נציגת החברה שאם המוצרים לא יובילו לשיפור במצבו, כספו יוחזר לו.

הרשמת אלבו דחתה את הטענה כי העובדה שהתובע היה לקוח החברה שנתיים קודם לפניית הנציגה אליו מעידה כי הוא פנה מיוזמתו לחברה. לדעת הרשמת, דווקא עובדה זו תומכת במסקנה שהתובע הופיע ברשימת לקוחות החברה ולכן נעשתה אליו פנייה יזומה על מנת לשכנעו לרכוש מוצרים נוספים. החברה אף הגדילה לעשות בכך ששלחה לתובע תקנון שאינו חל על הכדורים אותם רכש כי אם על כמוסות המיועדות להביא לירידה במשקל, ובמענה לפנייתו מסרה לו כי מדובר בתקנון זהה.

עוד צוין כי המסמכים הרפואיים שהציג התובע מוכיחים כי השימוש במוצרים לא הביא לשיפור במצבו של התובע, ואף עלה מהם כי ייתכן שאף חלה החמרה במצבו וכי הוא זקוק לטיפול ביתר לחץ דם ומשככי כאבים ועדיין סובל מעודף משקל. על כן, בהתאם להתחייבות נציגת החברה בפניו, על קלוריד להשיב לו את מלוא הסכום ששילם עבור הכדורים, העומד על סך של 7,000 שקל. עם זאת, לא מצא בית המשפט לפסוק לתובע פיצוי בגין עוגמת נפש, אולם חייב את החברה לשאת בהוצאותיו בסך של 1,300 שקל.

 

ת"ק 35452-04-14

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

היועמ"ש למחוזי: חברה שהטעתה את צרכניה – תפצה אותם רק פיצוי כספי

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:173
קומיט וכל טופס במתנה