שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > היועמ"ש: "אני רוצה לראות עורכי דין ערבים משתלבים בצמרת משרד המשפטים"

חדשות

היועמ"ש: "אני רוצה לראות עורכי דין ערבים משתלבים בצמרת משרד המשפטים", צילום: צילום אילוסטרציה: Getty images Israel
היועמ"ש: "אני רוצה לראות עורכי דין ערבים משתלבים בצמרת משרד המשפטים"
01/10/2014, ליאור שדמי שפיצר

בכנס ארצי ראשון מסוגו לעידוד השתלבות משפטנים ואקדמאים ערבים בשירות המשפטי הציבורי אמר פרקליט המדינה כי עד כה הוקצו תקנים מיוחדים לבני מיעוטים, אך חלקם נותרו "ריקים ועצובים". השופט אינאס סלאמה: "הקריטריונים לקידום הם כישורים ויכולת ולא השתייכות עדתית"

"לא ניתן להסתפק בנאומים המעלים על נס את חשיבות הערבים בשירות הציבורי. סיסמאות שאין מעשים בצדן, אין בהן דבר. משרד המשפטים ראוי לו שיהווה דוגמא לשילוב ערבים בשירותיו. אני רוצה לראות עורכי דין ערבים משתלבים בעבודת הפרקליטות והייעוץ והחקיקה. אני רוצה לראות עורכי דין ערבים משתלבים בצמרת המשרד. אני חושב שזו מטרה שראוי להציב ושניתן להגשים". כך אמר היועץ המשפטי לממשלה בכנס ארצי ראשון מסוגו להשתלבות משפטנים ואקדמאים מהאוכלוסייה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית ביחידות המשרד וברשות השופטת, שנערך אתמול (יום ג', 30.9) בהשתתפות מאות סטודנטים ומשפטנים מהמגזר הערבי.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

שרת המשפטים, ציפי לבני, שנבצר ממנה להשתתף בכנס, הקליטה ברכה למשתתפים, במסגרתה קראה להם להאמין בעצמם וביכולותיהם. "אנחנו רוצים לפתוח לכם את הדלת להשתלב במשרד המשפטים", אמרה לבני. "אי אפשר לדבר על שוויון בלי לתרגם זאת הלכה למעשה. לבני מיעוטים נדמה לעיתים שהדלת סגורה – והיא לא. אנו רוצים לראות אתכם מגיעים לעבוד אצלנו ואיתנו כדי שכל אחד יוכל לממש את הפוטנציאל שיש בו, והשמיים יכולים להיות הגבול. אנחנו רוצים לשבור את תקרת הזכוכית הזו עבורכם ועבורנו".

מנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור, ציינה כי במשרד המשפטים ישנן כ-4,000 משרות, ושאיפתה היא שבמשרד ניתן יהיה לפגוש את כל הפנים והגוונים של החברה הישראלית. "משרד המשפטים אינו רק הפרקליטות, אלא הוא כולל יחידות כגון הסיוע המשפטי, הסניגוריה הציבורית, האגף לרישום והסדר מקרקעין ועוד, המסייעות לאזרח בדרכים שונות", אמרה פלמור.

פרקליט המדינה עו"ד שי ניצן אמר כי זוהי הפעם הראשונה שמשרד המשפטים מבצע פעילות אקטיבית ויזומה ופונה לבני המגזר הערבי להצטרף לשירות הציבורי. לדבריו, עד כה הוקצו תקנים מיוחדים לבני מיעוטים, אך לא נערכה שום פעילות אקטיבית במגמה לאייש אותם וחלקם נותרו "ריקים ועצובים". ניצן הוסיף כי כיום עובדים בפרקליטות כ-5% פרקליטים בני מיעוטים, ובסך הכל כ-6% מעובדי הפרקליטות הם בני מיעוטים. "לטעמי, זהו אחוז קטן מאוד", אמר ניצן. "בתחילת כהונתי שמתי לי למטרה להביא את שיעור עובדי הפרקליטות שהינם בני מיעוטים לפחות לגובה של 10%, ואני מקווה שכנס זה, והכנסים שיבואו בעקבותיו, יסייעו להשיג מטרה זו".

נשיא בתי משפט השלום במחוז חיפה, השופט אינאס סלאמה, אמר כי הכנס הוא "צעד חשוב ביותר שמעבר לפן ההצהרתי שלו, יש בו כדי להניח אבני דרך וארגזי כלים לקראת השתלבות המעוניינים בכך במערך הרחב של השירות המשפטי והציבורי במדינת ישראל. העובדה שזהו כנס ראשון מסוגו בהיקף כה גדול, מעיד על רצינות כוונותיהם של יוזמיו, ושאין מדובר בסיסמאות בעלמא, אלא בדברים המיושמים במציאות בשטח. ברשות השופטת ניתן למצוא מספרים הולכים וגדלים של עוזרים משפטיים, עובדים מינהליים ועובדי מטה והנהלה. כל אלה מעידים שהשמיים הם הגבול והקריטריונים לקידום הם כישורים ויכולת ולא השתייכות עדתית".

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:21
קומיט וכל טופס במתנה