שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > וינשטיין מתנער מהפרסום: 132 מיליון שקל מפירוק פרזות יושקעו בדיור ציבורי

חדשות

וינשטיין מתנער מהפרסום: 132 מיליון שקל מפירוק פרזות יושקעו בדיור ציבורי, צילום: צילום: Getty images Israel
וינשטיין מתנער מהפרסום: 132 מיליון שקל מפירוק פרזות יושקעו בדיור ציבורי
30/09/2014, עו"ד אורי ישראל פז

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הבהיר כי על פי ההסכם בין בהסכם שגובש בין החברה העירונית לדיור ציבורי לבין עיריית ירושלים כבעלי המניות בה, הכספים שיצטברו בקופת הפירוק מיועדים ברובם לרכישת דירות, לסיוע לזכאים ולשיפוץ מבני הדיור הציבורי

לאחר שעיתון "הארץ" פרסם את עמדתו המשפטית של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לפיה ייעודם של כספי המכר של דיור ציבורי מפירוק חברת "פרזות" לא חייבים להשקיע בדיור הציבורי הקיים, שיגר אתמול (יום ב') המשנה ליועמ"ש (אזרחי), עו"ד ארז קמניץ, מכתב תשובה לפניית ח"כ אילן גילאון ממרצ ובו הסתייגויות מהפרסומים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בעקבות ההחלטה על פירוקה של חברת פרזות, חברה עירונית לדיור ציבורי, התקבלו פניות ליועץ המשפטי לממשלה בנוגע לשימוש שניתן לעשות בכספים שיצטברו בקופת החברה לאחר הפירוק. מהמכתב לח"כ גלאון עולה כי היועץ וינשטיין שוכנע כי הואיל והשימוש בכספי הפירוק עתיד להביא לבשורה של ממש עבור דיירי הדיור הציבורי בירושלים, אין מקום להתערבותו.

עוה"ד קמניץ הבהיר כי תשובתו של היועץ וינשטיין לפניית מבקר המדינה השופט שפירא עסקה אך ורק בכספי הפירוק של חברת פרזות, נושא שהובא לפתחו של היועץ המשפט לממשלה לאור מחלוקת שנגעה להיבטים משפטיים של פרשנות הדין הקיים. בבוחנו פרשנות זו לא שוכנע היועץ המשפטי לממשלה בעמדה המשפטית שהועלתה על ידי אנשי מוסד מבקר המדינה, ומשכך לא מצא כי ראוי להתערב בהסכם שגובש בין המדינה ועיריית ירושלים כבעלי המניות בחברה.

במכתב מובהר כי "על אף העובדה שיש בפרשנות הדין גם היבטים כלליים, חוות דעתו של היועץ נוגעת אך ורק לכספי הפירוק של חברת פרזות. ככל שיתעוררו בעתיד סוגיות מהסוג האמור, ייבחן כל מקרה לגופו ואין בחוות דעת זו כדי להעיד בהכרח על עמדת היועץ במקרים הבאים, ככל שיובאו בפניו".

עוד מציין קמניץ כי בחינה מעמיקה של ההסכם המתגבש העלתה כי בכל מקרה כספי הפירוק של חברת פרזות, אם וככל שיצטברו בקופת הפירוק, מיועדים, ברובם הגדול, לטובת דיירי הדיור הציבורי בירושלים: 55 מיליון שקל מיועדים לרכישת דירות בדיור הציבורי בירושלים, 15 מיליון שקל מיועדים לשיפוץ של כ-1,500 דירות של הדיור הציבורי בירושלים, 20 מיליון שקל מיועדים לשיפוץ מבנים שבהם דירות של הדיור הציבורי, שהם מבנים פגומים ובעלי ליקויים הנדסיים או שהם במצב תחזוקתי ירוד.

עוד נקבע בהסכם שגובש בין המדינה ובין עיריית ירושלים, כי 2.5 מיליון שקל יוקצו לרכישת דירות לדרי רחוב, 17 מיליון שקל יועברו לתשלום שכירות ארוכת טווח לנכים שרתוקים לכיסאות גלגלים, ומיליון שקל ישמשו לסיוע בשכר דירה למשפחות ובודדים במצבי חירום. בנוסף, סך של כ-22 מיליון שקל מיועדים לסיוע בבניית בית אבות "בית אליסיה" שמיועד גם לזכאי הדיור הציבורי, העומדים בתבחינים הנוספים שנקבעו בהחלטה.

"מפירוט ההסכמות עולה בבירור כי בכספים שהצטברו בקופת פרזות עתיד להיעשות שימוש שייטיב עד מאוד עם דיירי הדיור הציבורי בירושלים", נטען במכתבו של עו"ד קמניץ, "הן מבחינת הסכום הנכבד שישמש לרכישת דירות חדשות לטובת דיור ציבורי והן ביחס ליתר השימושים שדיירי הדיור הציבורי הקיימים, ואלו שנמנים עם אוכלוסיית הזכאים להתגורר בדיור ציבורי, עתידים ליהנות מהם. לשון אחר, בסופו של יום, הכספים שהצטברו בחברה ישמשו למטרות חברתיות ראויות וחשובות, ובפרט לפתרונות דיור לאוכלוסיות מוחלשות, ודיירי הדיור הציבורי בעיקרן".

עוד מציין עו"ד קמניץ במכתבו כי בנושא התקיימו מספר ישיבות במשרד המשפטים, אליהן זומנו כלל הגורמים הרלוונטיים לבחינת סוגיה זו. בישיבות אלה הובהר כי ככל שההסכמה המתוארת בין המדינה ובין עיריית ירושלים תיפרץ, יגרור הדבר עיכוב בהליכי הפירוק ומשכך עיכוב משמעותי בניתוב הכספים למטרות המצוינות לעיל. "לאור העובדה שהיועץ המשפטי לממשלה שוכנע כאמור, כי השימוש בכספי הפירוק עתיד, ממילא, להביא לבשורה של ממש עבור דיירי הדיור הציבורי בירושלים, הוא סבר כי אין מקום להתערב בהסכם המתגבש ולפעול לשינויו תוך שהדבר יוביל לעיכוב משמעותי בלוחות הזמנים למימושו", מבהיר קמניץ ומוסיף כי "במבחן המעשה, וגם ללא החיוב המשפטי לכך, נקבע בהסכם כי כספי הפירוק ישמשו בעיקרם לשיפור מצבם של זכאי הדיור הציבורי בירושלים".

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:50
קומיט וכל טופס במתנה