שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חברת בזק בינלאומי תפצה לקוחה בשל תקלת גלישה באינטרנט שנמשכה 14 ימים

חדשות

חברת בזק בינלאומי תפצה לקוחה בשל תקלת גלישה באינטרנט שנמשכה 14 ימים, צילום: צילום: Getty images Israel
חברת בזק בינלאומי תפצה לקוחה בשל תקלת גלישה באינטרנט שנמשכה 14 ימים
29/09/2014, עו"ד לילך דניאל

 

ביהמ"ש לתביעות קטנות קבע כי התקלה נגרמה עקב תוכנת סינון אתרים שהתקינה החברה במחשב הלקוחה, ופסק לה פיצוי בסך של 2,500 שקל בגין הניתוק הממושך מרשת האינטרנט: "בעידן המודרני, אין זה מופרך שניתוק ממערכת האינטרנט הביתית יגרום לנזק ממוני ולא ממוני, ולמצער ישבש את שגרת החיים של בני הבית"

 

בית המשפט לתביעות קטנות קיבל את תביעתה של לקוחה נגד חברת בזק בינלאומי עקב תקלת גלישה במחשבה שנמשכה 14 ימים. השופט מוחמד חאג' יחיא קבע כי התקלה נגרמה עקב תוכנת סינון אתרים שהתקינה החברה במחשב הלקוחה, וכי החברה התרשלה הן בעצם התקנת התוכנה והן בכך שלא טיפלה בתקלה כראוי ובהקדם. לפיכך, ונוכח חשיבות רשת האינטרנט בעידן המודרני, חויבה החברה לפצות את הלקוחה ב-2,500 שקל, אף שזו לא הוכיחה את מרבית הנזקים בגינם תבעה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

לטענת התובעת, כשניסתה ליצור קשר עם החברה כדי לבדוק את מקור התקלה, ניסו נציגיה להתחבר מרחוק ללא הצלחה, ואז הודיעו לה כי בעיית הגלישה נובעת מתוכנה הנגועה בווירוס ולכן הומלץ לה לקחת את המחשב לתיקון. נוכח האמור, לקחה התובעת את המחשב לשני טכנאים שבדקו את המחשב במשך יום שלם כל אחד, אך ללא הצלחה. משלא נפתרה הבעיה, שוחחה התובעת שוב עם נציגי החברה ועדכנה אותם כי הבעיה עודה קיימת, אך אלו שוב לא הצליחו לפתור את הבעיה.

עוד הוסיפה התובעת כי החברה נקטה נגדה ביחס מזלזל וסחבת בטיפול בפניותיה, עד שלבסוף לאחר סדרת שיחות הצליחו נציגי החברה לפתור את בעיית הגלישה תוך שהותירו אותה ללא תוכנת הסינון עבורה שילמה.

בעקבות האמור, עתרה התובעת לבית המשפט לתביעות קטנות לפיצוי בסך של 10,500 שקל, הכולל פיצוי בסך של 600 שקל עבור כל יום שבו נחסמה הגלישה באינטרנט, החזר בגין שליחת המחשב לטכנאי, גזל זמן בשיחות שארכו לפחות שש שעות, הפסד הצעת עבודה, פיצוי עבור עוגמת נפש ועוד.

החברה טענה להגנתה כי לפי דו"ח פירוט השימושים שביצעה התובעת באינטרנט עולה בבירור כי היא השתמשה באינטרנט גם במהלך תקופת התקלה הנטענת. עוד טענה כי התקלה לא השביתה את השירות ובכל מקרה היא נמשכה שבוע ימים בלבד אשר במהלכו עשו נציגיה כל אשר לאל ידם על מנת לנסות ולסייע לתובעת לפתור את התקלה. עוד הוסיפה כי התובעת היא זו שהערימה קשיים, סירבה לשתף פעולה עם הנציגים וצעקה וגידפה אותם באופן שלא אפשר לספק לה שירות.

השופט חאג' יחיא קיבל את התביעה בחלקה וקבע כי התובעת הוכיחה במאזן ההסתברויות כי הודיעה על התקלה לנציגי החברה עוד ביום הראשון שבו החלה, וכי התקלה אכן אירעה עקב תוכנת הסינון שהתקינה החברה כפי שטענה התובעת. לכן, קבע השופט, קיים קשר סיבתי בין התקנת התוכנה לתקלה.

נוכח האמור, נקבע כי החברה סטתה מסטנדרט ההתנהגות הסביר בהתנהלותה כלפי התובעת, הן בעצם התקנת תוכנת הסינון שהביאה לתקלת הגלישה והן כאשר לא טיפלה בתקלה כראוי ובהקדם. עוד נקבע כי החברה לא סיפקה תשובה עניינית ומשכנעת לשאלה מדוע התקלה לא טופלה בהקדם וללא דיחוי שעה שניתן היה לעשות כן, בשים לב לעובדה שהיא אכן נפתרה בסופו של דבר באמצעות טכנאי החברה מרחוק. מכאן, שהחברה התרשלה כלפי התובעת והיא חייבת לפצותה.

לעניין הנזק, עמד השופט חאג' יחיא על חשיבות המחשב והאינטרנט בעידן המודרני, תפקידו בהפיכת העולם הגדול לכפר גלובלי קטן, והיותו היום חלק אינטגראלי ומהותי במערכת התקשורת האוניברסאלית בין לצרכים פרטיים ובין לצורכי עבודה. לפיכך, סבר השופט כי אין זה מופרך שהינתקות ממערכת האינטרנט הביתית עלולה להיות בעלת משמעויות רבות ולגרום נזקים ממוניים ולא ממוניים, ולמצער לשבש את שגרת החיים ואת סדר היום של בני הבית על כל המשתמע מכך. לצד זאת הדגיש השופט כי כל מקרה ייבחן לגופו ואין די בהעלאת טענה כללית בדבר גרימת נזק עקב ניתוק מרשת האינטרנט למשך פרק זמן מסוים כדי להעמיד חבות בפיצוי.

במקרה זה, מלבד הוצאות התובעת לתיקון המחשב וטענותיה בדבר עוגמת נפש, קבע בית המשפט כי התובעת הפריזה בסכומים אותם תבעה שכן לא הניחה כל תשתית ראייתית משכנעת שיש בה להוכיח קיומו של נזק. כך למשל, עתירתה לחייב את החברה בסך 600 שקל עבור כל יום שבו האינטרנט לא עבד הועלתה בעלמא וללא כל תימוכין, וכך גם באשר לטענותיה בדבר אובדן עבודה פרטית, פיצוי עבור המחשב שהודלק וכובה פעמים רבות ועוד. לעומת זאת, הניח השופט כי אכן נגרמה לה ולבני ביתה עגמת נפש רבה בשל היעדר השימוש במצרך כה חיוני. כמו כן, סביר מאוד כי השיבוש האמור גרם לטרחה וטרדה רבים, הן לנוכח הפניות לטכנאים והן לנוכח ניהול הטלפוניה מול החברה בכדי לפתור את הבעיה. עוד נקבע כי אין זה הגיוני שהלקוח יחויב עבור שימוש באינטרנט בגין תקופה בה לא יכול היה להשתמש בו.

לאור האמור, חייב השופט את בזק בינלאומי לפצות את התובעת בסך של 2,500 שקל.

 

 

ת"ק 52127-03-14

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:184
קומיט וכל טופס במתנה