שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > השופטים החדשים בביהמ"ש העליון: היועמ"ש לשעבר מני מזוז והשופטת ענת ברון

חדשות

השופטים החדשים בביהמ"ש העליון: היועמ"ש לשעבר מני מזוז והשופטת ענת ברון , צילום: השופטת ענת ברון. צילום: אתר הרשות השופטת
השופטים החדשים בביהמ"ש העליון: היועמ"ש לשעבר מני מזוז והשופטת ענת ברון
22/09/2014, ליאור שדמי שפיצר

הוועדה למינוי שופטים שהתכנסה אתמול אחר הצהריים בלשכת שרת המשפטים ציפי לבני בחרה במרים נאור לנשיאת בית המשפט העליון במקומו של הנשיא אשר גרוניס הצפוי לפרוש בינואר הקרוב, ובשופט אליקים רובינשטיין לסגן הנשיאה

הוועדה למינוי שופטים בחרה אתמול (יום א', 21.9) במני מזוז ובענת ברון לכהונה כשופטים בבית המשפט העליון. הוועדה שהתכנסה אתמול אחר הצהריים בלשכת שרת המשפטים בירושלים בחרה במרים נאור לנשיאת בית המשפט העליון, במקומו של הנשיא אשר גרוניס הצפוי לפרוש בינואר הקרוב, ובשופט אליקים רובינשטיין לסגן הנשיאה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

עו"ד מני מזוז (59), לשעבר היועץ המשפטי לממשלה, היה אחד המועמדים הבולטים לשיפוט בבית המשפט העליון. בתקופת כהונתו כיועץ משפטי קידם מזוז את המאבק בשחיתות הציבורית בשלטון המרכזי והמקומי, והצליח להביא ליותר חקירות, יותר כתבי אישום ויותר הרשעות בעבירות שחיתות של אנשי ציבור ביחס לכל תקופה אחרת בעבר. מזוז ציין בעבר כי הוא ביקש לייצר הרתעה ולהעביר את המסר כי אין אנשים מעל החוק.

עם התיקים הפלילים הבולטים בתקופת כהונתו כיועץ המשפטי לממשלה נמנים פרשת האי היווני שבה היה מעורב ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, הרשעתם של אברהם הירשזון ושלמה בניזרי, הרשעתו של שר המשפטים לשעבר חיים רמון בביצוע מעשה מגונה, הגשת כתבי אישום נגד אהוד אולמרט בפרשת ראשונטורס ובפרשת מרכז ההשקעות ופרשת נשיא המדינה משה קצב, שהואשם ולבסוף הורשע באונס ובמעשה מגונה.

מזוז התבטא בעבר כי הוא מסתייג מאקטיביזם שיפוטי, במובן זה שעל בית המשפט להימנע מעיסוק בסוגיות שאינן משפטיות במהותן ומסורות מטבען להכרעתן של רשויות אחרות. עם זאת, ציין כי יש מקום לאקטיביזם שיפוטי בנושאים שבהם בליבת התפקיד של המערכת המשפטית.

השופטת ענת ברון (61) מכהנת כשופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב מיולי 2005. ברון היא בוגרת הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב. היא התמחתה בלשכת היועץ המשפטי למערכת הביטחון והוסמכה לעריכת דין בשנת 1979. לאחר כ-12 שנים שבהם עבדה כעורכת דין עצמאית, מונתה ברון ב-1991 לכהונת שופטת בבית משפט השלום בתל אביב.

בוועדה לבחירת שופטים חברים יו"ר הוועדה, שרת המשפטים ציפי לבני, נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, שופטי בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין ואסתר חיות (שפסלה את עצמה מלדון בעניינה של ענת ברון על רקע חברותן הקרובה), שר התקשורת גלעד ארדן, חברי הכנסת יצחק (בוז'י) הרצוג (עבודה) ויצחק כהן (ש״ס), ועורכי הדין רחל בן ארי וחאלד זועבי.

חברי הוועדה בחרו בנוסף ארבעה שופטי תעבורה לכהונת שופטי בית משפט השלום – השופטים גיל קרזבום ושלמה בנג'ו מבית המשפט לתעבורה בחיפה והשופטים נאיל מהנא ומרים קסלסי מבית המשפט לתעבורה בירושלים.

שרת המשפטים לבני והנשיא גרוניס התקשרו לשופטים שנבחרו ובירכו אותם.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

פורסמה רשימת המועמדים לביהמ"ש העליון; המועמד המוביל - עו"ד מני מזוז 

 

השופטת אסתר חיות פסלה את עצמה מלדון בקידומה של חברתה ענת ברון לעליון 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:22
קומיט וכל טופס במתנה