שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ח"כ בוז'י הרצוג: "עורכי הדין חייבים להיות בחוד החנית של המאבק בגזענות"

חדשות

ח"כ בוז'י הרצוג: "עורכי הדין חייבים להיות בחוד החנית של המאבק בגזענות", צילום: ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג. צילום: דרור סיתהכל
ח"כ בוז'י הרצוג: "עורכי הדין חייבים להיות בחוד החנית של המאבק בגזענות"
26/08/2014, עו"ד אורי ישראל פז

בוועידת המשפט השלישית הנערכת השנה באשקלון, קרא יו"ר האופוזיציה לממשלה לפרוש רשת ביטחון כלכלית לתושבי הדרום: "תפקידינו לדאוג להם בלי שיוציאו כרטיס אשראי ". שר המודיעין, ד"ר יובל שטייניץ:  "פירוז רצועת עזה הוא תנאי להמשך תהליך מדיני"

"אין פתרונות פשוטים מול מערכה של הטרור מעזה, ולפעמים זה גם כואב באבדות של חיילים ואזרחים. אנו במאבק שיש בו עליות ומורדות כנגד עצם קיומנו כעם חופשי בארץ כבר 120 שנה, במהלכם יש רגעים קשים ורגעים טובים ופחות טובים". כך אמר שר המודיעין, ד"ר יובל שטייניץ, בוועידת המשפט השלישית הנערכת השנה בעיר אשקלון, כאות הזדהות עם תושבי הדרום. בוועידה משתתפים מעל 600 עורכי דין מכל רחבי הארץ, ולדברי מארגניה, היא נועדה להעלות לדיון נושאים חברתיים שעל סדר היום הציבורי.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

שטייניץ הוסיף כי "עם ישראל ב-50 השנים האחרונות ממשיך לשגשג ולהתפתח וכך יהיה גם הלאה. אינני יודע כיצד תסתיים המערכה הנוכחית, אבל גם אם יש דעות שונות עלינו לתת גיבוי לראש הממשלה, לרמטכ"ל ולחברי הקבינט ולצבא. כולם מנהלים את המערכה בצורה אחראית ובשיקול דעת. הזירה היא כמעט בלתי אפשרית: יורים עלינו פצצות מרגמה מאחד האזורים המאוכלסים בצפיפות ברחבי הארץ. זה מה שהופך את המאבק בשכונה שלנו לקשה ומורכב".

מחירים כואבים בכל פתרון

השר שטייניץ הדגיש כי "גם אם נגיע להסדרה לאורך זמן, ישראל לא תוכל להשלים עם קיומה של מדינה פונדמנטליסטית כי זה סותר את תפיסת הביטחון שלנו, לפיה לא יהיה כוח צבאי עוין משמעותי בארץ ישראל המערבית בין הירדן לים. לכן, במוקדם או במאוחר ניאלץ למצוא פתרון מדיני שיוביל בהדרגה למניעת חימוש ואחר כך לפירוז, או שניאלץ לפרז במו-ידינו בהכרעה צבאית. שום פתרון אינו פשוט ולכל פתרון יש מחירים כואבים. מכיוון שמסביב יהום הסער בכל המזרח התיכון – בלוב, בעיראק ובלבנון ובסוריה – בשעה דרמטית זו למדינת ישראל ולמזרח התיכון כולו, נכון לתת גיבוי ולאחד את השורות. הדבר הנכון כעת היה ללכד את השורות ולהקים ממשלת אחדות לאומית כדי לחזק את כולנו, את צה"ל ואת התושבים. האחדות היא דבר חיוני שבעתיים בעת מבחן".

השר שטייניץ שיתף את המשתתפים כי הממשלה העלתה לצד הדרישה לטווח ארוך דרישה בסיסית נוספת: "פירוז מחדש של הרצועה כפתרון שורש לטווח ארוך ולהסרת האיום על כל תושבי ישראל. אבו מאזן הוא האיש שהתחייב בפנינו על פירוז הרצועה ולא עמד בכך. בנוסף, רק פירוז מחדש את הרצועה יסלול את הדרך וייתן סיכוי להמשך תהליך השלום. אולי לא ניתן להשיג פירוז מחר בבוקר, אבל עלינו להתעקש על כך כדרך יחידה להבטיח שקט לתושבי ישראל והדרך היחידה לתת איזשהו סיכוי להמשך התהליך המדינה. פירוז עזה הוא תנאי להמשך תהליך מדיני, ללא פירוז אף ממשלה שפויה בישראל לא תוכל לשקול ויתורים כלשהם במסגרת מדינית". 

היעדר תרבות שלטון

יו"ר האופוזיציה וחבר הוועדה למינוי שופטים, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר בוועידת המשפט כי "מערכת המשפט נמצאת כל העת בחזיתות שונות ומגוונות ותפקידינו להבטיח מערכת עצמאית גם תחת אש, בעת הזו, כשסוגיות הביטחון נמצאות תחת הכרעותינו, ניצבת גם שאלת זכויות הפרט וכמובן הבנה עמוקה כי החברה הישראלית היא חברה רב תרבותית ולכן יש להילחם בחומרה בכל תופעה של גזענות. ראינו בתקופה הזאת תופעות איומות שלא פיללנו לראות בעם שלנו. ציבור של עורכי דין בראייה היסטורית חייב להיות בחוד החנית של המאבק בגילויים של גזענות, בורות ופשיזם. כי ככה מחזיקים חברה חזקה. חוסנה של המדינה בחירות הביטוי, בדמוקרטיה חזקה וביכולת שלה לתפקד וחלק מכוחה הוא הדמוקרטיה הפלורליסטית שלה".

חה"כ הרצוג אמר כי האופוזיציה נותנת לממשלה לעבוד ומי שמפריע לה אלה חבריה מתוך הממשלה שלא יודעים מהי תרבות שלטון. "אין צודקת מהמערכה הזאת, שהיא לא מבצע אלא מלחמה של 50 ימים. הממשלה צריכה להגיד את האמת לציבור: לקראת פתיחת שנת הלימודים על הממשלה להודיע לתושבי עוטף עזה ויישובי הגדר המעוניינים בכך רשת ביטחון כלכלית לכיסוי השהייה באזור אחר ברחבי הארץ. תפקידינו לדאוג להם בלי שיוציאו כרטיס אשראי. יש לתת פיצוי נאות לעסקים משותקים. על הממשלה להפסיק לדבר ב'כאילו' ועליה לתת מענה למעטפת האזרחית, כך שמי שירצה להתפנות יוכל לעשות זאת על חשבון המדינה. ביד אחת צבא חזק שתוקף וביד השנייה עורף שמתפקד בהתאם לנסיבות וביד שלישית מהלך מדיני".

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

עולם המשפט מגויס: דחיית דיונים, השהיית הליכי הוצל"פ והושטת היד לדרום

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:25
קומיט וכל טופס במתנה