שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > זוכי פרס לשכת עורכי הדין לשנת תשע"ד: השופט יעקב טירקל ופרופ' דוד ליבאי

חדשות

זוכי פרס לשכת עורכי הדין לשנת תשע"ד: השופט יעקב טירקל ופרופ' דוד ליבאי, צילום: השופט בדימוס יעקב טירקל. צילום: אתר בתי המשפט
זוכי פרס לשכת עורכי הדין לשנת תשע"ד: השופט יעקב טירקל ופרופ' דוד ליבאי
25/08/2014, עו"ד אורי ישראל פז

פרס הלשכה יוענק לזוכים בטקס פתיחת שנת המשפט תשע"ה, שיתקיים ב-1 בספטמבר בבית לשכת עורכי הדין בירושלים במעמד נשיא המדינה. אות "יקיר המקצוע" על עשייה משפטית חשובה יוענק לעו"ד שחר ולנר על תרומתו לתוכנית "שכר מצווה" של הלשכה

פרס לשכת עורכי הדין בישראל לשנת תשע"ד יוענק לשופט יעקב אבי ברוך טירקל ולפרופ' עו"ד דוד ליבאי. כך החליטה לשכת עורכי הדין לאחר שהוועד המרכזי אימץ את המלצת ועדת פרס הלשכה, בראשות פרופ' יובל לוי. עם חברי הוועדה נמנו ראש הלשכה עו"ד דורון ברזילי, מנכ"ל הלשכה עו"ד גיל סלומון ויו"ר המועצה הארצית עו"ד חוה קלמפרר מרצקי. 

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

פרס הלשכה יוענק לשופט יעקב אבי ברוך טירקל ולפרופ' עו"ד דוד ליבאי בטקס פתיחת שנת המשפט תשע"ה, שיתקיים ביום ב', ה-1 בספטמבר 2014, בבית לשכת עורכי הדין בירושלים, במעמד כבוד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נשיא בית המשפט העליון השופט אשר גרוניס, שרת המשפטים ציפי לבני, היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין, יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ דוד רותם וראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי.

השופט טירקל זכה בפרס הלשכה לאות הוקרה על תרומתו הרבה כשופט במשך שנים רבות בבית משפט השלום, בית המשפט המחוזי ובבית המשפט העליון, בהם היה שותף לעיצוב פני המשפט בישראל. על פעילותו הציבורית הענפה בוועדות ציבוריות שונות, בין היתר כיו"ר הוועדה המייעצת לבכירים בשירות המדינה, כיו"ר הוועדה המייעצת לעיצוב שטרי כסף, מעות ומטבעות זיכרון, כיו"ר הוועדה לתיקון חוק הירושה, כיו"ר הוועדה לחסידי אומות העולם של יד ושם וכיו"ר ועדת הבדיקה לחקר אירוע משט ספינת "המרמרה", ועל תרומתו המשמעותית והחשובה כיו"ר ועדת המינויים לחברי בתי הדין המשמעתיים ולחברי ועדות אתיקה, בשמירה על איכות הרכבי בתי הדין המשמעתיים וועדות האתיקה של הלשכה וטוהר מקצוע עריכת הדין.

פרופ' ליבאי זכה בפרס הלשכה לאות הוקרה על תרומתו הרבה לחקר המשפט ולהוראת המשפט באקדמיה, לרבות כדיקאן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, כמרצה, כחוקר וככותב ספרות משפטית, על טיפוח השתלמויות מקצועיות לעורכי דין, על תרומתו לשלטון החוק והדמוקרטיה בישראל בתפקידיו הציבוריים כחבר כנסת וכשר המשפטים, על תרומתו למעמדה של הלשכה ולמעמד מקצוע עריכת הדין כראש לשכת עורכי הדין, חבר המועצה הארצית והוועד המרכזי, ושלל תפקידים נוספים במסגרת ועדות מקצועיות בלשכה, על הישגיו כפרקליט וכסנגור הנלחם ללא חת על זכויות שולחיו הזוכה להערכת חבריו למקצוע כמורה דרך אתי ומקצועי.

כמו כן, יוענק אות "יקיר המקצוע" על עשייה משפטית חשובה וראויה לציון לעו"ד שחר ולנר על תרומתו לתוכנית פרו-בונו "שכר מצווה" של הלשכה, ולעורכי הדין משה דרוקר, ד"ר אורנה דויטש, רונן דליהו ואלבר נחאס.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, בירך את שני הזוכים על היבחרם וציין כי "הלשכה רואה בחשיבות ובכבוד את הבעת ההוקרה למי שפועלו בעולם המשפט הינו יוצא דופן וראוי לציון".

בשנה שעברה הוענק פרס לשכת עורכי הדין לשר המשפטים לשעבר, פרופ' דניאל פרידמן, בזכות תרומתו לחקר ולפיתוח המשפט האזרחי לצד תרומתו הציבורית כשר המשפטים, ולפרופ' שלמה גיורא שוהם, בזכות תרומתו לענפים שונים של הקרימינולוגיה בארץ ובעולם.

כמו כן, בשנה שעברה העניקה הלשכה את אות יקיר המקצוע לשבעה יושבי ראש בתי הדין המשמעתיים של הלשכה, בהם עוה"ד מיבי מוזר, ציון אמיר, חדוה ביטון, יהושע קרמר, אחמד מסאלחה ועפר אטיאס – "כהוקרה על תרומתם לשמירה על טוהרו של מקצוע עריכת הדין".

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

הלשכה: אות יקיר המקצוע של תשע"ג – ליושבי ראש בתי הדין המשמעתיים

 

 

פרס לשכת עוה"ד לתשע"ג: לפרופסורים דניאל פרידמן ושלמה גיורא שוהם

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:231
קומיט וכל טופס במתנה