שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פורסמה רשימת המועמדים לביהמ"ש העליון; המועמד המוביל - עו"ד מני מזוז

חדשות

פורסמה רשימת המועמדים לביהמ"ש העליון; המועמד המוביל - עו"ד מני מזוז , צילום: בית המשפט העליון. צילום: שפרה לויתן
פורסמה רשימת המועמדים לביהמ"ש העליון; המועמד המוביל - עו"ד מני מזוז
24/08/2014, ליאור שדמי שפיצר

בין 15 המועמדים שיתחרו על שני מקומות נמצאים נשיאי בתי המשפט המחוזי בתל אביב, ירושלים, נצרת ובאר שבע, חמישה שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב, דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית לשעבר ועורך דין פרטי אחד

בעוד כחודשיים תתכנס הוועדה לבחירת שופטים כדי לבחור שני שופטים חדשים לבית המשפט העליון. השופטים החדשים ימלאו את הכיסא שפינתה השופטת עדנה ארבל, שפרשה ביוני האחרון, ואת המושב שמפנה הנשיא, אשר גרוניס, שצפוי לפרוש בינואר הקרוב. לקראת כינוס הוועדה, פורסמה רשימת המועמדים למינוי לבית המשפט העליון.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

ברשימת המועמדים נמנים נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופטת דבורה ברלינר, סגן הנשיאה השופט ג'ורג' קרא, ושופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב מיכל אגמון גונן, חאלד כבוב, רות רונן, וענת ברון. מבית המשפט המחוזי בירושלים מועמדים הנשיא דוד חשין והשופטת נאוה בן אור. עוד מועמדים גם נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, השופט יצחק כהן, נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע השופט יוסף אלון וסגניתו השופטת רויטל יפה כ"ץ. מבית המשפט המחוזי בחיפה מועמדת השופטת יעל וילנר.

אחד המועמדים המובילים, על פי פרסומים שונים, הוא עו"ד מני מזוז, לשעבר היועץ המשפטי לממשלה, שקידם בתקופת כהונתו את המאבק בשחיתות הציבורית בשלטון המרכזי והמקומי, והצליח להביא ליותר חקירות, יותר כתבי אישום ויותר הרשעות בעבירות שחיתות של אנשי ציבור ביחס לכל תקופה אחרת בעבר. מזוז ציין בעבר כי הוא ביקש לייצר הרתעה ולהעביר את המסר כי אין אנשים מעל החוק.

עם התיקים הפלילים הבולטים בתקופת כהונתו כיועץ המשפטי לממשלה נמנים פרשת האי היווני שבה היה מעורב ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, הרשעתם של אברהם הירשזון ושלמה בניזרי, הרשעתו של שר המשפטים לשעבר חיים רמון בביצוע מעשה מגונה, הגשת כתבי אישום נגד אהוד אולמרט בפרשת ראשונטורס ובפרשת מרכז ההשקעות ופרשת נשיא המדינה משה קצב, שהואשם ולבסוף הורשע באונס ובמעשה מגונה.

מזוז התבטא בעבר כי הוא מסתייג מאקטיביזם שיפוטי, במובן זה שעל בית המשפט להימנע מעיסוק בסוגיות שאינן משפטיות במהותן ומסורות מטבען להכרעתן של רשויות אחרות. עם זאת, ציין כי יש מקום לאקטיביזם שיפוטי בנושאים שבהם בליבת התפקיד של המערכת המשפטית.

מועמד נוסף הוא פרופ' ברק מדינה, לשעבר דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים, העוסק בהוראה ובמחקר במשפט חוקתי ובניתוח כלכלי של המשפט.

עורך הדין הפרטי היחיד ברשימה הוא עו"ד איל רוזובסקי, שותף בכיר במשרד צלרמאיר פילוסוף רוזובסקי צפריר טולידאנו ושות'. עו"ד רוזובסקי הצטרף לאחרונה לצוות הייצוג של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשת טלנסקי, שהוחזרה לדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

השופטת אסתר חיות פסלה את עצמה מלדון בקידומה של חברתה ענת ברון לעליון 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:54
קומיט וכל טופס במתנה