שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > השופטת אסתר חיות פסלה את עצמה מלדון בקידומה של חברתה ענת ברון לעליון

חדשות

השופטת אסתר חיות פסלה את עצמה מלדון בקידומה של חברתה ענת ברון לעליון, צילום: השופטת אסתר חיות. צילום: אתר בתי המשפט
השופטת אסתר חיות פסלה את עצמה מלדון בקידומה של חברתה ענת ברון לעליון
19/08/2014, עו"ד אורי ישראל פז

השופטת חיות הודיעה כי היא פוסלת עצמה מכל דיון בוועדה לבחירת שופטים במועמדותה של חברתה הקרובה השופטת ענת ברון, ואינה מתכוונת להיות נוכחת בו. השופטים החדשים שייבחרו ימלאו את הכיסא שפינתה השופטת עדנה ארבל, ואת המושב שמפנה הנשיא גרוניס, שצפוי לפרוש בינואר הקרוב

השופטת אסתר חיות פסלה את עצמה מלדון בעניין שאלת קידומה של השופטת ענת ברון לבית המשפט העליון. כך הודיעה היום דוברת הנהלת בתי המשפט, עו"ד איילת פילו, בעקבות פרסומים שונים בכלי התקשורת הנוגעים למועמדים להתמנות לבית המשפט העליון. בפרסום באתר דה-מארקר, ציינו הכתבים ד"ר עידו באום ויסמין גואטה כי "יש המייחסים לברון סיכוי טוב להתמנות בגלל החברות הקרובה בינה לבין שופטת בית המשפט העליון אסתר חיות, החברה בוועדה למינוי שופטים".

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

עו"ד פילו הבהירה כעת, בשמה של השופטת חיות שכללי האתיקה לשופטים אוסרים עליה לקיים קשר ישיר עם אמצעי התקשורת, כי "עם מינויה של השופטת אסתר חיות ביום 23.6.2014 לכהן בוועדה לבחירת שופטים, ומיד משהתברר כי השופטת ענת ברון שהיא חברתה הקרובה נמנית עם המועמדים כאמור, הודיעה השופטת חיות לנשיא אשר גרוניס וכן לשרת המשפטים ציפי לבני כי היא פוסלת עצמה מכל דיון במועמדותה של השופטת ברון ואינה מתכוונת להיות נוכחת בו".

בעוד כחודשיים תתכנס הוועדה לבחירת שופטים כדי לבחור שני שופטים חדשים לבית המשפט העליון. השופטים החדשים ימלאו את הכיסא שפינתה השופטת עדנה ארבל, שפרשה ביוני האחרון, ואת המושב שמפנה הנשיא, אשר גרוניס, שצפוי לפרוש בינואר הקרוב.

מפרסומים שונים בכלי התקשורת עולה כי בבורסת שמות המועמדים נמנים היועץ המשפטי לממשלה לשעבר עו"ד מני מזוז, נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב דבורה ברלינר, והשופטות ד"ר מיכל אגמון-גונן, רות רונן וענת ברון. מועמדות נוספות הן השופטת יעל וילנר מבית המשפט המחוזי בחיפה ורויטל יפה-כ"ץ מבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

עם המועמדים הנוספים נמנים השופט חאלד כבוב, מהמחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט גלעד נויטל מבית המשפט המחוזי בתל אביב, והשופטים רון שפירא ורון סוקול מבית המשפט המחוזי בחיפה וכן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, דוד חשין.

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:95
קומיט וכל טופס במתנה