שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > רשות ניירות ערך הטילה עיצומים כספיים על החברות מפעלים פטרוכימיים ופוקס-ויזל

חדשות

רשות ניירות ערך הטילה עיצומים כספיים על החברות מפעלים פטרוכימיים ופוקס-ויזל, צילום: צילום: istock
רשות ניירות ערך הטילה עיצומים כספיים על החברות מפעלים פטרוכימיים ופוקס-ויזל
17/08/2014, עו"ד אורי ישראל פז

עיצומים כספיים הוטלו על החברות מפעלים פטרוכימיים בגין חסרים בגילוי בדבר תזרים מזומנים חזוי בניגוד להוראות חוק ניירות ערך, ועל חברת ופוקס-ויזל בגין אי-כהונה של שני דח"צים במשך תקופה העולה על 90 ימים בניגוד להוראות חוק החברות

עיצום כספי בסך 120 אלף שקל הוטל על חברת מפעלים פטרוכימיים בע"מ בגין חוסרים בדיווח בדבר תזרים מזומנים חזוי, בניגוד להוראות חוק ניירות ערך והתקנות מכוחו. החברה פרסמה גילוי בדבר תזרים מזומנים חזוי במסגרת דוח הדירקטוריון לרבעון הראשון של שנת 2013, אשר היה חסר בו גילוי בנוגע לפירוט ההנחות ביחס למחיר הצפוי של מניית בז"ן, רגישות נתונים לשינוי במשתנה תלוי שוק וגילוי מספק בנוגע לתכניות החברה למחזור הלוואות.

עיצום כספי בסך 133,500 שקל הוטל על חברת פוקס-ויזל, שהשתהתה בהארכת כהונתו של אחד מהדירקטורים החיצוניים בחברה, לאחר שזו פקעה, ואישרה את ההארכה לאחר 164 ימים. כפועל יוצא מכך, לא כיהנו בחברה שני דח"צים (אלא דח"צ אחד בלבד), במשך למעלה מ-90 ימים.

בהטלת העיצום בשל הפרת הדיווח, מדגישה רשות ני"ע את חשיבות הדיווח הנאות והקפדה על גילוי מלא וברור לטובת המשקיעים. בהטלת העיצום בשל הפרת חובת מינוי דח"צים, אוכפת הרשות את הסמכות שניתנה לה בתיקון 16 לחוק החברות, ובין היתר בהקפדה על כללי ממשל תאגידי תקינים בתאגידים המדווחים.

בשני המקרים הללו, נהגה רשות ניירות ערך בהתאם למדיניותה בשנים האחרונות, ליישום תקנות ההפחתה לטובת המפרים. סכומי העיצום הבסיסי על פי החוק הופחתו בשיעורים של 50% ו-85% בהתאמה, בהתאם לנסיבות כל מקרה.

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:149
קומיט וכל טופס במתנה