שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ארגון שורת הדין קורא לממשלה לא לשתף פעולה עם מועצת זכויות אדם של האו״ם

חדשות

ארגון שורת הדין קורא לממשלה לא לשתף פעולה עם מועצת זכויות אדם של האו״ם, צילום: צילום: Getty images Israel
ארגון שורת הדין קורא לממשלה לא לשתף פעולה עם מועצת זכויות אדם של האו״ם
17/08/2014, ליאור שדמי שפיצר

עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, מנהלת ארגון שורת הדין, טוענת כי מועצת זכויות האדם של האו"ם נחושה למצוא את ישראל אשמה בגין פשעי מלחמה וקוראת להכריז עליה כגוף אנטישמי קיצוני, שיש למנוע ממנו בכל מחיר לנהל חקירה נגד חיילי צה"ל: "האינפורמציה היחידה שתהיה זמינה לחברי המועצה היא שקרים מבוימים של חמאס".

ארגון המשפטנים שורת הדין (Israel Law Center) קורא לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לא לשתף פעולה ולא לסייע בכל דרך לחקירת הטענות לפשעי מלחמה שהועלו כנגד חיילי צה״ל במהלך מבצע צוק איתן. ארגון שורת הדין מאשים את מועצת זכויות האדם של האו״ם באפליה עיוורת נגד מדינת ישראל ועוינות מוחלטת לצבא הישראלי המגן על המדינה מול מתקפת טרור. 

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

מאז הקמתה בשנת 2006, קידמה מועצת האדם של האו״ם 103 החלטות, כשיותר ממחציתן היו נגד ישראל. מתוך 21 ישיבות  מיוחדות שכינסה בקשר למשברים הומניטריים ברחבי העולם, שליש התמקדו בישראל. 

בעבר, ישראל התלבטה האם היה עליה לשתף פעולה עם חקירת ועדת גולדסטון אשר הסתיימה בדו״ח עוין ביותר לישראל. היו מי שאמרו שאם ישראל היתה משתפת פעולה עם הועדה היה ביכולתה למתן את תוצאות הדו״ח, אלא שלדעת ארגון שורת הדין, שיתוף פעולה מכל סוג עם המועצה הגזענית, לדבריהם, יעניק לגיטימיות למסקנות חקירתה, שללא ספק תסתיים בהאשמות שווא של פשעי מלחמה כנגד חיילי צה״ל., וישראל תמצא את עצמה יורה לעצמה ברגל. 

"גם אם תרצה, המועצה לא תצליח לערוך חקירה אובייקטיבית משום שחמאס לא יאפשר לחברי המועצה לנהל חקירה עצמאית, ואף ימנע מהאוכלוסייה לספק ראיות כנגד חמאס באמצעות הטלת טרור", אומרים בארגון שורת הדין. "לכן, האינפורמציה היחידה שתהיה זמינה לחברי המועצה היא שקרים מבוימים של חמאס". 

לדברי עו״ד ניצנה דרשן-לייטנר, מנהלת ארגון שורת הדין, ״שיתוף פעולה מכל סוג שהוא עם מועצת זכויות האדם של האו״ם, הנחושה למצוא את ישראל אשמה בגין פשעי מלחמה, יעניק לגיטימיות למועצה ויחייב את ישראל לקבל את החלטותיה הידועות מראש. ויוליאם שבאס, בעל שלל ההתבטאויות האנטי ישראליות שלו, אינו מתאים לשמש כראש המועצה, ועורכי הדין מטעם ישראל לא יצליחו לשנות את דעתו בקשר לפעילותו של צה״ל. על ממשלת ישראל להבין שכל החלטה שתתקבל כנגד ישראל תפגע ביכולתה של ישראל להגן על עצמה בטריבונאלים בינלאומיים, ועל כן עליה להתייחס למועצה הזו כאל איום ביטחוני". 

עוד הוסיפה עו"ד דרשן לייטנר כי "על ישראל לאסור על גופים ישראלים, כולל ארגוני זכויות אדם מישראל, למסור עדויות בפני חברי המועצה, ועליה לנקוט צעדים שיחסמו את חברי המועצה מפני ניהול חקירה בשטחי מדינת ישראל. גופים כמו המועצה לזכויות האדם צריכים להיות מוכרזים כגופים אנטישמיים קיצוניים כמו הגולדן דום והחזית הלאומית, ויש להילחם בהם בכל דרך אפשרית ובכל זירה קיימת. התעלמות מוחלטת ממועצת זכויות האדם היא התוואי היחידי שישראל יכולה לצעוד בו כדי להגן על עצמה מפני האשמות שווא, אשר יובילו בסופו של דבר לבידוד ולחץ דיפלומטי״.   

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:231
קומיט וכל טופס במתנה