שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בקשה לייצוגית נגד יינות ביתן: לא מיידעת על התוקף הקצר של המוצרים במבצע

חדשות

בקשה לייצוגית נגד יינות ביתן: לא מיידעת על התוקף הקצר של המוצרים במבצע, צילום: סופרמרקט. צילום אילוסטרציה: Getty images Israel
בקשה לייצוגית נגד יינות ביתן: לא מיידעת על התוקף הקצר של המוצרים במבצע
12/08/2014, ליאור שדמי שפיצר

לטענת המבקש, רשת הסופרמרקטים מבקשת להיפטר ממלאי של מוצרים בעלי תוקף קצר באמצעות מכירתם במחירי מבצע "אטרקטיביים", תוך הפרת חובת הגילוי לצרכנים, המבצעים רכישה שאינה חסכונית ואינה מושכלת

המוצרים הנמכרים במבצע ברשת יינות ביתן הם מוצרים בעלי תוקף קצר, שנקנו במחירים מוזלים, וכעת משווקים במחירי מבצע "אטרקטיביים" תוך הסתרת המידע לגבי מועד התוקף הקרב מהלקוחות. כך נטען בבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה נגד רשת הסופרמרקטים יינות ביתן לבית המשפט המחוזי בחיפה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

לטענת המבקש, חיים אלמלם, מדובר בשיטת מכירות מתוכננת ומכוונת – יינות ביתן רוכשת מהספקים מלאי של סחורה בעלת תוקף קצר, במחירים מוזלים, ומשווקת אותם במסגרת מבצעי מכירה "תמימים". הצרכנים, מצדם, שאינם מודעים לתוקף הקצר של חלק מהמוצרים, מבצעים רכישה שאינה חסכונית ואינה מושכלת.

עוד טען אלמלם כי באמצעות שיטה זו מסבה יינות ביתן נזק כלכלי ללקוחותיה, בניגוד לחובת הגילוי והיידוע הקבועה בחוק הגנת הצרכן, תוך הפרת החובה לקיים חוזה בתום לב ותוך עשיית עושר שלא במשפט.

אלמלם טען כי בין הצרכן לבין העוסק קיימים פערי מידע גדולים המעמידים את הצרכן בעמדת נחיתות מובהקת. בניסיון לגשר על פערים אלו נקבעו בחוק מספר חובות בסיסיות, בהן חובת הגילוי של כל פרט מהותי בקשר לעסקה. גם תוקף קצר במיוחד הוא מידע מהותי החיוני לצרכן בבואו לבצע קנייה מושכלת ורציונלית, שכן המשמעות היא שהוא יצטרך לצרוך את המוצר כולו בתוך ימים .

לטענת אלמלם, חשיבות הגילוי גבוהה במיוחד כאשר אותו מוצר נמכר במבצע, שבו נטייתו הטבעית של צרכן סביר היא לרכוש מספר רב יותר מהרגיל של אותו מוצר כדי לנצל את ההנחה המוצעת. נטייה זו צפויה להסב ללקוח נזק ממוני גדול יותר מהרגיל, כיוון שהוא לא יספיק לעשות שימוש במוצרים שרכש בשל התוקף הקצר, וייאלץ לזרוק אותם לפח.

לשם השוואה, טען אלמלם כי ברשת שופרסל נוהגים לנהל מעקב שוטף אחר התוקף של המוצרים, לסמן את המוצרים שהתוקף שלהם עומד לפוג ולמכור אותם בהנחה מיוחדת בשל עובדה זו.

לסיכום טען אלמלם כי אישור התביעה כייצוגית יגשים את מטרות החוק ישפר את ההגנה על זכויות הצרכנים, ויעביר מסר הרתעתי לכלל המועסקים בממכר מוצרי מזון.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:26
קומיט וכל טופס במתנה