שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הפרקליטות שוקלת להעמיד לדין את רוני מאנה ועו"ד יורם יוסיפוף בגין עבירות מס

חדשות

הפרקליטות שוקלת להעמיד לדין את רוני מאנה ועו"ד יורם יוסיפוף בגין עבירות מס, צילום: צילום אילוסטרציה: istock
הפרקליטות שוקלת להעמיד לדין את רוני מאנה ועו"ד יורם יוסיפוף בגין עבירות מס
07/08/2014, עו"ד אורי ישראל פז

מאנה ויוסיפוף חשודים בביצוע עבירות מס בהיקף כולל של למעלה מ-25 מיליון שקל, בהן השמטת הכנסות מעסקאות תיווך עבור אנשי העסקים שעיה בוימלגרין וארקדי גאידמק, שימוש במסמכים כוזבים ושימוש במרמה, ערמה ותחבולה

פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) הודיעה אתמול (יום ד', 6.8.14) לרוני מאנה ולעו"ד יורם יוסיפוף, כי נשקלת העמדתם לדין פלילי בחשד לביצוע עבירות מס בהיקף כולל של למעלה מ-25 מיליון שקל, וזאת בכפוף לשימוע שייערך להם.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

יחד עם מאנה ויוסיפוף זומנו לשימוע בפרקליטות גם איש העסקים פרדי רובינסון והחברות "רוי נדל"ן גרופ" שבשליטת מאנה ויוסיפוף ו"לנדקו" שבשליטת יוסיפוף, באמצעות חברת "MASY".

החקירה שניהלה רשות המיסים העלתה חשד שבמהלך השנים 2006-2007 תיווך רוני מאנה במספר עסקאות עבור אנשי העסקים שעיה בוימלגרין וארקדי גאידמק. בין היתר, תיווך מאנה בעסקה בה רכש בוימלגרין את גרעין השליטה בחברת "אזורים" מאי.די.בי, ובעסקה בה רכש בוימלגרין את מתחם בית החולים "אסותא" בתל אביב.

בנוסף, תיווך מאנה בשלוש עסקאות עבור ארקדי גאידמק: רכישת גרעין השליטה בחברה הציבורית "גילאון", עסקה למכירת מניות "אוסיף" של קבוצת חברות "אביב", והסכם הפשרה בין גאידמק לבין בועז יונה מחברת חפציבה, להחזר מקדמה לבניה של 30 יחידות דיור בהר חומה.

הסכמי התיווך המוזכרים לעיל הניבו למאנה וליוסיפוף הכנסות של למעלה מ-25 מיליון שקל.

מחומר הראיות עולה כי בשנים 2006-2007 עשו לכאורה מאנה, יוסיפוף ורובינסון מעשי מרמה שהביאו לרישום הכנסות התיווך של רוני מאנה בחברה ההפסדית לנדקו (לשעבר לור"ם - החברה לפיתוח לוד רמלה), שבבעלות יוסיפוף, וזאת במטרה לקזז את הפסדי לנדקו באופן שיאיין את חבותם במס.

בנוסף, בשנת 2007 דיווח מאנה על רווח נוסף של כ-3 מיליון שקל מעסקת תיווך כעל רווח הון ולא כעל הכנסה, כך ששילם בגינו מס בשיעור 20% בלבד.

בעקבות כך ובגין פעולות נוספות שעשו, נשקלת העמדתם לדין של מאנה ויוסיפוף בעבירות של השמטת הכנסות, שימוש במסמכים כוזבים ושימוש במרמה, ערמה ותחבולה - עבירות על סעיף 220 לפקודת מס הכנסה.

התיק נחקר על ידי משרד פקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המיסים ומטופל על ידי עורכי הדין איריס שמואלי ויפעת גדנקן מפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה).

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:195
קומיט וכל טופס במתנה