שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מקים עמוד הפייסבוק "כנופיית אל יהוד" מואשם בהסתה לאלימות ולגזענות

חדשות

מקים עמוד הפייסבוק "כנופיית אל יהוד" מואשם בהסתה לאלימות ולגזענות, צילום: צילום אילוסטרציה: Istock
מקים עמוד הפייסבוק "כנופיית אל יהוד" מואשם בהסתה לאלימות ולגזענות
05/08/2014, עו"ד אורי ישראל פז

שלומי אברהם, תושב ערד, העלה לדף הפייסבוק שהקים קריאות להתאגד ולבצע פעולות אלימות ונקמה נגד ערבים, לרבות מעשי חטיפה ורצח. כתב האישום הוגש באישור היועמ"ש, חרף מדיניותו לאפשר חופש ביטוי ברשתות החברתיות

כתב אישום הוגש הבוקר לבית משפט השלום בבאר שבע נגד שלומי אברהם, תושב ערד שהקים דף פייסבוק בשם "כנופיית אל-יהוד", והעלה אליו תכנים המסיתים לאלימות ולגזענות כלפי בני החברה הערבית, וכן תכנים שיש בהם פגיעה באמנותם וברגשותיהם הדתיים של בני הדת המוסלמית.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

כתב האישום, שהגשתו אושרה על ידי היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, חרף מדיניותו לאפשר חופש ביטוי ברשתות החברתיות, מייחס לאברהם עבירות של איסור פרסום הסתה לגזענות, הסתה לאלימות או לטרור ופגיעה ברגשי דת.

החקירה שהובילה להגשת כתב האישום נפתחה בעקבות פנייה של פרקליטות המדינה, בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה, לראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, לפתוח בחקירה ביחס למספר עמודי פייסבוק שבהם אותרו התבטאויות גזעניות ואלימות נגד חפים מפשע, ובכלל זה ביחס לעמוד הפייסבוק אשר הקים אברהם. החקירה בוצעה על ידי יחידת הסייבר הארצית במשטרה ולוותה באופן צמוד על ידי עו"ד שלומי אברמזון מפרקליטות המדינה. לאחר סיומה ובחינתה בפרקליטות מחוז דרום, הומלץ על הגשת כתב אישום כנגד אברהם.

בכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רחל אלמקייס מפרקליטות מחוז דרום, נטען כי בעקבות אירוע חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים בגוש עציון, יצר אברהם עמוד פייסבוק בשם "כנופיית אל יהוד" כדי לפרסם באמצעותו תכנים המסיתים לאלימות ולגזענות כלפי אנשים בני החברה הערבית. אברהם העלה תכנים רבים מסוג זה שזכו לחשיפה רבה של אלפי עוקבים, והיוו במה גם לאחרים להעלות הודעות תומכות או להעלות הודעות מטעמם בעלי תוכן דומה.

באמצעות עמוד הפייסבוק פרסם אברהם בהזדמנויות רבות קריאות להתאגד ולבצע פעולות אלימות ונקמה נגד ערבים, בהן "איטבח אל ערב", "מוות לערבים", "רק טרור יהודי יהרוג טרור ערבי" וקריאות נוספות מסוג זה.

בין הפרסומים הרבים פרסם אברהם גם כותרת בעקבות חטיפתו ורציחתו של הנער הערבי בשכונת מזרח ירושלים בתחילת חודש יולי, שבה קרא לביצוע מעשי חטיפה ורצח נוספים כנגד ערבים: "התחילו. אנחנו נמשיך ונסיים את המערכה. ובינתיים 3:1 – היום יהיה 3:9 לעם היהודי. כנופיית אל יהוד בדרכים" ו".. אנחנו במלחמה. לוחמי אל יהוד מכל הארץ קבלו קוד אדום ותצאו היום לפעולות. אנחנו כוח בלתי ניתן לעצירה. מה שקרה בירושלים זה עוד כלום. הלילה הוא ידידנו".

כמו כן, פרסם אברהם תמונות רבות אשר בהם נראים רעולי פנים, לעיתים לבושים בציציות, אוחזים באלות, אבנים, סכין או כלי נשק, ולצד התמונות כיתובים כגון "קבוצה אחת מכנופיית אל-יהוד בפעולה", "רוצים נקמה!!! דם יהודי הוא לא הפקר !!!", "מוות לערבים", "מוות לכל מחבל או שמאלני" ו"כהנא צדק".

ב-2 ביולי 2014נסגר החשבון להמשך פעילות על ידי חברת פייסבוק, ובעקבות זאת פתח אברהם עוד באותו היום חשבון נוסף בפייסבוק, הנושא את אותו שם. מיד עם פתיחת החשבון החדש, החל אברהם לפרסם כותרות ותמונות נוספות מאותו סוג.

כמו כן, אברהם פרסם פרסומים שיש בהם כדי לפגוע פגיעה גסה באמונתם וברגשותיהם הדתיים של בני הדת המוסלמית, ובכלל זה קריקטורה שבה נראה חזיר חובש כאפייה וקורא בקוראן, כשעליה נכתב בערבית ובאנגלית "מוחמד". במהלך הפעילות, נחשפו אלפי עוקבים לכותרות ולתמונות, והם אף זכו לגילויי חיבוב ותגובות מחזקות.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

היועמ"ש לגורמי האכיפה: נהגו בריסון נגד השיח המתלהם ברשתות החברתיות

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:160
קומיט וכל טופס במתנה