שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אייל גולן נידון לעבודות שירות ו-15 חודשי מאסר על תנאי בגין עבירות מס

חדשות

אייל גולן נידון לעבודות שירות ו-15 חודשי מאסר על תנאי בגין עבירות מס, צילום: צילום: Getty images Israel
אייל גולן נידון לעבודות שירות ו-15 חודשי מאסר על תנאי בגין עבירות מס
04/08/2014, ליאור שדמי שפיצר

על פי הסדר הטיעון שאומץ על ידי בית המשפט, אמרגנו של הזמר, גולן שרעבי, יירצה 8 חודשי מאסר בפועל, ומנהל הכספים אריק בני משה יירצה 9 חודשי מאסר. חברת ליאם הפקות תיקנס ב-100 אלף שקל, לאחר שהוחזר מלוא החוב לרשות המסים בסך 5.6 מיליון שקל

הזמר אייל גולן יירצה ארבעה חודשי עבודות שירות ו-15 חודשי מאסר על תנאי לאחר שהורשע בביצוע עבירות מס, כך קבעה אתמול (יום ב', 3.8) שופטת בית משפט השלום בתל אביב לימור מרגולין יחידי. השופטת ציינה כי "מדובר בהסדר טיעון סביר ברף העליון של טווחי הענישה המוסכמים. מקובלת עליי עמדת המאשימה כי יש בלקיחת האחריות בתיק זה השפעה הרתעתית כללית על הציבור שיש לה חשיבות במאבק למיגור עבריינות מס".

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

גולן ומנהלים בכירים בחברתו – אמרגנו גולן שרעבי ומנהל הכספים אריק בני משה – הואשמו בהעלמת הכנסות בגובה של כ-2.5 מיליון שקל מהופעות באירועים פרטיים ועל ספינות נופש, הגשת חשבוניות פיקטיביות בסך של כ-2.3 מיליון שקל כדי להקטין את תשלום המע"מ בו הם חייבים על עסקאות שלא התקיימו בפועל, וכן הגשת דו"חות כוזבים לרשות המסים.

כתב האישום, שהוגש בעקבות חקירה מורכבת ורחבת היקף של מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים ופקיד שומה חקירות ירושלים, ייחס לאייל גולן עבירות שונות ופחותות מאלו שיוחסו לשאר הנאשמים, שכן חלקן יוחסו לו מכוח היותו מנהל פעיל בחברה ולא בשל ביצוע ישיר של העבירות. על כן, הסכימה רשות המסים שלא להחמיר בעונשו.

בהמשך הגיעה רשות המיסים להסדר טיעון עם כל הנאשמים, במסגרתו תוקן כתב האישום והנאשמים שילמו את כל חובם לרשות המיסים בהליך האזרחי בסך של כ-5.6 מיליון שקל. על פי כתב האישום המתוקן, חברת ליאם הפקות קיבלה חשבוניות פיקטיביות אותן רשמה בספרי החשבונות שלה כהוצאות, הגישה לרשות המסים דוחות כוזבים בהם ניכתה את ההוצאות הפיקטיביות הללו, שהסתכמו במאות אלפי שקלים וכן, דיווחה והוציאה חשבוניות מס רק עבור חלק מן ההכנסות שהתקבלו מהופעותיו של גולן.

בהתאם לכך, ביקשו הצדדים היום מבית המשפט להטיל על אייל גולן 4 חודשי מאסר אשר ירוצו בדרך של עבודות שירות, והתביעה עתרה גם לעונש מאסר על תנאי וקנס כספי גבוה ומרתיע הן על אייל גולן והן על חברת ליאם הפקות בע"מ. על יתר הנאשמים, אריק בני משה וגולן שרעבי, עתרה התביעה לעונש מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח לתקופה של 9 חודשים. גם בעניינם עתרה התביעה לעונשי מאסר על תנאי וקנסות כספיים גבוהים ומרתיעים נוסף לעונש המאסר.

התביעה בטיעוניה ציינה כי היא רואה חשיבות רבה בלקיחת האחריות מצד הנאשמים, בחיסכון זמן שיפוטי יקר ובסיום ההליך בכפוף להסרת כל המחדלים וכן, בחשיבות הסרת המחדלים ותשלום המיסים במלואם לרשויות המס. בכך, לטענת התביעה, יש כדי להוות מסר לעברייני המס כי ביצוע עבירות כלכליות אינו משתלם כלל והפוגע באוצר המדינה לא יצא נשכר.

בית המשפט אימץ כאמור את הסדר הטיעון וגזר על אייל גולן ארבעה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, 15 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 75 אלף שקל. האמרגן גולן שרעבי נידון ל-8 חודשי מאסר בפועל, 15 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 50 אלף שקל. על מנהל הכספים אריק בני משה נגזרו 9 חודשי מאסר בפועל, 15 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 50 אלף שקל. חברת ליאם הפקות נקנסה ב-100 אלף שקל.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

כתב אישום: הזמר אייל גולן העלים מהציבור הכנסות ב-2.65 מיליון שקל

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:174
קומיט וכל טופס במתנה