שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נדקר בפיגוע ותובע את המדינה ועיריית ירושלים שלא הציבו מאבטחים במקום

חדשות

נדקר בפיגוע ותובע את המדינה ועיריית ירושלים שלא הציבו מאבטחים במקום, צילום: צילום: Getty images Israel
נדקר בפיגוע ותובע את המדינה ועיריית ירושלים שלא הציבו מאבטחים במקום
03/08/2014, ליאור שדמי שפיצר

נהג משאית שנדקר בצווארו והוכר כנפגע פעולות איבה תובע מהעירייה ומהמשרד לביטחון פנים פיצוי על נזקי הגוף שנגרמו לו, אובדן כושר עבודה, וכאב וסבל, בטענה כי אלו התרשלו בהצבת אבטחה מתאימה באזור המועד לפורענות ולא מינו כוח אדם מספר לבדיקת השטח

נהג משאית שנדקר בצווארו על ידי אלמוני בשנת 2006, במהלך עבודתו במשחטה שבאזור התעשייה עטרות בירושלים, תובע את המעסיק, את עיריית ירושלים ואת המשרד לביטחון פנים. זאת, בין היתר בטענה כי אלו לא דאגו להצבת אבטחה מתאימה באזור ולא מינו כוח אדם מספק לסריקת השטח, נוכח היותו של האזור מועד לפורענות.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

התובע, בן 33 כיום, נפגע בעורק הראשי ובמיתרי הקול, ואיבד כשני ליטר דם. הוא פונה באמבולנס לבית החולים הדסה עין כרם שם נבדק, נותח ואושפז במחלקה לטיפול נמרץ לחמישה ימים, כשהוא מונשם ומורדם.

בתביעה שהגיש, באמצעות עו"ד גבריאל מלאך, טען התובע כי מאז האירוע הוא סובל משורת פגיעות קשות, בהן פגיעה בעצב ובשריר, שיתוק באחד ממיתרי הקול, הגבלה בתנועות, כאבים, חרדות, סיוטים, הפרעות שינה ודיכאון, וכן מהתפרצויות כעס ופחד מסכינים. המוסד לביטוח לאומי הכיר בתובע כנפגע פעולות איבה, שכן התקיפה בוצעה על רקע לאומיני, וקבע לו נכות צמיתה בשיעור של 55%.

לטענת עו"ד מלאך, הנכויות שמהן סובל התובע נגרמו עקב רשלנותן של החברה שבה הועסק, עיריית ירושלים המחזיקה בקרקע שבה אירעה הדקירה, והמשרד לביטחון פנים, בין היתר משום שלא דרגו להצבת אבטחה מתאימה באזור, למינוי כוח אדם מספק לסריקת השטח ולא הקצו מספיק משאבים לאבטחת המפעל, נוכח האזור הרגיש והמועד לפורענות, לטענתו, בשל אירועי העבר שהתרחשו בו.

"טרם הפגיעה עבד התובע במשרה מלאה, ותפקד באופן תקין לחלוטין בחיי היומיום", אומר עו"ד מלאך. "כתוצאה מהתאונה הוא נעדר מעבודתו למשך כחצי שנה, ולאחר מכן שב לעבודה, אך כפקיד בשכר נמוך משמעותית מזה שקיבל כנהג משאית". לדברי עו"ד מלאך, עקב האירוע, התובע אינו מסוגל, מבחינה פיזית ונפשית לשוב לתפקידו הקודם.

עורך דינו של התובע מציין עוד כי מאז התאונה הוא מתקשה בביצוע פעולות יומיומיות פשוטות ונזקק לטיפול רפואי, לסיעוד ולעזרת הזולת. ההוצאות הרפואיות, לרבות הנסיעות לקבלת הטיפולים, הפסד ההשתכרות והעזרה שקיבל התובע עד כה, מוערכים בתביעה ב-331 אלף שקל. בנוסף, נתבע פיצוי גם בשל אובדן כושר עבודה ואובדן זכויות סוציאליות, צער, סבל וכאב.

בית משפט השלום בירושלים התבקש על ידי עו"ד מלאך להעריך ולפסוק נזקים נוספים אלה ולהטיל את תשלום הפיצויים על הגופים הנתבעים וחברות הביטוח שלהן. בימים אלה דן בית המשפט בתביעה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:181
קומיט וכל טופס במתנה