שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מעסיק שכינה את העובדת שלו "תימנייה שחורה" יפצה אותה ב-90 אלף שקל

חדשות

מעסיק שכינה את העובדת שלו "תימנייה שחורה" יפצה אותה ב-90 אלף שקל , צילום: בית הדין לעבודה בתל אביב. צילום: באדיבות גוגל מפות
מעסיק שכינה את העובדת שלו "תימנייה שחורה" יפצה אותה ב-90 אלף שקל
30/07/2014, עו"ד אורי ישראל פז

העובדת נאלצה לסבול קללות, השפלות והערות גזעניות במהלך תקופת עבודתה, כדוגמת "תימניה שחורה" ו"תחזרי לכרם התימנים", עד שלבסוף איים המעסיק על חייה ודרש ממנה לא להגיע עוד לעבודה

עובדת שכונתה במקום עבודתה "תימנייה שחורה" תפוצה ב-90 אלף שקל. כך פסקה השופטת מיכל לויט מבית הדין לעבודה בתל אביב, לעובדת ימית מיכל ועלני שפוטרה, אוימה וספגה הערות גזעניות במשך תקופת עבודתה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

ועלני עבדה כמנהלת במשך למעלה משנתיים במכללה ללימודי פיתוח ובדיקות תוכנה בשם נטקור, שנוהלה על ידי אב ובנו, אסף ויוסף ווידסלבסקי, ונקלעה לקשיים כלכליים.

בית הדין לעבודה התבסס על תמלילים שצורפו לתצהירים של ועלני, על העדויות שנשמעו ועל ראיות נוספות, וקבע כי האב איים על חייה ודרש ממנה לא להגיע עוד לעבודה ואף אמר לעובדת אחרת במכללה שהוא "יזרוק" את ועלני מהחלון אם תחזור למקום העבודה.

בית הדין קבע כי גרסת המעסיקים לפיה העובדת ביקשה להתחמק מאחריותה להתדרדרות המכללה וביקשה לשנות את תפקידה לתפקיד בעל פחות סמכויות או להפסיק את עבודתה, אינה סבירה בנסיבות העניין ואינה נתמכת בכל ראיה, כשממילא העובדת שימשה כחותמת גומי להחלטות המעסיקים ולא כמנכ"לית בפועל, כך שלא ניתן לייחס לה אחריות למצב הכלכלי של המכללה.

בנוסף נקבע כי העובדת נאלצה לסבול קללות, השפלות ואלימות מילולית במהלך תקופת עבודתה ובין היתר ספגה הערות גזעניות כמו "תחזרי לכרם התימנים", ו"תימנייה שחורה".

לכן הוחלט לפסוק לעובדת פיצוי בסך של 25 אלף שקל בשל עגמת הנפש שנגרמה לה ומכוח חוק איסור לשון הרע. בנוסף נפסקו לזכותה 21 אלף שקל עקב פיטוריה לאלתר ללא עריכת שימוע כדין ו-35 אלף שקל עבור פיצויי פיטורים, תמורת הודעה מוקדמת, פדיון חופשה ויתרת שכר עבודה.

תביעה נגדית שהוגשה על ידי המעסיקים, בה נטען לנזקים שנגרמו עקב התנהלות העובדת – נדחתה במלואה. המעסיקים אף חויבו בהוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך 8,500 שקלים.

ס"ע 1201-02-11

 

לקריאה נוספת, ראו:

מנהל בתעשייה האווירית: "מי זה הערס הזה שהבאת לי לעבודה?"

http://www.takdin.co.il/Pages/Article.aspx?artId=4300265

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:137
קומיט וכל טופס במתנה