שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ידעתם על עבירות מין בדלת ממול ולא דיווחתם? אתם צפויים לעונש מאסר

חדשות

ידעתם על עבירות מין בדלת ממול ולא דיווחתם? אתם צפויים לעונש מאסר, צילום: צילום אילוסטרציה: Getty images Israel
ידעתם על עבירות מין בדלת ממול ולא דיווחתם? אתם צפויים לעונש מאסר
24/07/2014, ליאור שדמי שפיצר

הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הרחבת חובת הדיווח על עבירות מין בקטין או בחסר ישע וקבעה עונש מאסר של 3 חודשים למי שחשד בעבירה אך לא דיווח. יוזם התיקון לחוק, ח"כ יוני שטבון: "אחת התופעות המזעזעות בפרשת הקטינים בקרית גת היתה חומת השתיקה"

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק העונשין (תיקון – הרחבת חובות הדיווח על עבירות מין בקטין או בחסר ישע), התשע"ד-2014 של חבר הכנסת יוני שטבון וקבוצת חברי הכנסת. התיקון מציע להרחיב את חובת הדיווח בנוגע לעבירות מין שנעברו בקטין או בחסר ישע, ולקבוע כי אם היה לאדם חשד ממשי כי זה מקרוב נעברה עביר מין בקטין או חסר ישע, חובה עליו לדווח על כך בהקדם לרשויות. מי שאינו מדווח צפוי לעונש מאסר של שלושה חודשים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

עוד מוצע לקבוע כי האחראי על הקטין או חסר הישע או גורמי המקצוע – פסיכולוגים, רופאים, עובדים סוציאליים – שעקב העיסוק במקצועם התעורר בהם חשד ממשי כי נעברה עבירת מין בקטין או בחסר ישע בידי בן משפחתו שטרם מלאו לו 18 או בידי האחראי עליו, חייבים לדווח על כך בהקדם האפשרי לרשויות. העונש המוצע לעובר עבירה זו יעמוד על 6 חודשי מאסר. 

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "לצערנו לאחרונה התפרסמו פרשיות שונות שבמסגרתן התבצעו עבירות מין בקטינים באופן כזה שעדים רבים הכירו את הנעשה, אך מעולם לא פצו את פיהם ולא דיווחו לרשויות על הנעשה. בדרך זו הופקרו הנערים והנערות והעבירות נמשכו להן ללא מפריע. ההימנעות מדיווח פוגעת, בראש ובראשונה, בקטין או בחסר הישע שכלפיו בוצעה העבירה, שכן במרבית המקרים אי-דיווח מונע מתן טיפול הולם, ואם מדובר בסדרת עבירות – מונע אף את הפסקת עבירות אלה ומאפשר את המשך הפגיעה בו. יתרה מכך – ההימנעות מדיווח עלולה לסכל אפשרות למנוע פגיעה בקרבנות נוספים, שכן עבירות מין בקטינים במקרים רבים מבוצעות על ידי עברייני מין סדרתיים".

לדברי ח"כ שטבון, "אחת התופעות המזעזעות בפרשת הקטינים בקריית גת הייתה חומת השתיקה. מדובר בדיני נפשות של ממש שיאפשרו לעצור פרשיות חמורות בזמן. לכאורה מדובר בחובה מוסרית אבל הפרשה האחרונה מראה שיש חובה לפעול גם בחקיקה".

40 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת חוקה, חוק ומשפט.

 

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:105
קומיט וכל טופס במתנה