שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מנגנון לחץ על ארגוני המחבלים: הממשלה תוכל להחזיר לכלא אסירים ששוחררו

חדשות

מנגנון לחץ על ארגוני המחבלים: הממשלה תוכל להחזיר לכלא אסירים ששוחררו , צילום: צילום: Getty images Israel
מנגנון לחץ על ארגוני המחבלים: הממשלה תוכל להחזיר לכלא אסירים ששוחררו
22/07/2014, ליאור שדמי שפיצר

בעקבות חטיפת שלושת הנערים והאירועים האחרונים התברר כי ניתן להחזיר לכלא רק חלק ממשוחררי עסקת שליט, וזאת רק בתנאי שאלו הפרו את תנאי שחרורם. הצעת החוק, שאושרה לקריאה ראשונה, תאפשר להורות על חזרתם של המשוחררים לכלא כקבוצה או באופן פרטני

שחרור אסירים ביטחוניים יתבצע כמעין חנינה, והממשלה תהיה רשאית, משיקול ביטחוני או מדיני, להורות על חזרתם של המשוחררים לכלא כקבוצה או באופן פרטני. כך קובעת הצעת חוק שאושרה אתמול (יום ב', 21.7) לקריאה ראשונה. על התיקון להצעת החוק חתמו שורה של חברי כנסת משמאל ומימין.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

על פי יוזם ההצעה, יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ זאב אלקין (הליכוד) "החוק נולד בעקבות האירועים האחרונים, בדגש על חטיפת שלושת הנערים, אז התברר כי ניתן להחזיר לכלא רק חלק ממשוחררי שליט בלבד וזאת רק בתנאי שהם הפרו את תנאי שחרורם". לטענת ח"כ אלקין, "בכוחו של התיקון ליצור מנגנון לחץ על ארגוני המחבלים שיבינו שאין להם כל אינטרס לפעול נגד המדינה מאחר שאנשי הארגון יכנסו חזרה לבתי הכלא".

להצעת החוק של יו"ר ועדת חוץ וביטחון הצטרפו יוזמים רבים מכל הקשת הפוליטית, מימין וגם משמאל: יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד ח"כ יריב לוין, יו"ר סיעת העבודה ח"כ איתן כבל, יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ איילת שקד, יו"ר סיעת ישראל ביתנו ומ"מ יו"ר קואליציה ח"כ רוברט אילטוב, יו"ר סיעת ש"ס ח"כ אריאל אטיאס, יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ דוד רותם, ועדת החינוך ח"כ עמרם מצנע, יו"ר הוועדה למעמד האישה ח"כ עליזה לביא, יו"ר ועדת משנה של חו"ב לענייני חוץ והסברה ח"כ רונן הופמן, יו"ר ועדת משנה של חו"ב לענייני איו"ש ח"כ מוטי יוגב, יו"ר ח"כ אורית סטרוק, ח"כ אלעזר שטרן, ח"כ דוד צור.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:242
קומיט וכל טופס במתנה