שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עולם המשפט מגויס: דחיית דיונים, השהיית הליכי הוצל"פ והושטת היד לדרום

חדשות

עולם המשפט מגויס: דחיית דיונים, השהיית הליכי הוצל"פ והושטת היד לדרום, צילום: צילום: Getty images Israel
עולם המשפט מגויס: דחיית דיונים, השהיית הליכי הוצל"פ והושטת היד לדרום
22/07/2014, עו"ד אורי ישראל פז

ועידת המשפט של מחוזות הלשכה תעבור מתל אביב לאשקלון ותביא איתה לדרום מאות עורכי דין, שופטים ובכירי המשק. הנהלת ביהמ"ש התבקשה להקל בבקשות לדחיות דיונים מתוך התחשבות בעוה"ד הצעירים המגויסים בצו 8 או נושאים לבד בעול המטלות המשפחתיות

עם כניסתו של המבצע "צוק איתן" לשבוע השלישי ומתוך הזדהות עם תושבי הדרום, החליטו מחוזות לשכת עורכי הדין להעביר את "ועידת המשפט" שצפויה להתקיים ב-28 לאוגוסט מתל אביב, למלון "ליאונרדו" באשקלון. היוזמה להעביר את הכנס זכתה לברכתם של שרת המשפטים והנהלת בתי המשפט.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

יו"ר מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, הסביר שהוא "מאמין ומקווה שעד שיגיע המועד של ועידת המשפט, יסתיים מבצע צוק איתן והשקט והביטחון יחזרו לתושבי מדינת ישראל, והדרום בפרט. אך גם לאחר סיום המבצע, חשוב שנמשיך לחזק את תושבי דרום הארץ, שהפכו לחזית הלחימה בעל כורחם. ההשפעות הכלכליות של המבצע ימשכו חודשים רבים, הדבר נכון בוודאי לגבי תושבי הדרום. העברת ועידת המשפט וטקס פתיחת שנת המשפט תביא איתה לאשקלון מאות עורכי דין, שופטים ובכירים מהמשק הישראלי, הגעתם תהווה קריאה חד משמעית - מדינת ישראל חזקה ומאוחדת, ונוכחותם יכולה לסייע לכלכלת האזור".

 

צו 8 לעורכי דין

 

בתוך כך, מנכ"ל לשכת עורכי הדין, עו"ד גיל סלומון, פנה למנהל בתי המשפט השופט מיכאל שפיצר בבקשה להוציא הנחיה לשופטים, לפיה יש לגלות התחשבות בעורכי דין המגויסים בצווי 8 במסגרת מבצע צוק איתן, ובשל כך פונים לבית המשפט בבקשות לדחיית הדיון. מעבר לכך, ביקש עו"ד סלומון לגלות אף התחשבות בעורכי דין שבני ובנות זוגם/ן גויסו ואשר נדרשים/ות לשאת בעול המטלות האישיות והמשפחתיות והכול באופן בלתי צפוי ובלתי מתוכנן.

לדברי עו"ד סלומון, "בלשכת עורכי הדין רשומים כ-30 אלף עורכי דין שמוגדרים צעירים, רובם ככולם מגויסים בצו 8 למבצע צוק איתן, ולכן ראוי בתקופה זו לקיים מדיניות של התחשבות בבקשות של עורכי דין בדחיית דיונים".

הפנייה נעשתה בעקבות תלונות רבות שהתקבלו מאז החלו בגיוס במסגרת צווי 8, מעורכי דין בעניין דיונים שנקבעו להם לתקופה זו וקשיים רבים בניהול תיקים בבתי המשפט.

במכתב פירט עו"ד סלומון כי "אין צורך להרחיב בדבר הקושי הרב למלא מקומו של עורך דין שנקרא לשרת בצו 8, כאשר עורך דין אחר במשרד נדרש לבצע את העבודה במקומו. זאת בפרט כשמדובר בתיקים מורכבים ובהיקף נרחב של חומר ראיות. לכך יש להוסיף, כי להבדיל מחופשה המתוכננת מראש ומאפשרת היערכות מוקדמת, לא ניתן לקבל מעורך הדין המגויס הנחיות טכניות ומהותיות להמשך ניהול התיק, דבר שמקשה עוד יותר".

 

רגישות ואחריות ציבורית

 

במקביל, פנו ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, ויו"ר פורום ההוצאה לפועל וסגן ראש הלשכה, עו"ד ליאור שפירא, בקריאה לעורכי הדין לגלות רגישות ואחריות ציבורית, ולא להטיל עיקולי צד ג' או לנקוט הליכים מבצעיים בהוצאה לפועל מכל סוג שהוא בתקופה זו. זאת לאור פנייתו של מנהל רשות האכיפה והגבייה, דוד מדיוני.

עו"ד ברזילי הסביר כי "בימים אלה שמדינת ישראל נמצאת במלחמה וגויסו למילואים מעל 50 אלף איש, הפעילות הכלכלית של עסקים רבים הואטה ונפגעה. אי לכך, ראוי להימנע מפעילות מבצעית בהוצאה לפועל בכל רחבי המדינה".

ברזילי הזכיר כי פעולה זו מצטרפת ליוזמות נוספות של הלשכה שמטרתן לסייע לאזרחים בימים אלה. ביניהן, פתיחת מוקד טלפוני לסיוע משפטי חינם לנפגעי חרדה ופגיעות גוף, שיינתן על ידי עורכי דין בלשכה.

יצוין כי בלשכות ההוצאה לפועל יינתן מענה למקרים חריגים ודחופים. כמו כן, במקרים חריגים ניתן לפנות למזכירות לשכת עורכי הדין לקבלת סיוע.

 

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

לשכת עורכי הדין פתחה קו לסיוע משפטי ראשוני לנפגעי חרדה ופגיעות גוף 

 

נפגעתי תוך כדי ריצה אל המרחב המוגן. את מי לתבוע ואיך אפשר לקבל פיצוי?

 

נעדרתי מהעבודה כדי להיות עם הילדים במרחב המוגן, האם אפשר לפטר אותי?

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:29
קומיט וכל טופס במתנה