שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נציג מכירות בפלאפון שרכש במרמה מכשירים על שם לקוחות נידון לשנת מאסר בפועל

חדשות

נציג מכירות בפלאפון שרכש במרמה מכשירים על שם לקוחות נידון לשנת מאסר בפועל, צילום: צילום: Getty images Israel
נציג מכירות בפלאפון שרכש במרמה מכשירים על שם לקוחות נידון לשנת מאסר בפועל
21/07/2014, עו"ד לילך דניאל

הנאשם ניצל את גישתו למחשבי החברה ורכש על חשבון לקוחות, פיקטיביים ואמיתיים, עשרות מכשירים ניידים ללא ידיעתם, ואף קיבל בונוסים מהחברה על העסקאות שביצע. ביהמ"ש קבע כי גם אם בבסיס המעשים עמדה התמכרותו של הנאשם להימורים – הדבר אינו מצדיק את גלגול מצוקותיו על כתפי אחרים

בית משפט השלום גזר שנת מאסר בפועל וקנס בסך 10,000 שקל על נציג מכירות בחברת פלאפון, שהורשע בשורת עבירות מרמה, זיוף וגניבה לאחר שניצל את גישתו למחשבי החברה ורכש על חשבון לקוחות (פיקטיביים ואמיתיים) עשרות מכשירים ניידים ללא ידיעתם. את המכשירים מכר הנאשם תמורת תשלום ואף קיבל בונוסים עבור "עסקאות המכירה" שביצע. השופט עידו דרויאן קבע כי פגיעתו של הנאשם בערכים המוגנים הייתה חמורה, וכי גם אם בבסיס המעשים עמדה התמכרותו להימורים – הדבר אינו מצדיק את גלגול מצוקותיו על כתפי אחרים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

הנאשם הורשע בהתאם להודאתו בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף, גניבה בידי עובד ומרמה והפרת אמונים בתאגיד.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן, בתקופה הרלוונטית שימש הנאשם כנציג מכירות במוקד הטלפוני של חברת התקשורת פלאפון. במהלך תקופה זו, ניצל הנאשם את גישתו למחשבי החברה ואיתר כך תיקים של לקוחות עבר שכללו פרטים אישיים ופרטי כרטיסי אשראי. הנאשם הפעיל מחדש את החשבונות ורכש על שם הלקוחות עשרות מכשירי טלפון נייד וכרטיסי סים, כשהוא מחייב את הלקוחות ללא ידיעתם והסכמתם.

בהזמנות שיצר נקב הנאשם בכתובות שונות למשלוח המכשירים, בהן המתין וקיבל את המכשירים משליחי החברה כשהוא מתחזה למורשה מטעם הלקוח. הרווח שצמח לנאשם ממעשיו התבטא הן במסירת המכשירים שקיבל לאחרים תמורת תשלום, והן בבונוסים שקיבל מהחברה על "עסקאות המכירה" שביצע כביכול.

עוד נטען בכתב האישום כי הנאשם פעל בחשבונותיהם של שני לקוחות ורכש כך מכשירי אייפון שאותם העביר לאחרים בתמורה, תוך שהוא נהנה גם מהבונוסים  שקיבל מהחברה עקב כך. דרך אחרת של גניבה ומרמה הייתה באמצעות פתיחת חשבונות על שם לקוחות פיקטיביים והזנת כרטיסי אשראי לחיוב של אנשים שונים ללא ידיעתם והסכמתם. סכום הגזילה הכולל, ללא סכומי הבונוסים שקיבל הנאשם במרמה, עמד על כ-251 אלף שקל.

שופט בית משפט השלום עידו דרויאן גזר על הנאשם שנת מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס כספי. השופט הבהיר תחילה כי יש לקבוע מתחם עונשי אחד לכלל מעשי העבירה, שכן אף שניתן לראות כל מעשה כאירוע נפרד לחלוטין, כולם בוצעו במסגרת תכנית עבריינית אחת.

עוד צוין כי העבירה העיקרית שבבסיס קביעת המתחם תהיה הגניבה בידי עובד, שהיתה עיקר מטרתו של הנאשם ושאותה שירתו יתר מעשי העבירה. בעניין זה, ציין השופט כי חומרתה היתרה של עבירה זו נובעת מקלות הפגיעה ברכוש המעסיק על ידי עובד המצוי בענייניו ושולט ברכושו, והסיכוי הנמוך יחסית של גילוי המעשה. אלו, כך נקבע, מחייבים קו ענישתי מרתיע וברור. מלבד הפגיעה בקניינו של המעסיק, נילווה למעשים אלו תו מיוחד של מעילה באמונם של האחראים על אותו עובד, שלדעת השופט דרויאן פוגעת פי כמה מפגיעתו של זר.

במקרה זה, קבע השופט, הפגיעה בערכים המוגנים בעבירת הגניבה ובעבירות הנלוות הייתה חמורה, שכן הנאשם חזר וביצע כל מעשה שוב ושוב באופן מתוכנן, מורכב ומתוחכם שכלל שרשרת הונאות מגוונות שהנזק ממנה נאמד בסכום ניכר. עוד נקבע כי גם אם בשורש המעשים עמדה התמכרותו של הנאשם להימורים, הרי שאל לו לבית המשפט לשדר מסר מוטעה לפיו מדובר בסיבה המצדיקה ולו במעט לגלגל את מצוקותיו של הנאשם על כתפי אחרים.

לאור האמור, קבע השופט כי אף שהמתחם לו עתרה המאשימה היה מקל ביותר, יש לאמצו ולהעמידו בין שישה ל-24 חודשי מאסר. בגזירת העונש התחשב השופט בעברו הנקי של הנאשם ובעובדה שהוא הודה והגיע להסדר עם החברה, וכן את והתרשמותו החיובית של שירות המבחן. עוד נקבע כי יש להטיל על הנאשם קנס כספי, נוכח המניע הכלכלי שעמד בבסיס העבירות.

 

ת"פ 56997-05-13

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:168
קומיט וכל טופס במתנה