שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פתרון להצפת המקצוע? "העדיפו את עורכי הדין הצעירים על פני העסקת מתמחים"

חדשות

פתרון להצפת המקצוע? "העדיפו את עורכי הדין הצעירים על פני העסקת מתמחים" , צילום: צילום אילוסטרציה: Getty images Israel
פתרון להצפת המקצוע? "העדיפו את עורכי הדין הצעירים על פני העסקת מתמחים"
16/07/2014, ליאור שדמי שפיצר

יו"ר ועד מחוז תל אביב והמרכז, עו"ד אפי נווה, קורא למעסיקים להפסיק כבר מהמחזור הבא את העסקת המתמחים ולהחליפם בעורכי דין צעירים. לאלו ששוקלים בימים אלה ללמוד משפטים הוא מבהיר: "המקצוע מוצף. משמעותה העגומה של החלטה כזו היום היא אבטלה בסוף מסלול ההכשרה"

יו"ר ועד מחוז תל אביב והמרכז, עו"ד אפי נווה, קורא למעסיקים עורכי הדין להפסיק כבר מהמחזור הבא את העסקת המתמחים ולהעדיף על פניהם עורכי דין צעירים, במטרה לטפל בנחישות בבעיה של הצפת המקצוע. בהודעה שנשלחה לעורכי דין כתב עו"ד נווה כי "במצב הקיים, עדיף שהמשכורת המשולמת למתמחה תשולם לעורך דין צעיר המתקשה במציאת עבודה. זו אמנם לא המשכורת האידיאלית שאמור לקבל עורך דין בישראל, לא על זה חלמנו כשלמדנו משפטים, אבל מצב זה עדיף בטווח הקצר על פני אבטלה".

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

עו"ד נווה ציין כי מדובר אמנם בבקשה לא פשוטה ובהחלטה קשה וכואבת, אך עם זאת אחראית ומתחייבת נוכח המציאות הקשה. "ישנם זמנים שבהם ראוי לנהוג כמצוות חכמים ולפיה עניי עירך קודמים", כתב נווה בהודעתו. "למי שיש עוד ספק בלבו באשר לחומרת המצב, אזי אומר לכם מידיעה אישית ומהתמודדות יום יומית עם המציאות הזו, שהשימוש במילה ייאוש ומצוקה בהקשר של עורכי דין צעירים והצפת המקצוע הוא מדויק".

עוד ציין נווה כי "כמעט שאין יום בשלוש השנים האחרונות שאיני נתקל בייאוש של המבקשים להתפרנס מהמקצוע. הם מגיעים אלינו, הם מבקשים עזרה וזה המעט שאנו יכולים לעשות בשלב זה, להעדיף עורכי דין צעירים חברי הלשכה על פני מי שטרם הוסמכו וטרם החלו להתמחות".

עו"ד נווה הבהיר כי הוא אינו פועל נגד התמחות ומתמחים, אלא למען הישרדותם של אלו שלשכת עורכי הדין כבר מחויבת כלפיהם. עוד הבהיר כי אין הכוונה להפסיק את עבודתם של מתמחים שכבר מועסקים והתחילו להתמחות, אלא של מי שעתידים להתחיל התמחות במחזורים הבאים.

למי ששוקל בימים אלו ללמוד משפטים, מדגיש עו"ד נווה בצורה חד משמעית וישירה כי המקצוע מוצף, וכי משמעותה העגומה של החלטה כזו היום היא אבטלה בסוף מסלול ההכשרה. "שיהיה ברור, איננו עוצרים אף אחד מלרכוש השכלה לפי טעמו ובחירתו, וגם איננו יוצאים כנגד ריבוי משפטנים באוכלוסייה. מאידך, אנו ממלאים את חובתנו כאיגוד מקצועי בשמירה על פרנסתם של עורכי הדין ועל איכות השירות המשפטי המסופק לציבור", הבהיר עו"ד נווה.

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:95
קומיט וכל טופס במתנה